Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56271

• Àx
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 23
  • Gràcies rebudes: 0
Bones gent, escric aquest missatge perquè són les primeres proves a les que em presento de cara el projecte de ser bomber.
Diverses preguntes em vénen al cap respecte la preparació de les proves, aquí us en llenço algunes per si algú pot ajudar!
- És imprescindible anar a una acadèmia? Fan alguns cursos de cara la preparació de les proves de BBVV? Sembla que el temari no és molt (276pgs) ni molt difícil...
- La competència és molt gran per les places dels parcs de BBVV? No és casualitat que surtin places de BBVV després que les de funcionari. És possible que compliquin tant les proves (augmentant-ne el nivell de dificultat) com a símptome que tots aquells que van caure a les de funcionari es presentin a BBVV? Quanta gent se sol presentar? Sembla que hagi de ser més fàcil entrar a voluntari... però les bases d'aquest any m'han xocat bastant...
- Poden quedar places lliures per falta de gent que s'hi presenti? (no sé si hi haurà prou oferta de opositors que visquin a menys de 15km) Si queden lliures, les vacants s'anul·len?
- Consells bàsics i varis respecte la preparació teòrica i física? Diferències entre la preparació de bombers gene i BBVV?

Merci per avançat companyxs

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56278

Jo el temari l'estic preparant pel meu compte. En el meu cas molts temes els he fet a assignatures i els tinc relativament frescos. Desconec el tema d'acadèmies, però entenc que és empollar i fora.
No es pot saber quanta gent es presenta a BBVV, és el primer cop que es fa tipus oposició. Ara, tingués per segur que el 99% dels que han caigut/cauran a la de funcionari aniran a la de voluntari, i a aquí has de sumar-hi aquelles persones de 18-21 que no han anat a la de funcionaris pel tema del camió i aquelles que no el tenen i a aquí es poden presentar.
Dubto molt que quedin places lliures. En tot cas serien de reserva. Cada parc té un límit de places, que a hores d'ara no està al tope i segurament tampoc ho estarà després. És sobretot pel tema de trasllats, si t'envien a treballar a X lloc i vols anar a un parc més proper pots demanar si tenen plaça. Però desconec si quedaran places.
I els consells? Estudiar i entrenar com mai, que ja queda "poc".
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Àx

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56335

Hola alguien podria recomendarme cual de estas dos academias festefort o llorenç escogeria para preparar las pruevas físicas? Gracias

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56349

tambien me han hablado del Bradena...?¿

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56354

Intentem parlar amb criteri...
No és funcionari, és professional!
I del que dius q el 99% de la gent que ha caigut a la opo es presentaria a voluntari... Ni molt menys!
Jo, per sort encara estic viu, pero no m'hi presentaria mai a la vida a voluntari!
És una mica curiós que tots volgueu ser professionals i opositeu a voluntari...
Les notícies parlen de 500 nous bombers per l'any que ve... Pero només 153 professionals...
Tothom és lliure de fer el que vulgui, és evident... Però t'asseguro que MOLTA gent que es presenta per professional no va per voluntari
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: antoniuu

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56355

• Harry Poter
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 41
  • Gràcies rebudes: 12
Intentemos hablar con criterio...
Ambos cuerpos son profesionales,han recibido formación para desarrollar sus tareas,sólo que uno de ellos tiene un vínculo laboral con la administración, funcionariado, y el otro es un modelo en el que no existe la citada relación contractual, voluntariado.
El que la gente quiera ser voluntario para llegar a funcionario es una opción muy respetable.
Piensa que el cos de bombers de la Generalitat tiene sus orígenes en el voluntariado.
Actualmente es un sistema,mixto,que funciona bien en Europa.
Espero que te vaya bien lo que te queda de oposición y consigas entrar de funcionario.
Saludos

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56357

Trepaire, crec que els dos cossos són professionals i és una falta de respecte no considerar als voluntaris com a tals. Curiós voler ser voluntari per passar a funcionari? No ho veig així. Ser voluntari et permet guanyar punts (si no ja em diràs per què en donen), entres en contacte amb el món bomberil i vas agafant experiència. Trobo bastant sorprenent com alguns opositors a funcionaris també tenen aquesta visió del voluntari com a algú d'un cos paral·lel i no com un company (no dic que sigui el teu cas), però ho insinues bastant amb lu de professionals i la manera d'escriure. Et desitjo molta sort a la opo igualment, i als voluntaris d'aquí a uns mesos també!

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56358

wolf7 va escriure: Trepaire, crec que els dos cossos són professionals i és una falta de respecte no considerar als voluntaris com a tals. Curiós voler ser voluntari per passar a funcionari? No ho veig així. Ser voluntari et permet guanyar punts (si no ja em diràs per què en donen), entres en contacte amb el món bomberil i vas agafant experiència. Trobo bastant sorprenent com alguns opositors a funcionaris també tenen aquesta visió del voluntari com a algú d'un cos paral·lel i no com un company (no dic que sigui el teu cas), però ho insinues bastant amb lu de professionals i la manera d'escriure. Et desitjo molta sort a la opo igualment, i als voluntaris d'aquí a uns mesos també!

Lo de professionals no es q ho digui en trepaire, ho diu la llei de bombers.

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56360

Amb el que respon en antoniu ja tens la primera resposta.
Respecte al meu pensament sels voluntaris, penso que són vàlids i necessaris (no seria sostenible un cos sense ells) però no entenc que una persona que aspira a professional vulgui entrar a voluntari, per mi és com tirar-se pedres a la seva pròpia teulada.
Veuriem de quants hagués sigut la opo de 153, si no sortís una consecutiva de 350 voluntaris.
Tot i així crec que l'obligació de contínua formació hauria de ser obligatòria pels b.voluntaris, així com ho fan els professionals.
També crec que el cos de bombers voluntaris no hauria de cobrar absolutament res.

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56361

Amb el que respon en antoniu ja tens la primera resposta.
Respecte al meu pensament sels voluntaris, penso que són vàlids i necessaris (no seria sostenible un cos sense ells) però no entenc que una persona que aspira a professional vulgui entrar a voluntari, per mi és com tirar-se pedres a la seva pròpia teulada.
Veuriem de quants hagués sigut la opo de 153, si no sortís una consecutiva de 350 voluntaris.
Tot i així crec que l'obligació de contínua formació hauria de ser obligatòria pels b.voluntaris, així com ho fan els professionals.
També crec que el cos de bombers voluntaris no hauria de cobrar absolutament res.
Per cert, la formació que reben tots dos cossos no es pot comparar ni de broma, ni evidentment la quantitat de sortides de cada bomber.
Respecto la decissió de qualsevol persona, cadascú es lliure de fer el que vulgui!
Sorry per la repetició del missatge
Salut a tots

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56363

lo de les sortides no es veritat. e estat a parcs de profesionals amb solament unes 20 sortides al mes. i conec voluntaris que fan moltissimes sortides

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56387

wolf7 va escriure: Trepaire, crec que els dos cossos són professionals i és una falta de respecte no considerar als voluntaris com a tals. Curiós voler ser voluntari per passar a funcionari? No ho veig així. Ser voluntari et permet guanyar punts (si no ja em diràs per què en donen), entres en contacte amb el món bomberil i vas agafant experiència. Trobo bastant sorprenent com alguns opositors a funcionaris també tenen aquesta visió del voluntari com a algú d'un cos paral·lel i no com un company (no dic que sigui el teu cas), però ho insinues bastant amb lu de professionals i la manera d'escriure. Et desitjo molta sort a la opo igualment, i als voluntaris d'aquí a uns mesos també!

wolf7 +1

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56395

• despertaferro33
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 38
  • Gràcies rebudes: 23
trepaire quan parles que de la formació que reben els dos cossos no es pot comparar ni de conya ho dius per que has anat a fer l'escola a mollet? potser es que que vas anar a un altre lloc, per que jo he fet els dos cursos i són pràcticament iguals ( una merda els dos). Ara per ara, les pràctiques estructurals son les mateixes, o sigu que no se jo d'on treus aquestes conclussions en quan a formacio...
A nivell de sortides , pots estar en un parc de funcionaris o professsionals , com li vulguis dir, per mi tot son bombers, i tenir un numero de sortides molt baix, i pots estar en un parc de voluntaris actiu i al cap de l'any fer moltes sortides
tema places, les 153 ja estaven pactades molt abans que sortissin les 350 de voluntaris, i no afecten unes a les altres , no ens enganyem: no hi ha pasta per mes. si l'administració disposses de recursos hagues tret mes places d'uns i d'altres , es un mal comú pels dos col.lectus, i no ens fem mala sang amb aixo de que uns treuen places als altres per que el temps et fara veure que aixo no es aixi.
Intentem no crear mala maror en temes que desconeixem
Aprofito per dir, que els que volgueu ser voluntaris pels mèrits recordeu que per començar a puntuar, anant be, començareu als 5 anys, o sigui que esteu perdent el temps , i que les places son poques i hi ha gent motivada amb ganes de ser bomber voluntari, i si realment no us interessa , sou un obstacle per la gent que si que ho vol ser, com tambe son un obstacle els opositors que nomes volen tenir 3 dies lliures per anar a escalar i estan deixant sense plaça a la gent que vol ser bomber i li apasiona la feina.
molta sort a tothom
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: furilla127, pukas23

PREPARACIÓ PROVES BBVV fa 9 anys 11 mesos #56397

Referent al que dius, despertaferro33, gairebé tot d'acord. Però crec que la gran majoria de voluntaris pagarien per poder passar a ser funcionaris i viure només d'això (entenent que hi ha gent que no eh), també és veritat que amb una legislació més europea en aquest cas, com Alemanya o França, el % del que acabo de dir-te baixaria en picat perquè el nostre és dels cossos voluntaris més mal tractats. En el meu cas, per exemple, tinc molt clar que vull acabar a un parc de funcionaris, però com que tot està a l'aire primer intentaré entrar a alguna plaça d'aquestes 350. Tema de ser un obstacle? Hi ha molta gent que s'està empadronant a llocs que no hi resideixen simplement pel fet de tenir més oportunitats. No és il·legal, però sí una putada enorme als que sí resideixen allà i volen entrar als parcs pròxims. Aquí, per dir-ho d'alguna manera, tothom és putejat: Sigui pel que et comento jo, sigui per això d'alguns funcionaris que volen els 3 dies de festa quan alguns aniriem a fer guàrdies els 7 dies, sigui A o sigui B. I el tema de mèrits ho referia més que res enfocat a que si "no serveix de res passar per voluntaris" no caldria que donessin punts, comparteixo totalment que per obtenir-ne faria falta molt de temps.
I a Trepaire un parell de coses. No cobrar absolutament res tampoc ho pots veure bé. Estàs abandonant la teva feina (teòricament) per assistir a un sinistre. Si vas faltant X hores a la feina remunerada a veure llavors com quadraria un/a bomber/a els números sense uns ingressos extra. I el que s'ha dit, la formació és idèntica i et pots trobar parcs de voluntaris amb 300 sortides/any i funcionaris amb 50, a tot estirar. I et puc donar exemples.
I que ningú interpreti res com a un atac eh! que possiblement siguem tots companys tard o d'hora ;) :)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: furilla127, Limbhad

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.177 segons
Gràcies a Fòrum Kunena