Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2969

• boxer
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 21
  • Gràcies rebudes: 0
Wola a tots, algu sap si a canviat el tema RCP?
Fins no fa massa era 2:15 pero l'altre dia un amic que esta fent el curs de socorrista em va dir que ara es 2:30.
Algu ho sap del cert?
Au va que ja queda poc!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2970

• jordy_sowter
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 101
Si que ha canviat; ara és 30:2 :wink:

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2971

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
Va canvia al 2005 i no es 2:30, si no 30:2 com molt be a dit Jordy_sowter

El que no em mata, em fa més fort

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2984

Si ha canviat ara es 30:2, fa un mes que em fet el teoric del tts i ho tinc fresc, també t'he de dir que ara ja no es pert el temps mirant o conprovant polsos perifèrics en aturades vas directe el gra fent conpresions toraciques, s'ha vist que molts profesionals no el saven trobar!

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2985

nens i lactants(boca-nas) 30:2 tb tinc entes

pero s'hauria de accelerar el ritme,no?. en adults sobre 100 compresions x minut

q en dieu?

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2986

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
però per això no només és, és pq si no trobes respiraciò es tonteria anar a buscar pols, perts temps q pots aprofitar en el massatge Cardiac

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2988

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

nelic va escriure: nens i lactants(boca-nas) 30:2 tb tinc entes

pero s'hauria de accelerar el ritme,no?. en adults sobre 100 compresions x minut

q en dieu?

Si si, el ritme es sempre 100 per minut, fagis o no les insuflacions. pq les insuflacions esta estudiat q tampoc fan gaire falta, q mentre fagis compresions...pq esta estudiat q amb les compresions toraciques, tb compresiones els pulmons i tb fas q bombegin aire,no gaire però si el suficient.

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2990

kikiskywalker va escriure:

nelic va escriure: nens i lactants(boca-nas) 30:2 tb tinc entes

q en dieu?

Si si, el ritme es sempre 100 per minut, fagis o no les insuflacions. pq les insuflacions esta estudiat q tampoc fan gaire falta, q mentre fagis compresions...pq esta estudiat q amb les compresions toraciques, tb compresiones els pulmons i tb fas q bombegin aire,no gaire però si el suficient.

sip.
pero el q vull dir eske un adult te un pols entre 60-80. y un nen (1-7anys) entre 100-120.
alhora de fer la RCP a un nen el ritme hauria de ser mes ràpid..

es el dubte jeje

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2991

segueix sent 30:2 pero crec q hauriem de elevar la frequencia

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2993

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
no te pq, pq per exemple en adult es 60-80 i es puja a 100, pq sigui més factible, i en nen a 100 per minut ja esta be, si vols es pot pujara una mica la freqüencia pero no te pq, a més en els nens es més factible les insuflacions q el massatge, per això se li dona les 5 insuflacions abans, i aixo es pq mai(o gairebé mai) el problema en un nen sera cardiac, sera qualsevol altre cosa menys cardiac

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #2994

kikiskywalker va escriure: no te pq, pq per exemple en adult es 60-80 i es puja a 100, pq sigui més factible, i en nen a 100 per minut ja esta be, si vols es pot pujara una mica la freqüencia pero no te pq, a més en els nens es més factible les insuflacions q el massatge, per això se li dona les 5 insuflacions abans, i aixo es pq mai(o gairebé mai) el problema en un nen sera cardiac, sera qualsevol altre cosa menys cardiac

ajam d'acord,tb es veritat. es una mitjana.

encara q no stic sgur si es segueix fent insuflacions abans n els nens,diria q la nova normativa tb es 30compresions:2insuflacions sempre,encara q sigui nen.

mersi!

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #3001

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Aviam... si no me equivoco:

1 reanimador, adult, infant 30/2

2 reanimadors adult 30/2

En la reanimació pediàtrica (infants) s'efectuaran 5 ventilacions inicials seguides de 30 compressions y seguirem amb la relació 30/2, i amb dos reanimadors ho serà de 15/2 (només en nens!). En qualsevol cas , el nombre de compressions que cal fer per minut ha de ser dobre les 100, 2 per segon. Cada quatre o cinc minuts aturarem el massatge per comprovar si hi ha batec cardíac (pols carotid) espontani. Una vegada iniciat el massatge no deixarem de fer-ho mentre arriba una ambulancia o un facultatiu acreditat ens ho indiqui.

A saco...!!! Que ja es veu de lluny!!!

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #3004

David-BMB va escriure: Aviam... si no me equivoco:

1 reanimador, adult, infant 30/2

2 reanimadors adult 30/2

En la reanimació pediàtrica (infants) s'efectuaran 5 ventilacions inicials seguides de 30 compressions y seguirem amb la relació 30/2, i amb dos reanimadors ho serà de 15/2 (només en nens!). En qualsevol cas , el nombre de compressions que cal fer per minut ha de ser dobre les 100, 2 per segon. Cada quatre o cinc minuts aturarem el massatge per comprovar si hi ha batec cardíac (pols carotid) espontani. Una vegada iniciat el massatge no deixarem de fer-ho mentre arriba una ambulancia o un facultatiu acreditat ens ho indiqui.

A saco...!!! Que ja es veu de lluny!!!

si, estava ekivokat,tb ho he mirat i es aixi

mersi

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #3008

• sargantilla
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 87
confirmar lo que diu el nelic, pro afegir, que amb 2 reanimadors , en un cas amb un nadó la relació serà 1:3, que és diferent de nens.

Primers auxilis fa 19 anys 2 mesos #3017

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Em sembla q os equivoqueu en:
- això dels dos reanimadors ja no es fa, a no ser q sigui amb guedel i balo d'oxigen, llavors si q en seria dos, però continuaria sent a amb el 30:2, res de 15:2 i coses d'aquestes
- Això de comprovar el pols cada 4 o 5 seg. tampoc es fa, pq el q es comprova es la respiració amb les insuflacions, si respira per si sol esta viu, si no el cor se sap q esta parat, pq ja no es pert el temps miran el pols. I més, encara q sembli q l'hem reanimat (gairebé impossible sense desfibrilador)continuarem fent el massatge, ja q com el cor anira al ritme q nosaltres l'estavem marcant, doncs pq cuntinuem igual no pasa res.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.288 segons
Gràcies a Fòrum Kunena