Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57379

• Jan1899
  • Avatar de Jan1899 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 244
  • Gràcies rebudes: 69
Bones gent! He enviat l impugnacio de les preguntes 19 i 61 del model C. Aixi que si algu ho volia fer que s animi i aixi serem mes!!
Aqui us la deixo:

PROPOSTA D'IMPUGNACIÓ A LA PREGUNTA 19 i 61 MODEL D'EXAMEN C
Sóc l'aspirant ******* amb DNI ******** abscrit a la convocatoria pel procès selectiu a la secció Activa del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya 90/16.

EXPOSICIÓ PREGUNTA 19

La raó de proposar l'impugnació a la pregunta 19 de l'exàmen model C és que tal i com es planteja la pregunta dona a entendre que hi han dues respostes correctes, més ben dit, la suma de les respostes A i C seria la resposta completa i correcte a la pregunta:
19. Com es comportarà el fum d'un incendi davant d'un incendi en situació d'incendi?

A. El fum s'aplana i es propaga horitzontalment.

B. La inversió tèrmica no efecte a els fums, només afecte el combustible fent-lo més inflamable.

C. La columna es trencarà en la capa del canvi de temperatura.

D. Tendirà a formar una columna esvelta i ben definida, senyal de bon temps.
Segons el temari de guia d'estudi que vareu posar a disposició dels aspirants a la convocatòria per bomber voluntari, a la pàgina 15 del tema de metereologia hi ha la definició amb els efectes i indicadors comuns que provoca l'inversió tèrmica a l'atmosfera i a posibles fums causats per un incendi. La definició és la següent:
Inverció tèrmica.

Irregularitat en la distribució del gradient vertical de temperatura en l'atmosfera. La provoca l’estancament d’una capa d’aire calent en alçada. Aquest fenomen s’associa a situacions d’estabilitat.

Indicadors d’inversió:

-Aire en calma

-Capes de boira fins una determinada alçada

-Les columnes de fum pugen fins la capa de d’inversió

-Visibilitat reduïda a les valls

En condicions d'inversió, el fum i els gasos calents generats per un foc pujaran tan sols fins que la seva temperatura iguali la de l’aire del voltant; llavors, el fum s’aplana i es propaga horitzontalment degut a que ha perdut el seu empenyiment fred.
CONCLUSIÓ
Es pot observar marcat en vermell que tan la resposta A i la C són clars signes que pasen en una inversió tèrmica, i per tan, posen en dubte quina resposta és més idonia. En la part del text que posa "llavors" s'enten que és quan la columna es trenca i s'aplana horitzontalment, sinó es trenques no es podria donar el fenomen d'aplanar-se horitzontalment.
EXPOSICIÓ PREGUNTA 61

La raó de la proposta d'impugnació de la pregunta 61 és que la en la pregunta:

61. Una persona perduda ens indica la seva posició amb les següents coordenades: 20,5125E 40,5639N. Quin tipus de coordenades són?

A. Coordenades cartesanies

B. Coordenades SOC

C Coordenades UTM

D. Coordenades geogràfiques

La plantilla de correcció dona com a correcte la resposta B siguent correcte la resposta D. En la guia d'estudis que vau posar a disposició, a la pàgina 47 del tema de cartografia, surt la definició de què són les coordenades geogràfiques amb 3 exemples on es poden comparar perfectament amb el tipus de coordenades que demana la pregunta en qüestió:

Quan volem donar la nostra posició amb coordenades geogràfiques ho farem amb la següent notació: primer la longitud i després la latitud, sempre indicant el quadrant de referència al final (N, S, E o W).
Exemple: 20º 30’ 45’’ E, 40º 33’ 50’’ N

També és freqüent donar les coordenades geogràfiques amb altres unitats:

Graus i decimals de grau ( 20,5125º E , 40,5639º N)

Graus, minuts i decimals de minut (20º 30,75’E, 40º 33,83’N)

CONCLUSIÓ

Es pot observar en color vermell que l'exemple que hi ha sobre coordenades geogràfiques amb graus i decimals de grau són les mateixes coordenades de la pregunta en qüestió, per tan no poden ser unes coordenades SOC, ja que per ser-ho haurien de tenir els següents paràmetres definits així:

Coordenada SOC (Sistema d’Orientació Cartogràfica) aquesta nomenclatua es utilitzada pels Bombers i pels Agenst PVI . Les Coordenades SOC consisteixen en una divisió del mapa en forma de malla quadrada de 5×5 quilòmetres. Aquests quadrats són dividits a la vegada en 25 quadrats més de 1×1 quilòmetre. La nomenclatura dels primers consisteix en dos números, seguits de dues lletres (com per exemple, 26BF)

Per tan, per ser unes coordenades SOC haurien d'anar seguides amb dues lletres com exposa l'exemple.

PETICIÓ

Demano quedin anul.lades les preguntes 19 i 61 del model C i siguin substituides per preguntes de reserva.
Atentament
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: AGR

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57380

Jo ho vaig enviar com a suggeriment... les mateixes preguntes pero en el model A, estic esperant resposta a veure que diuen sino tornare a enviar

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57381

• Bewatermyfriend
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 47
  • Gràcies rebudes: 9
Jan es pot fer la impugnació telemàticament? desde la bústia de contacte potser?

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57382

• Genís1414
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 89
  • Gràcies rebudes: 35
No en una explicació tant currada però també vaig enviar ahir un correu sobre aquestes dues, si no diuen res també hi tornaré.
Jo la impugnació la vaig fer des del gencat dins a bombers voluntaris que hi posa bústia de contacte a la dreta, sí.
A veure si hi ha sort!

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57384

• Jan1899
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
.

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57386

• Pinus uncinata
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 56
  • Gràcies rebudes: 23
Hola!

Pel que respecta a la inversió tèrmica, val a dir que se'n poden diferenciar de varis tipus, i totes elles donaran lloc a un comportament diferent de la columna de fum. Si bé la inversió nocturna és la més freqüent i que donarà lloc a un moviment horitzontal del fum de l'incendi sense deixar que agafi gaire altura, pot donar-se el cas en una inversió per subsidència, on l'aire calent en altura vagi descendint i faci trencar la columna en el punt on s'igualen les temperatures. Per tant crec que tant una resposta com l'altre serien correctes si fessin referència a un determinat tipus d'inversió tèrmica.
Adjunto un enllaç amb una imatge que mostra exemples: postimg.org/image/tl2081fa5/

Salut!

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57391

• Boyle-Mariotte
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 10
  • Gràcies rebudes: 12
ho sento però he de dir-ho ...
la pregunta 61 és ben clar que no està bé, però pel que fa a la pregunta de la inversió tèrmica, jo crec que està ben clar quina és la resposta correcta, m'explico:

literalment en els apunts: "Les columnes de fum pugen Fins la capa de d'Inversió"
literalment en la resposta que alguns doneu per correcta: "La columna és trencarà a la capa del canvi de temperatura"

En quin moment parla en la resposta que considereu correcta en l'examen d'inversió tèrmica? canvis de temperatura hi ha a mesura que el fum puja, hi hagi o no inversió tèrmica. De fet cada cent metres d'altura canvia en un grau la temperatura. Per tant, crec que és evident que una cosa és inversió tèrmica i una altra canvi de temperatura!
En els exàmens hi ha preguntes i respostes que es fan amb la intenció de confondre, i en aquesta us us heu confós. No passa res, altres ens hem confós en altres enunciats o respostes.

En tot cas esteu en el vostre dret de fer les reclamacions que considereu oportunes, però crec que cal una mica d'humilitat i acceptació dels errors.

Salutacions i sort
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: furilla127, javipressfit

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57394

• Jan1899
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Ostres pero a que s esta referint a aquest canvi de temperatura? Esta clar que parla de l inversio termica com diu l anunciat, no als canvis de temperatura que que hi ha a l altmosfera terrestre.
D humilt en soc pero no es tracta d humiltat sino del tema de que s esta parlant. Al igual que s han equivocat en la de les coordenades es poden haver equivocat en aquesta o en l ultima de funcionaris en que es van impugnar 3 o a barna una any 6!!

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57410

Tothom està en el seu dret d'impugnar.
Però jo sobre la pregunta d'inversió tèrmica crec q no la guanyareu. Pq la columna de fum "no és trenca" simplement passa de vertical a horitzontal a la capa on hi ha el canvi de T. El q sap greu és q molts de vosaltres enteneu aquest fenomen i heu respost erroneament pq les respostes no són clares. Els q fan les preguntes s'ho podrien currar molt més.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Jan1899, javipressfit

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57412

Han donat com a bona la resposta (coordenades geografiques) pregunta 61
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Jan1899

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57438

• Jan1899
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
A veure, abans de presentar l ilmpugnacio em vaig informar, no ho vaig fer a lo loco. Vaig parlar amb un bomber que dona classes de metereologia i a un altre bomber. Els hi vaig ensenyar la pregunta i els apunts que ens van facilitar per estudiar i sense saber la resposta van dir que la C era mes bona que la A pero que estava imcompleta. Jo ho he probat, ara si me l impugnan o no ja es veura pero si un creu que hi han motius clars per fer-ho esta en el seu dret i no ens vindra d una pregunta mes o menys.
Salut companys!

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57440

Exacte, jo també ho vaig consultar i em van dir q les dos respostes són bones. El mateix em van dir de la pregunta de la marinada, es cert que arriba a 40km/h pero també es cert que les ratxes fortes es donen a les vassants més exposades al sol.

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57448

• Jan1899
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Doncs impugna-la, estas en el teu dret company. Hauras de buscar informacio i contrestar-la perque a diferencia de la de l inversio termica, la teva informacio no surt al temari que ens van proporcionar, aixo no vol dir que no sigui cert eh! Aquest temari es una guia, no la santa biblia! Sort!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: furilla127

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57451

Aquí Jan l'has clavat, l'error és pensar que el què digui la guia d'estudi va a missa.
Aquesta guia només serveix x facilitar-nos l'estudi.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Jan1899

Impugnació preguntes 19 i 61 model C fa 9 anys 7 mesos #57458

• Aaron Fisiomber
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 86
  • Gràcies rebudes: 28
Jan1899 con has pogut impugnar? M'agradaria saber-ho a on h9 has pogut fer, gràcies

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.181 segons
Gràcies a Fòrum Kunena