Tiby va escriure: Bon dia,
Fotocòpia del certificat de coneixements elementals de llengua catalana (Nivell
de la Junta Permanent de Català o titulació equivalent o superior, o certificat d’estar exemp
Amb el títol CFGS o FP2 aixó ja ho justifiques ho ha de ser algun altre document?
Per tenir un document que certifiqui que tens el nivell C has d'haver estudiat a Catalunya fins l'ESO, al menys, i presentar la documentació que ho demostri (llibre d'escolaritat, per exemple) en un centre escolar, on te'l tramitaran en uns dies. Pel nivell B, no ho sé, potser és suficient amb l'EGB.
És important prestar atenció a tot això, perquè no és suficient amb haver cursat, per exemple, un batxillerat a Catalunya, l'EGB i l'ESO prèvies també s'han d'haver cursat a Catalunya, encara que sigui només un ridícul primer d'EGB el que s'hagi cursat fora implicaria que NO et poden donar el certificat. Sembla idiota, però no ho és pas si volen fer negoci, uns calerons de més amb recaudacions estúpides com aquesta. Imagineu totes les persones que sent nens petits han vingut des d'una altra comunitat o país y han cursat a Catalunya des del segon, tercer, quart curs de primària... encara que tinguin batxillerat i carrera hauran de pagar els drets d'examen per tot lloc de treball on sigui necessari un d'aquests certificats... Viva Montilla... Em pregunto si ell superaria algun d'aquests exàmens...
Una altra cosa important per si algú s'ho havia plantejat: la majoria de carreres no impliquen cap nivell de català ni certificat, és a dir, a les universitats (vull dir facultats) no et poden donar cap certificat de nivell de català. Només instituts. Això és tot el que jo tinc entès, vaja, espero que li serveixi a algú.