Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19273

• di2007vad
  • Avatar de di2007vad Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
Hola. A ver si alguien me puede explicar o facilitarme algún link sobre ésto...

Tenim una alçada entre forjats d´igual a 3 m. Hem de suplir un mur que suportava dos plantes de pis, més una part amb un pes total de 5,99kg. Quants puntals per metre lineal hi col-locarem?

la resposta es 8 però no tinc ni idea de perquè.. Aquesta pregunta es del temaribombers.com. L´últim cop, vaig mirar la resposta i vaig dir: pos vale, però ara com la he fallat un altre cop m´agradaria saber els motius de posar6 o 8 apuntalaments..

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

En estos tiempos de crisis...........

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19293

jo tenia entès que per regla general s'estima que un puntal estirat 3 m aguanta 1000kg, per tan si hem d'aguantar quasi 6 tones entenc que serien 6 puntals, no? El que no acabo de lligar és lo dels puntals per metre lineal...

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19300

• luís mejía
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 112
  • Gràcies rebudes: 0

di2007vad va escriure:
Tenim una alçada entre forjats d´igual a 3 m. Hem de suplir un mur que suportava dos plantes de pis, més una part amb un pes total de 5,99kg. Quants puntals per metre lineal hi col-locarem?

Salutacions.

Je, je...si només són 5,99 kg. serà suficient un pal d'escombra...

Opino com apudeltro, seran 6 puntals, tampoc entenc això de "puntals per metre lineal" si a més a més no et donen aquesta dada.

S'acomiada molt cordialment:
Luis Mejía.

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19304

David, això ho tens explicat als apunts de l'escola de bombers de la Gene, crec que a la part de construcció. T'explica el que és el metre lineal i tb hi possa un parell d'exemples de com calcular les càrregues d'un mur per tal d'apuntalar-lo.

El problema que has plantejat crec que està mal enraonat, i simplement l'enunciat és erroni. Falten dades, com la distància que hi ha entre els murs de cada pis per poder saber els pes total que aguanta el mur que s'ha de substituir. A més, aquest 5,99 kg que diu no sé a que fa referència, perquè com diu en Lluís, si són el pes total que aguanta, amb un simple pal d'escombra fas l'apuntalament :)

Jo personalment crec que l'enunciat volia dir 5,99 tones de pes total. Si fos aquest el cas, penseu que l'enunciat ens parla d'un mur. Per tant em de calcular que el puntal anirà inclinat i farà més de 3 metres de llarg (ja que aquesta és la distància que hi ha verticalment entre sostre i terra). De fet faria 3,46 metres, això segons els angles de com s'ha de col·locar un puntal que diu als apunts de l'escola.

Per tant es de suposar que si un puntal de 3 metres aguanta 1000kg per norma general, un que fa 3,46 metres tindrà menys resistència. I per tant el número de puntals per metre lineal serà major de 6. Ara això tb és molt ambigu, ja que de fet tot depent del tipus de puntal que fa el fabricant, on hi ha una taula que ens indica la resistència segons la distancia d'aquest per cada fabricant.

Però, sinó recordo malament aquesta pregunta és del llibre de test de CCOO, i crec recordar que l'única resposta de més de 6 era 8, la resta eren menys puntals. Per tant seria aquest per lògica, la de 8 puntals.

Repeteixo, això està als apunts de l'escola ben explicat, per si l'he liat en algun punt del que he dit jeje ;) .

Salut nanos!

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19313

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ok! ja m´ho miraré bé quant arribi al tema d´apuntalaments, que això dels puntals per metre com que no tenia ni idea... Chaito com sempre te respostes per tot! jajaja Saluts!

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19764

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
  • Gràcies rebudes: 0
Però si aquesta última opo no hi ha res d'apuntalaments.. :shock:
i lo més segur és que enguany tampoc hi hagi..

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19765

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
aixo pensava jo alexitu , pero sempre et foten algo del CTE, jo ara mateix no recordo exactament si ens van fotre alguna pregunta en aquest ultim examen, pero si que m'he fixat que en aquest foro hi han certs individus que els hi agrada buscar preguntes megarebuscades i comentar.

Simplement has d'intentar no fel-si cas que si no t'acollones jejejej

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19775

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
A Barna si que van treure preguntes d´apuntalaments, si no ho voleu estudiar, allà vosaltres!! Millor per a mi. Tampoc us interessa saber con s´apuntala??
Ho he posat en Gene perque es on entra més gent, la pròxima vegada o posaré on toca, per que no hi hagin confusions... :?

Quina d´aquestes peces serveix per unir dos taulons en un apuntalament??

a) Muletilles
b) Brides
c) Riostres
d) Cintra..........per exemple.

Si això es rebuscat, que està al llibre d´Adams de Gene de 2008.. .

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19776

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
b) Brides ... que son entre d'altres, un dels elements considerats d'unió

Jo haguessa marcat aquesta.

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19777

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
m'he guanyat un gallifante ??? O l'he cagat :oops:

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19779

jo pel que tinc entès són brides, també. Primer perquè em sembla haver-ho llegit a algun lloc, i segon perquè les altres opcions no sé ni què són XD

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19780

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Si que son brides, però si sabem que son les altres opcions ho tindrem més fàcil o no??

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19783

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mira, ara hem treure la modestia i us explicare perque no poden ser les altres obcions, analitzem la situació.

a) Muletilles : Les muletilles son les crosses que et donen quan et trenques una cama i necessites un punt d'apollo per caminar. Les muletes no s'utilitzen en els apuntalaments ( Consulta tema de socorrisme )

b ) Brides : Es la bona, serveix per fer unions entre d'altres trasteries.

c ) Riostres : Les riostres es serveixen crues amb un raig de llimona, i son cares. A Galicia en pesquen moltes. En moltes mariscades també en fiquen, encara que els rics compren les perles a part. Aixi que tampoc ter es a veure. ( Consultar el tema de Geografia i Naturalesa )

d ) Cintra : Aquesta tampoc pot ser, apañats estariam si haguessam d'unir fustes i puntals amb cintra islan , celo o pegamento.

Aixi que només queda la B com a bona.

Aplausos siusplau :wink:

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19784

Jo que pensava........mira el tio pijo de vacances al Vietnam, però pel que veig et fan falta de veritat......sino acabes boig :lol: :lol: :lol:

Salut!!!!!!

PD: el fred de la Seu afecta les neurones????????? :wink:

Apuntalaments fa 17 anys 6 mesos #19789

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
kalifa tiu no et riguis d'un pobre mursielago morivun i inocentet, que el meu raonament no esta del tot malament home.

I sobre lo del fred de la seu i les meves neurones ... jo crec que te mes a veure en el que ja vaig dir un dia, que de petit vaig caure'm de la incubadora i ja es defecte de fabrica.

Espero que en l'entrevista mai se n'adonin.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.190 segons
Gràcies a Fòrum Kunena