ei companys!!
El tema amb aquesta pregunta ja s'ha discutit altres vegades. Jo tenia el dubte perque no m'enrecordaba ben be com la plantejaven. Crec que es correcte, no hi ha perdues de càrrega.
Tu pensa en la formula de perdues de càrrega de Darcy-weisbach (buscala per internet), perque hi hagi una perduda de càrrega, te que haver-hi una velocitat de l'aigua, un secció de la mànega i una longitud. En la pregunta que es planteja tenim una disminució de secció, una velocitat que aumenta, pero no hi ha una longitud, ja que la secció la disminuim de cop. Per tant en la formula, el numerador es multiplica per 0 i les perdues son nules.
En la realitat, per que et facis una idea, al disminuir la secció de cop aumentem la velocitat, pero al no haver una certa longitud de la manega amb aquesta nova secció no es pot produir un fregament de l'aigua amb les pareds perque hi hagin perdues de càrrega. Perque hi haguesin perdues tindriem que disminuir la secció i a mes fer que el aigua circules amb aquesta secció una certa longitud de mànega. No se si m'e explicat??
Els altres tres casos si que pasen. No se si sabras que es un "golpe de ariete", pues es basicament com funcionen les llances: En el cas de l'ecuació de la continuitat si dismninueixes la secció si que has daumentar la velocitat per conservar el cabal. Pero aquest no es precisament el cas d'aquesta ecuació de continuitat, ja que com he repetit unes quantes vegades la secció disminueix de cop, i en l'ecuació de continuitat te en compte que ho fa progresivament. Al disminuir la seccio de cop l'aigua xoca contra les pareds del tancament per lo que es produeix un sobrepresió dins la mànega. Segons l'ecuació de Bernoulli si aumenta la pressió dins la mànega disminueix la velocitat, per tant disminueix el cabal i el consum.
Es a dir si tu en comptes de tancar la seccio una mica la tanquessis tota, per a mantenir la ecuacio de Bernoulli constant, la pressió seria maxima, no hi hauria cabal ni velocitat, i no consumiria. Al disminuir la seccio nomes una mica pasa el mateix pero amb presions interiors mes petites ja que el aigua continua sortint.
Buffff!!! vaja rotllo he fotut. No torno a escriure en una temporadeta jajaja
Ara que ho he llegit un altre cop es un lio, pero si o llegeixeis poc a poc i sense presa crec que s'enten:D
Força i constancia!!!