Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: motor de benzina

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7251

  • di2007vad
  • Avatar de di2007vad Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 0
A veure...

si en un motor de benzina rectifiquem la culata:

a) augmenta la cilindrada unitaria

b) disminueix la cilindrada unitaria

c) disminueix la relacio de compresio

d) augmenta la relacio de compresio

La bona es la D pero no es veritat que si rectifiquem la culata tambe hi ha menys espai per la barreja i el volum d´aquesta sera menor? que penseu?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

En estos tiempos de crisis...........

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7252

es la d. augmenta la relacio de compressió

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7255

Que algú expliqui què es fa quan es rectifica la culata ... pq jo això si que ...ni idea
gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7256

  • kikiskywalker
  • Avatar de kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
doncs ja esta, quan rectifiques culata, això vol dir q treus material a la culata, es a dir q fas la cambra de compresió més petita, llavors el pisto puja igual i la cambra de compresió al ser més petita, els gassos tenen menys espai i estaran més comprimits, per això la relació de compresió augment.

No se si m'he explicat bé.jeje

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

El que no em mata, em fa més fort

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7257

  • kikiskywalker
  • Avatar de kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
doncs ja esta, quan rectifiques culata, això vol dir q treus material a la culata, es a dir q fas la cambra de compresió més petita, llavors el pisto puja igual i la cambra de compresió al ser més petita, els gassos tenen menys espai i estaran més comprimits, per això la relació de compresió augment.

No se si m'he explicat bé.jeje

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

El que no em mata, em fa més fort

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7258

  • kikiskywalker
  • Avatar de kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
doncs ja esta, quan rectifiques culata, això vol dir q treus material a la culata, es a dir q fas la cambra de compresió més petita, llavors el pisto puja igual i la cambra de compresió al ser més petita, els gassos tenen menys espai i estaran més comprimits, per això la relació de compresió augment.

No se si m'he explicat bé.jeje

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

El que no em mata, em fa més fort

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7259

  • di2007vad
  • Avatar de di2007vad Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 0
T´has explicat be kikiskywalker pero igual que fas la cambra mes petita tambe fas menys voluminosa la cilindrada,no? perque el pisto fa el mateix regorregut,enteneu el que pregunto,? no podria ser la B?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

En estos tiempos de crisis...........

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7260

  • kikiskywalker
  • Avatar de kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
la cilindrada no tiene q ver con el limite inferior i el limite superior? pues esta continua igual, lo q varia es la compresion.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

El que no em mata, em fa més fort

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7263

  • chaito
  • Avatar de chaito
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 351
  • Gràcies rebudes: 2


Imaginemos que la culata tiene 1cm^3 de volumen y el cilindro entre su PSI y su PSS 1cm^3. La relación de compresión es

Relación= (1cm^3+1cm^3) / 1cm^3= 2

Si disminuimos el volumen de la camara de combustión , es decir, la rectificamos a 0,75cm^3 nos queda:

Relación=(0,75cm^3+1cm^3) / 0,75cm^3= 2,3333

Por lo que al rectificar la relación de compresión aumenta.

Si consideramos que cuando se rectifica disminuye la camara de combustión, pero a la vez aumenta la cilindrada unitaria(entre PSI i PSS), la relación de compresión aun sera mayor.

Relación=(0,75cm^3+1,25cm^3) / 0,75cm^3= 2,6666

saludos.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: jomateix

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7265

  • di2007vad
  • Avatar de di2007vad Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 0
Que suerte que podamos comentar y aclarar nuestras dudas por aqui.Es como tener un profesor a distancia a cualquier hora del dia!! jajaja
Saludos!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

En estos tiempos de crisis...........

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7270

  • marcel_
  • Avatar de marcel_
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 100
  • Gràcies rebudes: 2
Bones, a veure si m'explico bé

quan es rectifica la culata el que passa es que el volum de la càmera de combustió disminueix, per tant la relació de compressió augmenta

la relació de compressió és la relació existent entre el volum del cilindre quan el pistó es troba en el punt mort inferior (PMI) i el volum de la càmera de compressió, que és el volum ocupat pels gasos quan el pistó es troba en el punt mort superior (PMS)

dit d'una altra manera, és el volum entre el punt mort superior i la culata. S’ha d’afegir a aquest valor el volum de la junta de culata i restar o sumar la distancia que el pistó sobrepasa o li manca per arribar al PMS

el volum unitari o cilindrada unitaria és el volum que té un cilindre entre el PMS i el PMI, per tant al rectificar la culata aquest volum no varia. Es calcula mitjançant una fórmula:

Vu = numero pi x (calibre al quadrat/4) x carrera

el calibre és el diàmetre interior del cilindre

la carrera és la distància que recorre el pistó desde el PMS al PMI i viceversa

Amb tot això, la formula de la relació de compressió és

Rc = ( Vu + Vcc ) / Vcc

Per tant, contra més petit sigui el valor del volum de la camera de combustió (Vcc) major serà el valor de la relació de compressió (Rc)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7306

Hola di2007vad el q proposes tu com a resposta alternativa, tindria la seva logica si a l'hora d'injectar la mescla gasolina-aire el pisto estigues en el P.M.S., pero la veritat es q en el moment d l'injeccio el pisto comença el descens al P.M.I. cosa q altera la teva proposta, a mes la quantitat de mescla no depen de la cambra de compresio ja q els vehicles tenen 1 modul (ordenador) q estipula la quantitat de mescla a injectar al igual q la riquesa d'aquesta depenent d la situacio (arranc en fred, acceleracio brusca, ralenti,...) x tant quan rectifiques l'unic q varia i poc es la relacio de compresio, amueteee!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 12 anys 7 mesos #7307

  • chaito
  • Avatar de chaito
  • Fora de línea
  • Navegador Platinum
  • Navegador Platinum
  • Missatges: 351
  • Gràcies rebudes: 2
Ojooo!Piensa que en los motores diesel la inyección se pruduce cuando el piston está en el PMS!! En los de gasolina cuando se produce la admissión.

Por cierto en el último post de este tema, donde pongo PSS y PSI, queria decir PMS y PMI, que no se porque se me ha ido al cabeza a las dos ultimas iniciales de los límites de imflamabilidad. En que estaría yo pensando jeje.

Un saludo!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 7 mesos 3 setmanes #67539

No entenc gaire, pero al rectificar no es treu material? Pel que es faria mes gran la cambra de combustió no?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

motor de benzina fa 7 mesos 3 setmanes #67540

Es treu material, però no directament de la càmara de combustió, sino que es treu de la base de la culata. Per tant la culata queda "més baixa" i la càmara de combustió queda més petita. Almenys així ho tinc jo entés.
Salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

  • Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.157 segons
Gràcies a Fòrum Kunena
 
 
Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok