Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Preguntes hidràulica fa 14 anys 5 mesos #44394

• hermes
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 0
Bones companys! Estava remirant avui una miqueta la hidràulica i he vist un parell de preguntes que he fallat. A veure si em podeu ajudar:

1- Si augmentem la secció d'un pistó hidràulic, mantenint la pressió sobre el líquid?
a) augmentem la força.
b) disminuim la força.
c) no influeix.

Resposta correcte segons el test la A. Jo havia posat la B, doncs he raonat que si augmentem la secció disminuirem la pressió (al ser més ample, no?) i per tant s'haurà de fer més força si el vols utilitzar.

2- Si tenim tres manegues de forma vertical de 70mm, 45mm, i 25mm; plenes d'aigua i amb un manómetre a la part inferior, quina de les tres mànegues tindrá més pressió?
a) 25mm.
b) 40mm
c) 70mm
d) les tres mànegues tindran la mateixa pressió.

Resposta correcta segons el test la D. Jo havia posat la A, doncs en principi al ser de 25mm te que haver-hi més pressió ja que no és tan ample, no?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Preguntes hidràulica fa 14 anys 5 mesos #44396

Jo pel que entenc a la pregunta 1, si augmentem el diamtre del pisto que fa la força, i la pregunta no diu que tambe augmenti de diametre el pisto que rep la força, al tenir mes diamtre, es mou mes liquid fent la mateixa força, i per tant crec que es fa mes força. Jo crec que es la A.

I a la pregunta 2, jo entenc que les 3 mànegues estan tancades, i que no hi ha pressió dinamica, i tampoc perdues de càrrega, per tant totes tres tindran la mateixa pressió, Jo crec que es la D.

Jo crec que es aixi, si hi ha algu que ho sàpiga segur, que ho digui,

Preguntes hidràulica fa 14 anys 5 mesos #44397

• hermes
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 0
Si, té sentit el que dius. Merci Gordillo!

Preguntes hidràulica fa 14 anys 5 mesos #44405

La primera es la A per que tu al mantindre la pressió, segons no m'enrecordo quina llei però aquella que diu que tu al fer pressió en un recipient tancat es reparteix la força amb la mateixa intensitat a tot el cos. Si aquest principi es manté, al tindre més superficie faràs més força a mateixa condicions de pressió.

Y la segona es la D per lo que deia el company gordillo

Preguntes hidràulica fa 14 anys 5 mesos #44407

No se si mexplicare bé, però la primera pregunta te molt a vore amb la segona ja que q la primera: a igual presio més força perque li augmentem el diametre, a la segona la presio seria la nateixa, perque la altura es la mateixa, si hens preguntes quina faria + força
al fons de les manegues estaria fent més força com + gran fos la manega. No soc massa vo am les explicacions, però teniu raó amb les 2 respostes! A la primera fa + força perque la presio es la mateixa, però com la presio es per cm2 i com mes gran + cm2 més força!

Preguntes hidràulica fa 14 anys 5 mesos #44420

Per poder raonar correctament aquestes preguntes has d'anar a la fórmula bàsica. "La Pressió es igual a la força per unitat de superfície" --> P = F/S

A la primera pregunta ens diuen que la superfície augmenta i es manté constant la pressió. Com que "F = P * S", si augmenta la superfície també augmenta la força.
Un cas pràctic d'això seria la premsa hidràulica: Fem força a l'embol petit per moure un pes gran a l'embol gran.

Pel que fa a la segona pregunta ens pregunten per la pressió: P= F/S. Es evident, que les superfícies de les diferents mànegues son diferents, però que succeeix amb les forces? En Aquest exemple la força es el pes de l'aigua que hi ha dins de la mànega, i evidentment la quantitat d'aigua dependrà del diàmetre de la mànega.

* Resposta ràpida: Com que el pes de l'aigua es proporcional a la superfície, al aplicar la formula de la pressió aquesta serà constant.
* Resposta elaborada:
Força = Pes --> Pes = Masa * gravetat
Masa = Volum * densitat
Volum = S * alçada

La Pressió serà:
P = (S*alçada)*densitat*gravetat /S ---> P = alçada*densitat*gravetat

Segons aquesta formula (per aquest problema concret), la pressió mesurada pel manómetre no depèn del diàmetre de la mànega, únicament dels metres d'aigua que hi ha per sobre (i de la gravetat...)

Preguntes hidràulica fa 14 anys 4 mesos #44599

io tinc un altra pregunta que em te un poc maretjat.

Tenim una instal.lació de manegade 70 de bifurcació i dues línies de 45.Les pérdudes de carrega a la línea de 70 és de 1,2 kg/cm2 i a les de 45 són de 0,56 kg/cm2 a cada una. Si sabem que el cabal de sortida a cada llança és de 125l/min, quin és el cabal que dona la bomba i quines les PC de tota la linea.

a-Q=125l/min i PC= 1,76 kg/cm2

b-Q = 250 l/min i PC= 1,76 kg/cm2

c-Q= 250 l/min i PC= 2,32 kg/cm2

d- Q= 1250 l/min i PC=2,32 kg/cm2

Preguntes hidràulica fa 14 anys 4 mesos #44600

Ara fa dies que no em miro res pro jo fixaria la "b" o la" c"

El pqes que et preguntanta el caudal si en surt 125l/m
senyal que entra el mateix i conque tenim dos llances es suma caudals

I amb la pc sumariam pc de la de 70 mes una de 45 resultat la "b"

SER O MORI !!!!!!!

Preguntes hidràulica fa 14 anys 4 mesos #44601

Estic d'acord amb l'ebr0:
- El cabal d'entrada ha d'esser igual al cabal de sortida (suma del cabal de les diferents manegues de sortida): 2*(125l/min)
- Les pèrdues de càrrega totals es igual a les pèrdues de càrrega que pateix l'aigua quan va des de la bomba fins a la punta de llança. ¿S'ha de sumar dues vegades les pèrdues de las dos mànegues de 45? No. L'aigua que travessa una mànega de 45 no ho fa per l'altre, així que només s'ha de sumar una vegada: 1,2 kg/cm2 + 0,56 kg/cm2

Preguntes hidràulica fa 14 anys 4 mesos #44604

graçies io poçi la -c-, pero si soles es suma una manega de 45 +la de 70 si que eixen els conters,graçies.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.163 segons
Gràcies a Fòrum Kunena