Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12375

• vila1978
  • Avatar de vila1978 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 45
  • Gràcies rebudes: 1
Hola a tots/es, el meu missatge va adrecat a tot el tribunal que va pensar el exàmen, un exàmen molt maco, maco en el senti que hi havia una sèrie de preguntes.........Vaig al gra, el meu comentari el centro en la pregunta del Monòxid de Carboni. Jo el dissabte en veure la pregunta se'm van caure els collons a terra, porto 2 anys repartint gasos amb un promitg d'un 2800 ampolles per mes, i mai havia setit ni vist Monòxid de carboni, pero bueno podria ser que per el sector on reparteixo mingú gasti aquets gas, i avui el primer que he fet ha sigut preguntar al meu Capita sobre el Monoxid, i m'ha dint que en 30 anys que protem duent gas mai l'havia vist, per cagar-se. Per axio vull felicitar al crac que va pensar la fabulosa pregunta, i dir al tribunal que si volen fer aquesta sèrie de preguntes que les fasin, què el nivell esta molt alt i què si es vol entrar que la gent su curri i s'empapi l'enciclopedia catalana si fa falta però que si són tan durs en això que després no donguin 0'5 per una merda de cartent, que en 3 setmanes quealsevol es pot treure. Per cert jo tinc els carnets.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12389

CO (Monóxido de carbono)
¿Qué es?
El monóxido de carbono es un gas inodoro, incoloro, insípido, tóxico y muy inflamable, aunque no es irritante, por lo que su exposición puede pasar completamente desapercibida. Es menos pesado que el aire, por lo que se acumula en las zonas altas de la atmósfera (de ahí la conveniencia de andar agachado en los incendios).
Su fórmula química es CO, en la que existe la unión de un átomo de carbono y otro de oxígeno mediante un enlace covalente.
Tiene una afinidad mucho más alta que el oxígeno por la hemoglobina de la sangre, formando un compuesto denominado carboxihemoglobina, que impide el transporte de oxígeno a las células, y por tanto el organismo no puede obtener la energía para sobrevivir.
Propiedades físicas del monóxido de carbono.
Fórmula química: CO
Masa molecular: 28.0 g/mol
Punto de ebullición: -191º C
Punto de fusión: -205º C
Solubilidad en agua, (ml/100 ml a 20º C): 2.3
Densidad relativa del gas (aire = 1): 0.97 g/ml
Punto de inflamación: Gas inflamable.
Temperatura de autoignición: 605º C
Límites de explosividad (% en volumen en el aire): 12.5 -74.2

aquesta informació està treta de la pàgina del ministeri de mig ambient, per a més informació:

www.prtr-es.es/CO-Monoxido-de-ca ... ,2007.html

a nosaltres en les acadèmies en valència si ens havien explicat q era inflamable a certa temperatura.
Eu sent però la pregunta està ben feta. A més per descart és facilment esbrinable ja que els altres gasos són gasos que s'utilitzen en mètodes d'extinció.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12391

Crec que això ho a de saber qualsevol bomber o aspirant a bomber, ja que es un gas que es produeix en els incendis quan la combustió es incomplerta i que es altament tòxic.
Ademés es una pregunta fàcil.
Es la meva opinió.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12392

Doncs jo de tu el primer que faria es mirar al diccionari perquè si que surt el monòxid de carboni. Ara que si no havies sentit mai la paraula monòxid de carboni, crec que es perquè no t’havies llegit el temari perquè mira que surt vegades.
[QU] monòxid de carboni Gas incolor, tòxic, de fórmula CO, resultant de l’oxidació incompleta del carboni per l’oxigen.
Aquesta és la definició que dona el El Diccionari de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, obra de referència normativa pel que fa al lèxic de la llengua catalana.
El que si que no es correcte es la utilització de la paraula culombi perquè no existeix al diccionari, sinó que és diu Coulomb.
coulomb
1 m. [FIM] Unitat de quantitat d’electricitat del sistema internacional, igual a la quantitat d’electricitat transportada en 1 segon per un corrent d’1 ampere (símbol, C).
Apa noi, que avui ja tindràs un gas nou per repartir.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12401

I que tu no reparteixis aquest gas, vol dir que no es inflamable no? :lol: Al meu temari, deu sortir citat unes 100 vegades, ja que s'origina en combustions pobres en oxigen.
Per un altre costat, a pesar de haver lleguit i rellegit el temari molts cops, no recordo haver vist enlloc que el CO era un gas inflamable. De totes maneres, el vaig posar, ja que, com al llarg de tot l'examen hem vaig guiar una mica per intuicio, i si el CO produeix explosions de fum, vaig deduir que debia ser inflamable, pero ojo, no per que ho sapigues..

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12403

• vila1978
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Senyors jo no dic que sigui una pregunta difícil, de fet la vaig constestar bé, però considero que estem participant en una oposició que parteix del Graduat escolar, que en tot temari hi haura una taula amb 2000 gasos, mescles difents, heli, amoniac, protòxid, hidrògen i si voleu us en dic més, que si ens posem així es podria dir que el diòxid d'aquí quatre dies el proibeixen, que el Argó es la mare dels gasos per soldar, a mi de conya però el que dic és que em poso a la pell de la gent que oposita i dubto molt que sapiguessin quina classe de gas es parlava, i no em vingueu que us heu empollat tota la taula, que si fan preguntes d'aquest nivell considero que no tindrien de donar 0'5 per un carnet, es la meva opinió.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12406

Llavors quina donaria per bona? Perquè si el monoxid és un gas inflamable, i l'argó per soldar també ho és :? ...( a la soldadura amb argó, hi ha aportació d'oxígen?)

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12407

• vila1978
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Ja he dit anteriorment que l'he conestat bé. Que com sabem no hi ha un temari perfecte, que si en els temaris i academies surt aquesta explicacio, me la crec però considero que és ampliar i buscar fondo en un tema, que si ens posem a profundir dintre de tots els temes com aquest, quin nivell sortiria? la meva opinó no és sobre la pregunta, és sobre el nivell que ens demanen i el nivell de les preguntes que fan i ja està. I una última cosa flipo amb la gent que va de crac dient que la sabia, i després veig les notes i tot plegat no em quadra.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12418

Yo estoy totalmente de acuerdo con lo que dice Jungla, esa yo también la tenia bastante clara.... el CO es muy inflamable, y si no ya podeis ver lo que sucede en un Back Draft.

Me he fijado en que hay gente que se está quejando mucho de preguntas, que tampoco veo yo que haya tanta polémica, ya que viendo las otras alternativas se podian deducir.

Con respecto a lo que dices de que no hay temario oficial, tienes razón. Pero los que somos de fuera, yo de Valencia en este caso, no nos ha sorprendido el tipo de examen, y no digo q es porque haya menoss nivel, ni mucho menos.... pero si que estamos muy acostumbrados a este tipo de preguntas, y sobre todo de NO centrarnos en uno o dos temarios...yo por mi parte tengo a disposición temarios de casi toda España, y siempre trato de contrastar temas y datos.

Mi consejo es que os presenteis fuera de Catalunya alguna vez y vereis las chapuzas que hay, y os dareis cuenta de lo privilegiados que sois. Me encanta ir a opositar alli como a las de Barna, solo por la transparencia que se ve.

Un saludo.

Monòxid de carboni fa 18 anys 1 setmana #12437

L'argó s'utilitza a les soldadures no perque siqui combustible sino perque evita que entri en contacte l'oxigen amb la soldadura, de fet si mires la taula periódica dels elements correspón a la columna VIII per tant té la última capa d'electrons plena: un gas noble, vaja, inert per tant.

Jo vaig deduir que era el CO perque si a un gas está per mig cremar(oxidarse) és evident que encara pot cremar-se. Es com el carbó, fruit d'una oxidació amb dèficit d'oxigen i fusta, encara pot cremar....

Amb aquestta vaig tenir sort però tinc cada caga** que encara em fa vergonya repasar l'exàmen...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.179 segons
Gràcies a Fòrum Kunena