Bones companys i companyes, tinc un dubte de cara les opos de bbvv. La qüestió és que jo tinc una incorrecció total de -4 dioptries de miopia a cada ull. He estat informant-me de que l'agudesa visual no és el mateix que les dioptries, i que per mesurar l'agudesa visual s'utilitza el test d'Snellen. Fins aquí, tot bé. La meva pregunta és la següent: a les bases de les opos de bbvv, es diu que l'agudesa visual es mesurarà sense correció de dioptries d'ambdós ulls. Llavors com coi representa que els que tenim dioptries hem de poder passar la prova d'agudesa visual? M'he informat i he vist que altres oposicions el test Snellen es feia amb correció de dioptries... Però a les presents bases diuen el contrari, que s'yha de fer sense correcció. Així que, he d'abandonar la possibilitat de presentar-me...?
I per altra banda, en cas que sigui tal com especifiquen les bases, sabeu si el test snelen es podria a fer a partir de lentilles nocturnes que corregeixen la vista durant el dia amb la rectificació de la còrnia? Vull dir, comptaria com a correcció o no?
Jo de tu aniria a una òptica a demanar que et facin un test Snellen i que t'informin bé ells.
Una altra opció és operar-se, o això de les lentilles nocturnes, en altres opos sé d'algun que les ha portat.
Hi han dues opcions, operarte, o fer servir lentilles OrtoK ( de les que dius nocturnes) ja que amb aquestes lentilles tu en el moment de la revisio vas sense cap mena de correció, i pasarás la prova i ale.
Jo les faig servir, i les recomano 100%.
Salut!