outofmeat va escriure: A mi també em va semblar molt 35.000V, però es veu que si...
L'halón ja no es fa servir, que està prohibit...
L'halon se ha ido retirando por los daños que ocasiona a la capa de ozono, a pesar de ello aun hay sistemas de halon, hasta que no se gasten no estan obligados a substituirse,su substituto es el FM-200, mas efectivo y que no daña la capa de ozono.
Ojo con esto del Halon, se puede usar, no fabricar, PERO, tiene permiso de utilización hasta el 2010, es decir que el año que viene no se podrá usar.. La convocatoria del año que viene (si es que hay) saldrá algo de esto..
Aquestos dies estat miran els extintors que tinc a la fàbrica, ja que jo tenia clar que els ABC es podien utilitzar fins a 1000v i els BC fins a 6000v, i he vist que en alguns extintors ABC fique fins a 15000v i en altres fique fins a 1000v. Amb que quedem? o algu sap donar alguna explicació?
És veritat, jo també els he vist, hi han extintors que fica 1000V i extintors que fica 35000V
Jo continuo pensant que com a normal general és 1000V ja que fins que no siguin tots a 35000V la podem liar si no ens fixem bé en cada extintor al fer-lo servir.
outofmeat va escriure: A mi també em va semblar molt 35.000V, però es veu que si...
L'halón ja no es fa servir, que està prohibit...
L'halon se ha ido retirando por los daños que ocasiona a la capa de ozono, a pesar de ello aun hay sistemas de halon, hasta que no se gasten no estan obligados a substituirse,su substituto es el FM-200, mas efectivo y que no daña la capa de ozono.
Ojo con esto del Halon, se puede usar, no fabricar, PERO, tiene permiso de utilización hasta el 2010, es decir que el año que viene no se podrá usar.. La convocatoria del año que viene (si es que hay) saldrá algo de esto..
OJO!!!
L´haló fm200 és de nova creació i si que n´està permesa la seva fabricació.
Em va comentar no fa gaire un caporal que això de l´utilització d´halons depèn bastant de qui sigui, doncs, per exemple, al circuit de montmeló se n´utilitza sense problema perquè el que s´ha d´apagar (els cotxes f1) valen molta pasta i no hi ha qui els digui a aquella penya que no els poden utilitzar perquè realment en les seves aplicacions (alta capacitat d´extinció i poc pes) no hi ha res més que funcioni. Així amb moltes altres aplicacions importants.
Salut!!