Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2649

• gulich
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 5
  • Gràcies rebudes: 0
Algú sap si a l'examen de conducció es obligatori fer doble embragatge???

més que res es per si toca la flauta i arrivem... (dificil lo veo)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2650

Crec k no és obligatòri fer el doble embragatge, però si el fas doncs jo diria que millor, no? Diuen k valoren k condueixis amb fluidesa i seguretat, i evidentment sense fer l'animal...
Si domines el doble embragatge fes-lo, ara si t'has d posar nerviós per poder-lo fer potser millor k no el facis.
Sort!!

jeje, lo de la foto del camió era per provar lo de les imatges...

Els somnis són futures realitats!!

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2651

Hola companys,
em consta que el doble embragatge es feia amb els camions d'embrague mecanic no hidràulic. Els camions moderns tots porten l'hidràulic, així que fer el doble embragatge és una pèrdua de temps ja que no hi ha mecanismes per sincronitzar.

Salut!

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2654

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
El inko te raó, això del doble embregaje ja a pasat gairebé a la historia dels camions.jejeje

Amb aquest si que es feia

Amb aquest per exemple ja no es fa.

El que no em mata, em fa més fort

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2659

Fa aprox. 1 mes, vaig parlar amb conegut meu que es xofer del parc de zona franca dels bombers de Barna. l'hi vaig preguntar lo del doble embragatge i em va dir que creu que no hi haura cap camió dintre del cos del bombers amb doble embragatge i que els que ell porta son tots amb embragatge sincronitzat, o sigui com el d'un cotxe normal de carrer però, amb circuit pneumàtic.

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2660

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Perdonar mi ignoráncia. Me podeis decir en que consiste la maniobra de doble embrague? Es esa en que cuando pisas embrague tambien pisas el acelerador para que no caiga de vueltas?

Gracias y un saludo.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2675

David, lo del doble embragatge consisteix en passar pel punt mort cada cop que canvies de marxa. 1ª...poses punt mort, cop de gas,...i 2ª, i així amb les altres. És més útil a l'hora de reduir, ja que el baixar marxes pujaran les rpm, i amb aquest cop de gas en punt mort acceleres la velocitat dels pinyons del canvi pq entri milor la marxa. A la opo 2005, no te'l demanaven explícitament, però hi deia que s'havia de fer servir el canvi com si no fos sincronitzat (o sigui, fent el doble embrague). El que tu dius, és més un punta-tacón com el que es feia als rallys :lol: . Crec que es feia pel mateix.Si algú va fer la opo de l'any passat, que ho expliqui.

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2685

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hola quimet.

A ver, lo que digo yo, es que al cambiar de marcha se da gas. Es imposible hacer un punta tacón con un camion, porque creo, si no me equivoco, que el punta tacon de los rallys que tu nombras, es, al mismo tiempo que frenas tb das punta de gas para salir subido de vueltas... pero con el tacon tocas el freno y con la punta del pie el accelerado...creo que es algo asi, no me hagas mucho caso. El tema es que el doble embrague, preguntaba que al cambiar de marcha, osea, cuando pisas el embrague (pie izquierdo)y pasas de 2ª a 3ª, sin poner punto muerto (cuando digo poner punto muerto me refiero poner el cambio justo en medio de todas las marchas, es decir, en el punto que queda el cambio de marchas cuando está parado el vehiculo), tambien pisas el acerlerador para subirlo de vueltas (pie izquierdo). Creo que es lo que me comentas tu...
Gracias por aclarar la duda.

Saludos.

David.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2691

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
el doble embrague es desmbragas i kitas marcha, embragas i das toke al acelerardor, desembragas de nuevo i pones marxa i arreando

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2696

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Vale kiki! ahora si... ,pero esta maniobra, si vas en bajada o en subida, ha de ser un poco peligrosa no? lo digo por el hecho de quedarte unos 3 o 4 segundos en punto muerto.. que es lo que dura la maniobra, me equivoco?

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2698

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Esa es la diferencia entre los buenos y lo malos conductores. :wink:

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2700

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hombre, buenos o malos no...seas bueno o malo...Esos segundos en que desembragas embragas, vuelves a desembragar y vuelves a embragar, no te los quita nadie... Por muy buen conductor que seas...

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2703

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ja pero puedes tardar más o menos en hacer la operacion i eso repercute en q se pare o se envale más o menos el camión

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2705

• jordy_sowter
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 101
Practicant amb el cotxe, m'he fixat que si vas en baixada, i redueixes per exemple de 3º a 2º, (trepitjes embrage, punt mort, treus embrage, cop de gas, trepitges embrage, poses segona; si en teoria vols frenar, i estas en baixada... com cony fenes en baixada si has de tenir punt mort i donar cop de gas? S'ha de fer aixi? una mica xungo no?
A més dieu que és més pràctic fer el doble embrage al reduir...

doble embragatge... fa 19 anys 2 mesos #2706

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
almenys era més practic antigament pq entreven millor les marxes al reduïr i bueno...el q es pot fer es en baixada, per el talo punta...frenar am el talo, fer la maniobra del doble embrague i quan tinguis q donar el toc d'accelerador...doncs ho fas amb la punteta mentre amb el taló frenas

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.176 segons
Gràcies a Fòrum Kunena