El tema de bombers voluntaris dona molt de debat, hi hauran opinions que diran qu eno haurien d'existir, altres que són totalment indispensables...
El que diu despertaferro33 és totalment comprensible, els parcs voluntaris son difícils de sostenir si els seus integrants marxen a meitat de formació, si entren a funcionaris, o per demanar trasllats... i no vull ni imaginar-me la frustració que deu de tenir un cap de parc si li marxa la meitat de plantilla... així és impossible portar un parc de manera eficaç. Si es vol ser voluntari s'ha de tenir clar i procurar de no fer cap marranada per no afectar al parc.
Per altra banda també es comprensible que la gent que vol ser bomber/a (ja sigui a nivell professional o voluntari)l opti a entrar a voluntari, ja que ofereix els mateixos coneixements o molt similars als professionals. (Vull ser bomber i la millor manera d'aprendre és aprenent l'ofici, i una manera de fer-ho és sent voluntari) També ser voluntari ofereix molts avantatges com poder entrenar al parc, (poder practicar amb el camió quan hi habia la prova de conducció), poder entrenar alguna prova física com el circuit si es disposa de barra... i tot això que et suma al CV.
Crec que per això puntua poc per funcionari, per això es cobra poc i per això és sacriuficat, per poder evitar que la gent entri i surti com si fossin al supermercat. Si no m'equivoco antigament puntuava molt més i ho van acabar treient.
És ètic presentar-te si vols ser funcionari/a? Això depèn de cadascú, si algú creu que li anirà bé i que podrà complir que tiri endavant, si no ho veu clar millor que no ho intenti i que deixi la plaça per algú que si que anirà a per totes i que complirà amb el parc de destí.
Com a comentat un company en un comentari anterior tot això podria ser un problema polític, i crec que no esta molt allunyat de la realitat. Pensant amb la ment freda a la Generalitat li va bé tenir aquests parcs voluntaris ja que son més barats que els funcionaris, al menys a l'hora de pagar a la plantilla i a demés cobreixen els mateixos serveis. Pot ser no amb tanta rapidesa pel fet de que la gent ha d'arribar al parc però a campanya d'estiu hi ha parcs que romanen oberts amb els seus torns i la resposta és inmediata. Que es volen bombers voluntaris? D'acord, que volen que facin les mateixes tasques que els professionals? tabé d'acord però pot ser alguna llengua difereix, que volen que cobrin menys i que ara facin més hores? també d'acord perqué son voluntaris però crec que segons les opinions aixó pot ser una mica d'abús, cada vegada demanen més però que segueixin sent voluntaris.
I amb tot això crec que és on surt la problemàtica aquesta dels voluntaris. Voluntaris treballant igual que els professionals, per això hi ha professionals que no ho veuen bé i no parlem dels parcs mixtes.
PErò torno a dir que a la Generalitat li va bé cobrir serveis amb voluntaris, ja que hi ha zones que tenir un parc funcionari pot ser esta una mica desaprofitat ja que no hi han moltes sortides, i un oparc voluntari soluciona això.
Jo vull arribar a ser funcionari, però també vull ser voluntari, pot ser no arribo a ser funcionari i com a mínim vull servir al meu territori com a voluntari, pot ser m'hi quedo a voluntari si tinc una feina bona i m'ho puc compaginar. Per que sent sincers, no tothom arribarà a funcionari i s'haurà de conformar a ser voluntari, però ve a ser el mateix, l'únic que de voluntari no et guanyes la vida, però és un orgull poder servir al teu territori d'una manera o un altra.
Si deixes plaça als voluntaris que es volen quedar, pot ser et quedes sense ser bomber professional ni bomber voluntari, aquí està el dilema també. El mateix passa amb les campanyes forestals, sobre tot a categoria AOF. L'any que van treure totes les proves i van posar només la navette es va colar molta gent que no té intenció de ser bomber/a , només era per tenir una feina al'estiu o per no anar a la fruita, i si es troba alguna cosa millor deixa la campanya i marxo. Això si que ho trobo poc ètic, deixeu les plaçes de campanya per la gent que vol entrar al món, però cadascú aprofita les oportunitats que té i mira per la seva conveniència.
Aquestes coses pasen perque no es fa bé des de dalt i només es busca comoditat i fer paripé de que tot és legal i té transparència i després fan el que volen...
En definitiva, em de ser responsables de les nostres decisions, si vull o no ho vull, si compliré o no compliré, o si marxaré o no marxaré. Sincerament, si arribo a ser voluntari només marxaria per si arribo a ser funcionari. Ni per trasllat(i al meu poble hi ha parc mixt) ni per cansament de fer serveis ni per aborriment.
Penseu bé, i procureu de no afectar a parcs ni de fer-nos més difícil els accessos.