Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19223

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones!!

Estava repassant el tema de física i hi ha un dubte que sempre m'ha tocat una mica la moral perque uns diuen que si i altres que no.

El tema està en que, un cos fa TREBALL si el moviment es vertical?? Jo tinc entès que no però altres m'han dit que la això no influeix. Què en penseu?

Merci

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19224

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
A vera... si hi ha 90 graus en entra la força q provoquem i el desplaçament, el treball no existeis.
Y si el desplaçament es cero, per molta força q fem, el treball serà 0 també.

Espero haver-te ayudat

El que no em mata, em fa més fort

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19227

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Llavors, una força desde el terra cap a dalt, com que la força es en el sentit del desplaçament, produira treball igual no?

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19228

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
El problema diu:

Quin treball fa una grua quan aixeca una càrrega durant 3 metres amb una força resultant de 30N?

a) No fa treball, ja que el moviment es vertical
b) 90 Joules
c) 90 kg.m2/s2
d)b i c són correctes

Et dona com a bona la A!!!

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19229

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
La "a" sense dubtar

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19231

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Clar! Jo també la tinc clara però la conclusió que en trec es que el moviment vertical no produeix treball encara que la força tingui la mateixa direcció no??

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19233

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
En els moviments verticals no hi ha treball perquè (em sembla, més o menys, ja ho confirmaré) el cos de 270º (una força que actua verticalment) és 0, per tant, al multiplicar la força pel desplaçament pel sentit de la força dóna 0=no hi ha treball. En canvi, for example, el cos de 0º és 1, per tant, una força aplicada a un cos encara que reposi a terra, dóna treball positiu.
Ho tinc força espès però funciona així, deixa´m mirar-me els vells apunts i t´ho confir-m´ho.

Salut i ratafia, l´aigua per apagar focs!!!!

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19236

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
OK!!

Merci a tots per les respostes!

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19246

www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/dinam ... nergia.htm

Aquí ho explica. El tema està en la multiplicació per cosinus de l'angle que forma amb l'horitzontal.

Salut i entreno!

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19247

Pues yo creo que es la D)- . Vamos a ver, el desplazamiento no tiene porque ser siempre horizontal, puede ser vertical, inclinado... lo importante es que el objeto se desplace, entonces sí hay un trabajo. De hecho cuando calculamos el trabajo realmente estamos multiplicando dos vectores, o mejor dicho, calculando el producto escalar de dos vectores, el vector Fuerza y el vector Desplazamiento.

Que es un vector? Pues un vector es una magnitud física, que tiene un orígen, un sentido y una longitud (o módulo). Esto os suena de las fuerzas no? jeje. Pues todo vector está definido por tres coordenadas X, Y y Z, las tres dimensiones. Por lo tanto el trabajo no solo se contempla en el plano X (horizontal), tb en el Y (vertical) o el Z.

Pero el caso del problema que planteas, solo tiene en cuenta una dimensión, la del plano Y, por lo que es mucho más facil. Por lo tanto como el desplazamiento y la fuerza estan en la misma dirección, en el plano Y, sí que existe un trabajo. El trabajo lo sacamos del producto escalar entre las dos magnitudes, que es:

W= Fuerza x Desplazamiento x cosα

donde α es el angulo entre esas dos magnitudes (fuerza y desplazamiento) , que al ser paralelas (estan en el mismo plano) su ángulo vale 0º, y como cos0º = 1 nos queda:

W = 30 Newtons x 3 metros x 1= 90 Joules.

La respuesta B)- es correcta, pero tb lo es la C)- tb, ya que:

90 kg x m^2/s^2 = 90 metros x (kg x m/s^2) = 90 metros x Newton = =90 Joules

Por lo tanto la respuesta es la D)- b y c son correctas.

Hay un libro que se llama "Física para la ciencia y la tecnología" del físico Paul A. Tipler, que la verdad está muy bien. Explica las cosas detalladamente y es facil de entender con ejemplos muy claros. Yo tengo la 4a edición, que me compré hace unos años cuando hacía bachillerato, y la verdad que echándole un ojo ahora, los que tengais más dudas sobre el tema de física, le podeis sacar muchas cosas de provecho. La primera parte es una iniciación y es todo de mecánica. Seguro que en alguna biblioteca lo encontrais, porque si os lo quereis comprar, barato no es, además de ser dos buenos tochos jeje ;) .

Espero haber ayudado.

Saludos!!

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19250

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
yo estoy con chaito, creo q es la d.Da igual si el plano es vertical o horizontal, lo importante es q en alngulo de los vectors entre fuerza y desplazamientos no sean de 90 grados

El que no em mata, em fa més fort

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19251

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
www.sectorfisica.cl/Media/IIIMed ... rabajo.doc

Aqui ho explica molt bé.

En estos tiempos de crisis...........

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19263

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Ara que ho dius...recoi!!! Chaito, de gran vull ser com tu!!!
No havia caigut en la paral.lelitat (que són paral.lels, vaya) entre els vectors de força i desplaçament, que no sé si a efectes pràctics pots deixar de tenir en compte l´eix x i centrar-te només en l´y perquè hi ha una gravetat actuant per aquí i em sembla que està contemplada en el si de la fòrmula.... en tot cas la teva exposició és versemblant... encara em falta bastant repàs....
Em sembla doncs correcte la justificació de la resposta b, per justificar la c encara vaig perdut en els canvis m2/s2 a kgxm/s2 però ja hi arribaré... merci per la referència al llibre de consulta.

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19301

Ei RATAFIA 40º. En principi la gravetat no s’ha de tenir en compte, ja que la pregunta ens parla de força resultant. Per tant ja es troba estimada dins dels 30 Newtons de que parla.

Si en cas de dir-nos força resultant, ens digués tan sols força que fa la grua, llavors si que hauríem de calcular el pes de la massa que estem aixecant (càrrega), per tal de restar-li als 30 Newtons que fa la grua i obtenir la força resultant del sistema. Per tant el problema ens hauria de donar la massa en kg que té la càrrega.

A més, en aquest cas, tampoc s’ha de tenir en compte l’eix X, ja que el pes tan sols actua en l’eix Y, al igual que la força que està fent la grua.

Respecte a la fórmula, es una simple operació. La pots utilitzar per multiplicar vectors sigui en el pla que sigui. En comptes de fer-lo per aquesta fórmula, es podria fer multiplicant en si cada component del vector, però aquí és innecessari. Ja es veu que només parlem d’un sol pla, on la força i el desplaçament són paral·lels.

El fet de tenir en compte la gravetat o no, no ho determina la fórmula, sinó tu mateix segons els conceptes que estiguis aplicant. La fórmula en si és una simple operació per a multiplicar vectors.

Mira us deixo una pàgina amb una sèrie de problemes de vectors una mica més complicats que aquest. Això de fet no crec pas que entri a l'examen, però ho deixo per aquells més curiosos, per si volen donar-li un cop d'ull.

docencia.udea.edu.co/GeometriaVe ... los35.html

Salut company!

P.D. I millor que no siguis com jo de gran, que estic bastant pirat. Més d'un d'aquest foro ja ho sap ;) .

Sobre Fisica fa 17 anys 6 mesos #19303

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
En resum, que mentre la força i el desplaçament tinguin la mateixa direcció, existeix treball no?

Merci doncs!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.308 segons
Gràcies a Fòrum Kunena