Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #25984

• koala
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 144
  • Gràcies rebudes: 0
Pregunta tonta del dia... crec saber amb tranquilitat la resposta peró m'he quedat amb dubtes:

Dues bombes de les mateixes característiques, estan traient aigua a diferents alçades d'asplració. Quina de les dues podrá treure més cabal?
a) La que treballi a la meitat de les revolucions, donat que no hi hauran cavitacions.
b) La bomba que aspira a menys alçada.
C) La mateixa, donat que l'alçada només influeix en la pressió.
d) La que treballi forçada.

que creieu i pq???

Merci i a estudiar fort!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Salut i República!

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #25986

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Haver si puc aportar algo amb la meva manera de parlar, ja que no soc experto en tecnisismos.

Per a mi :

A) no pot ser, si fiquem baixes revolucions, no crec que tingui molta força per aspirar aigua, li faltara potencia. Com als coches vamos.

B) Jo ficaria aquesta, menys alçada no hi hauria tantes perdues de carrega i la força que perdria si hagues d'aspirar a mes alçada l'aprofitem per foter-li canya a l'assunto

C) La mateixa no pot ser pel que hem dit abans, la que esta mes alta patirar mes per aspirar l'aigua i no tindra tanta força. Esta dien que son 2 bombes de les mateixes caracteristiques , dedueixo que les dos tenen la mateixa pressio.

D) Precisament la que treballi forçada no podra xuclar tanta aigua, i aquesta es la que esta mes alta.

Aixi que jo ficaria la B.

Si l'he cagat, doncs aprendrem algo més quan algu ens il.lumini i ja puc espavilar a repassar hidraulica ja que algo haure assimilat malament.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #25990

bones,

doncs jo marcaria la C... igual cabal.

Jo diria que el cabal depèn de la quantitat de líquid per unitat de temps que passa per un conducte. Si la bomba gira més ràpid, la velocitat augmenta i el cabal també: podria ser la D, però diu "forçada" no a "més revolucions"... la més forçada diria que és la que ha de superar major alçada de aspiració.

la vertat és que sóc molt cateto amb això de l'hidràulica!

salut.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #25993

jo diría la que està a menys alçada doncs tindrà menys pèrdues de càrrega

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #25994

:D hola nois, jo estic amb el rampanat, crec que és la B, la que estigui més baixa tindrà menys problemes per aspirar aigua " si l'aspiració la fem des d'una alçada considerable, la mateixa columna d'aigua que estem aspirant acabarà igualant el seu pes amb el pes de l'atmosfera".

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26005

• koala
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 144
Gràcies per la implicació donarem per bona la B peró sempre la podriem impugna rcom el 90% de les preguntes, jeje!!!!

Salut i República!

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26007

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
a veure nois si ho tinc clar, demana cabal Q=V·S, o sigui velocitat per secció, per tant, quina influència pot tenir l´alçada si no hi ha pèrdues de càrrega?? en principi cap no?? vaja, que jo contesto la C, que em sembla que aquesta és de les que porten la mina a sota!!!!!

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26008

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ratafia , teoricament no es pot aspirar aigua a més de 10 metres d'alçada, cosa que despres a la pràctica amb les perdues de carrega i totes les histories es converteix en 7 o 8.

Si amb la primera bomba estem treguen aigua a 2 metros, un sotano de una caseta que s'ha inundat, i amb una altra volem treure aigua dins d'un pou de 9 metres de profunditat ...

Diria jo que no pot ser que amb les dos treguem el mateix cabal d'aigua.

Repassant apunts aquesta pregunta hem sonava d'algo i es de l'examen del 98 o 99. L'he buscat i van donar per bona la B.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26009

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
Ok Rampa, això dels metres pràctics,teòrics i demés d´aspiració ja ho tinc clar, el que passa és que la pregunta no especifica si una bomba està per sobre dels 10,33 metres teòrics, o si està per sobre dels 7,3 pràctics que acaben sent... la meva apreciació :idea: és que partint de la fórmula del cabal i no superant cap motobomba els llindars màxims d´aspiració atmosfèrica les dues haurien de ser igual d´efectives, vaja...

ara bé, si sus senyorias 8) varen donar la B per bona, doncs a cascar-la la meva teoria!!!

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26010

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jo , si hagues sigut una pregunta on especifiquecin metres d'alçada, seccions de les manegues, pressio que li donaven a cada bomba, Perdues de Carrega, etc , el plantejament hauría sigut diferent tirant a utilitzar el raonament per on Ratafia tirava.

Pero per sort, amb una miqueta de puteria, l'han generalitzat perque per una banda no tinguessis maldecaps a formular i per l'altra per contestar rapid si tenies clar per una part lo dels 10 metres teorics i 7 o 8 practics i per l'altra lo de les formules.

Aix, no se si m'he explicat be, soc mes dolent... hauré de comprar-me un xip de Hurky Purky que done unes explicacions que fan por.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26027

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
La cosa és fàcil... però la pregunta està feta a mala sang!

Dues bombes de les mateixes característiques si no superen la seva alçada màx d'aspiració (podrien ser menys de 7.33m si estem lluny del mar) aspirarien la mateixa quantitat i per tant impulsarien el mateix cabal...

Per què? doncs repassem els conceptes bàsics!

L'aigua puja pel manegot degut a que la bomba extreu l'aire que hi ha dins creant el buit! Aques espai buit te menys pressió que la resta així que la columna d'aire que apreta l'aigua de la"piscina" que tenim fora empeny aquesta aigua cap amunt per a igualar les pressions!
Si no superem els 7.33m.c.a la pressió atmosfèrica podrà amb l'aigua que hi ha dins el manegot, però si els superem llavors no podrà fer pujar fins dalt l'aigua i no podrem aspirar!

Com que en els dos casos la pressió de l'aire sobre l'aigua seria la mateixa
P=dxgxh

on P=Pressió, d=densitat aigua; g=gravetat; h=alçada columna

en ambdos casos l'aigua podria arribar al cos de la bomba i com que ens han dit que ambdues bombes son igual de potents, podran impulsar la mateixa quantitat d'aigua!

Llavors on és el dubte? doncs el dubte el genera el fet que si una bomba estigues per damunt d'aquesta alçada màx no podria aspirar l'aigua i per tant l'altra impulsaria més cabal! Com son tan putes no ens ho diuen i ho em de suposar nosaltres... per això la correcte és la B.

En el cas que a la resposta C en lloc de C) La mateixa, donat que l'alçada només influeix en la pressió posses "la mateixa" llavors la correcte seria aquesta. Però la segona part de la resposta la invalida....!

Espero haver aclarit algo!

Força i Constància

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26033

bones,

com han comentat altres companys, si van donar per bona la B, va a missa.

comenteu que si alçades max. teòriques, pràctiques, etc., però l'enunciat no diu res de intentar treure aigua d'un punt on NO se'n podrà treure mai pq està fora de les possibilitats físiques. Si t'imagines una bomba a 3m i una altre a 4m, el cabal és igual.

ara, admeto que les pèrdues de càrrega sí que són un argument. Estem en l'obligació de saber que hi són i potser és cert que les hem de tenir en compte a no ser que ens avisin del contrari.

en definitiva, enlloc ens diuen (ni diran):
"si no es diu res, les pèrdues de càrrega no es tenen en compte" o
"si no es diu res, les pèrdues de càrrega s'han de tenir en compte".

Per tant: ens quedem com sempre amb l'ai! al cor!.

Salut i estudi!

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26206

Jo intentaria plantejar la resposta d'una manera diferent.

Desconec si es necessita la mateixa potencia per aspirar aigua a una alçada de 2 metres que a una alçada de 5 metres, però si fos diferent la potencia requerida estaria clar que a bombes d'iguals característiques treballant a màxima potència trauria més caudal la bomba que es trobes a menys alçada.

A veure si algú sap si la potencia necessària és diferent segons l'alçada. Per cebar la bomba està clar que es necessita més potencia com més alçada es trobi la bomba però un cop estan cebades, llavors és quan sorgeix el dubte.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26207

• roks_21
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 596
  • Gràcies rebudes: 5
en teoria el cabal és el mateix i el que varia és la pressió

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26223

la lógica em diu que és la que está a menos altura, crec... :?
a vera, si tenim dos motobombes iguals a diferent altura funcionant a tope, quina omplirà més rapidament la cuba? doncs la lógica em diu que la que està a menos altura, però no se trobar la posible relació cabal-pressió-velocitat- potència de la bomba....
lo que penso és que la bomba que estigui a menos altura pot ser perdrà menos potència en salvar aquesta altura i tindria mayor rendiment però no trobo res que em confirmi aquestes olles que em faig :roll: ....
només sé que Q=V·S , i que si estiguessin una a 5 i una altra a 7 metres, la pressió atmosférica faria pujar l'aigua fins a la bomba, després d'haver fet el buit, clar, i llavors ambdues al màxim de revolucions aspirarien el mateix cabal, no¿?
però tenim que a major longitud, majors pèrdues de càrrega, llavors es perd pressió dinàmica i en consecuència velocitat, si perd velocitat el cabal serà menor...
i si tot aixó és cert la lógica té sentit i jo em puc donar amb "un canto en los dientes" :shock:

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.194 segons
Gràcies a Fòrum Kunena