Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22498

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
Hola,

Un petit dubte.

Una explosió SEMPRE suposa un augment de la temperatura?

Tinc informacions diferents, en una diu que sempre augmenta pressió i temperatura, en l'altra que augmenta pressió i temperatura, o pressió, o temperatura. Em podeu ajudar?

Per cert, com que sóc expert en preguntar dubtes ja explicats aquí, abans d'escriure he mirat al cercador del fòrum i no he trobat res per l'estil. Si hi ha algun missatge semblant anterior, ho sento, és que no ho hauré sabut mirar bé i necessitaria classes :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22515

Jo he estat mirant i al llibre de la adams posa el següent:

EXPLOSIÓ
Reacció brusca d'oxidació o de descomposició que comporta una elevació de la temperatura, de la pressió o d'ambdues coses alhora.

...i al temari de CCOO posa:

EXPLOSIÓ
Reacció brusca d'oxidació o de descomposició que comporta una elevació de la temperatura, de la pressió o de la temperatura i de la pressió simultàniament.

Segons les explicacions queda clar que pressió i temperatura son independents.
Pot ser estigui equivocat, algun raonament??

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22696

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
Per tant, sembla ser, que una explosió no té perquè augmentar la temperatura. Pot donar-se una explosió que no augmenti la temperatura o una que no augmenti la pressió... em sembla una mica difícil, però sembla ser que és així. Costa d'imaginar en quin cas no augmenta la pressió o no augmenta la temperatura...

Gràcies per l'ajuda.

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22742

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
ui ui quin cacao que teniu...

una explosió sigui deflagració o detonació, no deixa de ser una reacció quimica exotèrmica d'oxidació (combustió)... o sigui que sempre emet calor i al front de flama encara més!

El que us està liant és la diferencia entre deflagració i detonació, ambdues generen ones de pressió i augment de temperatura.
La Deflagració genera ones paral·leles i so... on el risc principal que generen és la bofetada de calor i foc...
La detonació genera ones de pressió discontinues i rapidíssimes anomenades ones de XOC... tambñe genera calor però normalment arriva mes tard i primer arriva la OSTIA que ho reventa tot i és el principal perill.

No se si ho he aclarit o liat més!!!

Força i Constància

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22743

Hola a todos,

para mi una explosión no tiene por que ser una reacción química exotérmica , ni tampoco tiene por que haber combustión, simplemente es una liberación de energía repentina que puede ser causada por muchas cosas.

Como dice en los temarios, son tres opciones:

(AUMENTA TEMPERATURA) OR (AUMENTA PRESION) OR (AUMENTA TEMP AND PRESION)

TEMP Y PRESION = explosión por pólvora , hay combustión , aumento de presión y reacción química exotérmica.
SOLO PRESION = un bleve ( es una explosión pero no tiene por que haber combustión, aunque si el liquido es inflamable normalmente después de la bleve hay una explosión con combustión) , esto es lo que se conoce como EXPLOSION MECANICA.
(segundo 47)
SOLO TEMPERATURA = pues no se me ocurre ninguna, pero seguro que la hay , tal vez la combustion de polvo inflamable en suspension... aunque creo que no.

Saludos.

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22747

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

koe va escriure: un bleve ( es una explosión pero no tiene por que haber combustión, aunque si el liquido es inflamable normalmente después de la bleve hay una explosión con combustión)

Es cierto en que una Bleve es solo la expansión masiva de un líquido que deberia ser gas en el tanque que lo tenia contenido por condiciones de temperatura y presión pero que por cuestion de espacio no puede hacer el cambio... pero al salir si hay un augmento brutal de temperatura, pues todo el líquido del interior pasa a gas (vaporizandose) absorviendo parte de la energia que habia acumulado como liquido, pero otra parte se pierde en forma de calor (y además mucho) que es el que provocaria la inflamación de dicho gas si fuera inflamable... con lo que LA BLEVE TAMBIEN LA EXPLOSION BLEVE TAMBIEN PROVOCA UN AUGMENTO DE TEMPERATURA Y EVIDENTEMENTE DE PRESION!

Força i Constància

Explosió fa 17 anys 3 mesos #22749

Humm, Ungoliath no quiero entrar en una guerra dialéctica, pero juraría que al romperse el recipiente no hay ningún aumento de temperatura sino una bajada drástica de presión, lo que hace que el gas licuado para a fase gaseosa instantáneamente, de hecho, en el momento de producirse la bleve lo que hay es una bajada de súbita de presión y por la Ley de Gay-Lussac , una bajada de temperatura también.

Saludos.

Explosió fa 17 anys 2 mesos #22752

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

koe va escriure: Humm, Ungoliath no quiero entrar en una guerra dialéctica, pero juraría que al romperse el recipiente no hay ningún aumento de temperatura sino una bajada drástica de presión, lo que hace que el gas licuado para a fase gaseosa instantáneamente, de hecho, en el momento de producirse la bleve lo que hay es una bajada de súbita de presión y por la Ley de Gay-Lussac , una bajada de temperatura también.

Saludos.

No es una guerra dialéctica sinó un intento de que aclaremos conceptos... a mi me sirve de mucho leerte.

Estoy de acuerdo contigo al decir que al romperse hay una bajada de presión hasta 1bar y que no se produce un aumento de temperatura extra, pero fuera del tanque al salir todo ese vapor si se produce una ola de calor... en primer lugar va la onda de presión y detras el gradiente térmico brutal que supone la exdpansión de un gas que está muy caliente.
Asi que extrictamente la Bleve no supone un aumento de presión ni de temperatura, sinó un descenso de presión y temperatura (pues se enfria y se iguala la presión con el exterior) pero en esa busqueda de equilibrio si se provoca una alteración de los alrededores de esa explosión y esa alteración supone el aumento de ambas variables.

un saludo

Força i Constància

Explosió fa 17 anys 2 mesos #22865

Hola Ungoliath

ahora si que estoy de acuerdo contigo :)

Abra una onda termica que durará el tiempo que tarde en enfriarse el gas.

Para mi lo más peligroso de una BLEVE es la onda de choque formada por el aumento de volumen y que suelen ser gases inflamables , asi que te ves rodeado de unos cuantos millones de litros de un gas inflamable y de repente una chipa hace que todo haga boooom!! :(

Saludos.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.174 segons
Gràcies a Fòrum Kunena