Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #20928

• delapata
  • Avatar de delapata Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 34
  • Gràcies rebudes: 0
Perdoneu la meva ignorància pero no tinc ni idea de com es calcula aixó.
Un bomber utilitza un equip de respiració autònom, amb dues botelles de 6 litres de capacitat i amb una pressió inicial de 300 bars. Si realitza un esforç físic que li suposa un consum d'aire de 40 litres/minut, quant temps podrà respirar com a màxim d'aquest equip?

a) 40 minuts
b) 60 minuts
c) 90 minuts
d) 100 minuts

Dona per bona la "c". A veure si hem podeu ajudar. Gracies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #20930

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Mira que senzillet, ja veuras ...

6 litres x 300 bars = 1800 litres d'aire, pero com que porta 2 botelles...

1800 x 2 = 3600 litres d'aire que te en total

Si gasta 40 litres per minut doncs ... 3600/40 = 90 minuts li duraran les botelles.

Pim pam :wink:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #20931

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
muy bien! muy bien!!

En estos tiempos de crisis...........

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21029

Jo akesta formuleta la trobo massa pillada pels pels.
Jo faria:
calcular els kmols d'aire ke hi ha disponibles, és a dir. P*V/(R*T) pillant t ambient. I després calcular el ke gastem en kmols/s. Si dividim el ke tenim pel ke gastem trobem el ke ens durarà.

no dic ke la formula no vagi bé, però, jo no se d'on surt.
Ke potsé és un mètode ràpid ke t'expliken a les akademies?

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21035

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jo akesta formuleta la trobo massa pillada pels pels.
Jo faria:
calcular els kmols d'aire ke hi ha disponibles, és a dir. P*V/(R*T) pillant t ambient. I després calcular el ke gastem en kmols/s. Si dividim el ke tenim pel ke gastem trobem el ke ens durarà.

no dic ke la formula no vagi bé, però, jo no se d'on surt.
Ke potsé és un mètode ràpid ke t'expliken a les akademies?

Massa pillada pels pels ? pero si es de pura logica, de lo mes senzill d'entendre. Fas una llegideta al llibre d'adams, no recordo quin tema era, i alli t'ho explica amb algun exemple fassilet i no t'has d'enredar a aprendret formules i complicacions.

Pero bueno, jo sempre dic que todos los caminos llevan a Roma. Agafis un o l'altre, l'importan es arriba. Que cadascu trii.

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21040

home. lo de pillada pels pels ho dic per que no es evident, encara que ho pugui semblar. El que passa es que acaba donant el mateix resultat. Jo no he trobat en el llibre d'adams aquesta formula, a quin capitol està?

multiplicant els litres per la pressió el que et dona no son litres. Simplement el que passa es que apliquem l'equació dels gasos ideals (això es fa al batxillerat)

tipc: P·V=n·R·T
P=pressió V=volum n=kilos o mols R=es una constant i T=temperatura

com que la temperatura dins l'ampolla i a la que respirarem son iguals el producte de R·T es constant.

tenim dues situacions. 1. l'aire a dins l'ampolla i 2. l'aire fora de l'ampolla apunt de ser respirat.

en la situació 1 tu fas P·V (6x300) i com que tant en 1 com en 2 R i T seran iguals, el que et dona es un numeret que no son ni quilos ni mols, però et dona una idea de la quantitat d'aire que tens (1800).

en la situació 2 fas una suposició que val la pena remarcar, tot i que és obvia... l'aire el respirem a pressió atmosfèrica es a dir 1bar. això significa que si agafem aquella quantitat d'aire que haviem trobat (1800) i la dividim per la pressió atmosfèrica (1bar) ens dona que aquells 6 litres a una pressió de 300bar equivalen a 1800 litres a pressió atmosfèrica.

a partir d'aqui la resta de calculs ja son evidents per tothom.

ei, rampanat ja se que explicat així pot semblar un gran cacau, però, nosé aquest mati m'ha pillat poc comprensiu i no veia d'on sortien els teus càlculs. L'explicació m'ha servit per descobrir que sempre que et donin la pressió en bars i les temperatures es maninguin podem anar a saco i fer això de 6 litres a 300 bars son 1800 litres a pressió atmosfèrica. però OJU, si et canvien alguna d'aquestes coses que aleshores ja no funciona.

SIAU!!

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21041

PD: el llibre d'adams es molt dolent
PPD: no val els 50€ que costa

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21042

per practicar una miqueta més....

sabries dir quant li durarà l'aire al bomber si s'enfonsa 10 metres a sota l'aigua?

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21048

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Osti Rob com controles, doncs poder per la "sort" o "no sort" que he tingut, es que tots els tests que he vist fins ara hem permeten anar a saco i no m'han fet estudiar mes enlla.

Si hem pregunten mes enlla com dius tu jejeje he begut oli, pasopalabro.

I sobre la pregunta ...

sabries dir quant li durarà l'aire al bomber si s'enfonsa 10 metres a sota l'aigua?

La resposta es 60 minuts. Ara segur que t'has quedat pillat, pero si anem a profunditzar el tema, la cosa esta ...

1 - En condicions normals 90 minuts.

2 - Si t'enfonses sota l'aigua, prevenció de l'atac de panic - 5 minuts, el cor s'accelera, el ritme respiratori s'accelera i gastes mes. ( Socorrisme )

3 - A aquestes profunditats la fauna no sol ser gaire amistosa i provoca estres i si se't refreguen entre les cames... apaga y vamonos. -10 minuts. ( Socorrisme i Principis de Biologia Marina )

4 - La columna d'aigua que tens per damunt ( 10 metres ) augmenta la pressio i ja ni t'explico al no poder haver fet descompresio al enfonsar-te accidentalment. - 5 minuts ( Lleis generals de la hidraulica )

5 - La temperatura de l'aigua a aquestes profunditats disminueix, i al no anar prevists del corresponent equip de inmersio, se'ns escapa molt oxigen i calor pels poros de la pell sobretot dels genitals als tios. - 10 minuts ( Equips de Proteccio Personal )

Apa, ja tens feina a repassar llibres del jacks cousteau :wink:

P.D.: Aixo ultim es una brometa per animar el foro i riure un rato, sense menysprear la teva gran aportacio, que com tu dius ... si van a saco, molt be, pero com et compliquin els problemes ... jo ara mateix les portaria clares

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21049

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Crec que 89.4 min, però no estic segur..

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21054

Jejeje.
T'has deixat la possibilitat d ke un forat negre engoleixi la botella d'aire...(astrofísica + lleis d murphy)

la resposta a la pregunta d rizar el rizo es ke sota 10m d'aigua duraria la meitat ke en superficie. Ja ke la pressió es duplica.

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21055

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Però la pressió es duplicaría fora de l´ampolla, no dins, no?
El que vull dir, es que a dins l´ampolla, ja no estaria a 300 bar, es reduiria una miqueta, si li restem a la pressió absoluta els 2 bars de l´ atmosfèrica obtindriem 298 bars de pressió relativa dins l´ampolla i aconseguiriem 3576 litres d´aire, que a 40l/min es gastarien en 89,4 min..

No se si m´he liat.
Que algú digui alguna cosa quant pugui..

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21056

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
jaja como se nota que no buceo, y que no he tenido en cuenta la ley de Boile... vaya pajaro estoy hecho Rob... queda claro que a temperatura constante, el volumen es inversamente proporcional a la presión ejercida por el agua..osea, lo que tú dices.. la mitad.
:oops:

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21059

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
amb la tonteria Rob ha futut una aportacio de la muerte. Gracies nen

Preguntilla... fa 17 anys 4 mesos #21060

claro.

si tu pilles la formuleta akesta P·V=n·R·T

l'ampolla seguirà a 300bar i seguirà tenint els 6litres, però ara l'aire que respires estarà a 2bar o sigui que el consum del bomber serà el doble ja que l'aire estarà el doble de concentrat.

P1·V1=300bar *6l=1800 (ampolla)

P2·V2= 2bar * V2

on V2 es el volum disponible un cop surti de l'ampolla però a 10 metres de profunditat

com que n·R·T es constant P1·V1=P2·V2

o sigui que V2=P1·V1/P2 i per tant = 6·300/2. La mitad

potser si que no cal anar tant enllà.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.182 segons
Gràcies a Fòrum Kunena