Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20532

• antaviana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 110
  • Gràcies rebudes: 1
Perdoneu per no dir que tenia que haver parentesis, però algebraicament sabent que 10 no és multiple de 3 ja et donava la única combinació

Segon RESISTENT ha fet una explicació immillorabe però ha errat ficant l'ultim número. Felicitats, el que importa és el raonament.

Segón, també felicitar a CHAITO que ho ha mirat per tots els punts de vista. Són 12 gats.
Lo dificil hera en entendre que cada gat menja 1 ratolí en 6 minuts, ja que diu "6 gats MENGEN 6 ratolins ..." tercera persona del plural, per tant tots junts.

La resolució de la politja molt bé, es 7. Però si fiques números et pots equivocar. Ja que el pes és 560 i no 900 i no sé que més.
560= la suma de les tres cordes.
Sigui P el pes a vencer.
Definim Ta la corda que sut del pes i va a la politja A.
Def Tb la corda B.
Tc C.

Llavors P=Ta+Tb+Tc
En la politja A per un cantó tens Tc i per l'altre cantó serà el mateix. Per tant en la politja B sumant les dues forces que apunten cap avall sumen aquesta.
Tc=2*Tb;

El mateix raonament per la politja C,
Tb=2*Ta;

i ja està, s'ha de substituri en la primera equació
P=Tc + Tb + Tc = 2*Tb + Tb + Ta = 2*2*Ta+ 2*Ta + Ta = 7*Ta;

per tant és 7 vegades Ta.

M'apunto el nou problema i l'intenaré fer. El que em preocupa 0_0_0=6

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20533

• antaviana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member

0_0_0=6 ja em sembla que no cal pensar pq sabent que treballant al cos dels reals, per tant un anell commutatiu amb tots els elements no nuls invertibles se sap que el 0 és l'element de la segona llei de composició interna i per tant no cal pensar-ho. Seguidament.

(1+1+1)!=6

2+2+2=6

3*3-3=6

(4)^1/2 + (4)^1/2 + (4)^1/2 =6

5/5+5=6

6+6-6=6

7-(7/7)=6

(8)^1/3 + (8)^1/3 + (8)^1/3 =6

(9)^1/2 * (9)^1/2 -(9)^1/2 =6

Aclariment, Faig la arrel quadrada de a => (a)^1/2, i no squrt(a)
i l'arrel cúbica de b => (b)^1/3

ex
(9)^1/2=3
per tant (9)^1/2 *(9)^1/2 -(9)^1/2= 3*3 -3=6

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20534

• antaviana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
no sé que ha pogut passar en que surti la cara d'un pallo amb olleres de sol quant volia ficar 8. Perdoneu

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20535

• antaviana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Ai, i en l'explicació el m'he deixat ficar que el 0 és ll' element neutre per la segona llei de composició interna.
O sigui, sigui per qualsevol a dels R
a*e=e*a=e

i aquest e és el 0 per la multiplicació
Perdoneu un altre cop. Ara sí, que vagi bé, ense veiem, 3 24. Semblo en Tomàs Molina de Polonia

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20536

doncs ja m'explicareu com pot ser que amb un sistema de 2 politges mòbils l'avantatge sigui de 4, i en el problema que es planteja hi han dos politges mòbils i una fixa, alguna cosa no em cuadra.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20537

Em vaig deixar de dir que no es podia escriure números :? és a dir, 8^1/3 és escriure números, com també ho és escriure arrel cúbica (ja que has d'escriure el 3).

Tot i així l'únic que tindria algún problema per fer-ho és el 8 8 8 = 6, que seria 8 - sqrt(sqrt(8+8)) = 6

El 0 0 0 = 6 té moltes formes de fer-ho, una altra és (0!+0!+0!)! = 6, però la idea és que els 0's es transformin en 1's i fer el factorial.

El problema d'en chaito he posat números per intentar fer-ho més clar, però potser m'ha sortit el tiro per la culata i ho he liat més amb el resultat de la tensió de 980 kg quan la resistència era de 560. perdoneu.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20538

bueno jo segueixo amb les politges jeje... jo estava dubtant entre avantatge mecanic 5 o 8, i em llenço a la piscina i dic 8. Jo veig 2 politges
mòbils (a4) i una fixa que treballa com una mòbil ja que les altres dues estiran de la corda. A veure si algu pot confirmar o desmentir aquest problema...

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20539

• antaviana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Només em faltava fer el 0 0 0=6

Clar que és (0!+0!+0!)!=6

Si saps que x!= funció gamma (x+1)

Però això no l'he ficat pq la veritat no creia idoni ficar una integral immpropia.

A veure quin serà el proxim problema que penjeu.

S'està tornant interesant.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20548

Antaviana podries explicar lo de les politges un altre cop? O algú que no sigui matemàtic i ho entengui si us plau perque m'he liat a tope!

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20554

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Dons a mi en el tema politges, diria q l'aventatge es 4, i el pes que s'ha de fer es de 140kg. Hia una polita fixa i 2 movils. La fixa només fá el moviment de rotacio, i les movils desdoblen el pes. Per tant nos 1/2 560= 280 i tornem a desdovilblar amb la segona politja movil, 1/2 280= 140kg.
Aixi que el meu resultat es aventatge de 4 i s'ha de aplicar una força de 140kg.
Lo de l'aventatge de 7 no se d'on ho treieu.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20556

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
joder, que malament escric. Disculpeu la meva ortografia, pero aixo d'escriure rapid desde un portatil no és lo meu. jejeje

Salut.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20558

doncs jo estaria d'acord amb tu pero dubto d'una cosa.Les dues politges mobils tiren de la corda de la fixa capa munt i fan un sistema fixe tancat aconseguint amb una politja fixe un avantatge de 2, per tant hi han dues mòbils mes un sitema tancat. O sigui avantatge 8. A veure si l'autor possa la solució.

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20562

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Perq l'avantatge fos de 8, s'hauria de desdoblar 8 vegades la Resisténcia inicial, es a dir 560/8, això seria una aventatge de 8. Si no vaig errat, tinc entés q l'aventatge mecànic ve donat pel fet de desdoblar la resisténcia, i en aquest cas, la Resisténcia inicial són 560kg, i la força q s'ha de fer és de 140kg, per tant l'aventatge que obtenim és de 4. (4*140=560kg)
Jo en l'exàmen hagués possat 4.
A veure que diu l'autor. I en cas de ser 7, que m'expliquin d'on surt aquest aventatge de 7, perque jo no veig per en lloc que s'obtingui aquest aventatge. En cas de ser 7 la F que hauriem de fer es de 80kg. (7*80=560kg)

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20563

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Joder, contra més m'ho miro, més confós estic :S

solució?? fa 17 anys 5 mesos #20565

No us compliqueu, oblideu-vos del que pesa la Resistència i feu el supòsit que estireu 10 N de la corda. Amb això aneu transposant les forces (el que la politja aguanta cap amunt és el mateix que les dues cordes que surten cap avall) i veureu que enstirant 10 N la força que feu sobre la Resistència és 70 N.

10 de la corda que surt de la última politja + 20 de la corda que surt de la politja del mig + 40 que surt de la politja fixa = 70 N

Temps de càrrega de la pàgina: 0.213 segons
Gràcies a Fòrum Kunena