Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26098

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones,

Com recordareu, al passat exàmen de la gene a la pregunta si posem la mà lateralment a un radiador i ens escalfa a què es degut, la resposta era radiació. Jo segueixo defensant que el que fa un radiador és escalfar el medi (l'aire) creant una convecció. Crec que la clau està en la paraula "lateralment" però alguns seguim sense entendre-ho. Ho he mirat pel foro i no he trobat la discussió aquesta i al tema més recent de "física del foc" ha tornat a sortir plantejada...

ALGÚ ENS OBRE LA LLUM? jejeje

Gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26099

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Perdoneu però no veig la diferència entre tenir-la dalt o al lateral la mà...entenc que segueix escalfant l'aire...

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26100

Jo crec k la pregunta te trampa, com ve dius un radiador escalfa una habitació per convecció perqué l'aire s'escalfa i va circulant bla bla bla... però al preguntar-te quan poses una ma lateralment vol dir que esta molt aprop i que t'escalfa per la calor que desprén el radiador, es a dir, diguem el ferro o el material k sigui k esta calent i tu al apropar-te t'escalfa. Es com si la mateixa pregunta et digues k com t'escalfa un radiador si el toques... llavors seria per conducció.
Això es el que jo entenc sinó que algú hem corretgeixi....

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26101

DOncs jo crec q és radiació.
És per lo q te dit abans i com dius tu, la pregunta diu lateralment. Un radiador escalfa per convecció,radiació i conducció.
L'aire fred i més dens entre per sota i surt per dalt d'aquest més calent i s'enva cap al sostre. Si fas una rentadora i plou, poses els calçotets i els mitjons q no ti queven a la ''sisi'' sobre els radiadors. Aquest s'aixugen per conducció ja que estan en contacte amb ell. I si poses unes botes molles al costat del radiador. aquestes s'escalfaran per radiació. La convecció escalfa l'habitació amb els corrents d'aire q genera.
No se si m'explico b. Lo d la sisi em passa sempre :D

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26102

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Més o menys és el que tenia entès...clar que aquí ja has de ser fontaner jajaja. Perque tothom no sap potser que l'aire que escalfa el radiador no es el que te al voltant, sino el que li passa per dins...

Saps que passa? que jo tinc estufa de "clafoll" jajaja CONVECCIÓ 100%!!

Merci

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26103

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Jo la veig bastant clara aquesta, haver si puc aportar algo diferent o explican-ho de diferent manera a algú li serveix.

CONDUCCIÓ: El radiador estar calent i el toques directament.
RADIACIO: Tens la ma a 5 cms. la calor que t'arriba del radiador es per radiació.

CONVECCIO: El més enredat d'explicar, haver si m'ensurto. L'aigua de dins el radiador s'escalfa i per radiació emet calor a l'habitació. Dins l'habitació aquest aire calent comença a barrejar-se amb el fred. El calent tendeix a situar-se a la part alta desplaçant el fred. I aquest metode, com ja sabeu, propi dels fluids, es per convecció.

Suposo que s'ha d'anar al tanto en entendre exactament que es el que pregunten.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26105

Jo tb crec que és per radiació, ja que la convecció només s'aplica a liquids i gasos.

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26107

El radiador calenta una habitació perque crea una columna de conveccio escalfant l'aire per radiacio i conduccio. Es a dir, el aire gelat que entra per sota del radiador es calfa per radiacio al aproparse i per contacte directe (conduccio), quan passa per ell. Aço fa que l'aire calent recircule per diferencia de densitats per tota l'habitacio. Per tot aço, si apropes la ma, te calfara per radiacio. Si toques el radiador, te calfara per conduccio. I si poses la ma a 1 metre la calfara per conveccio.
Un saludo.

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26108

.....si la poses a un metre damunt del radiador vullc dir

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26116

Jo segueixo sense entendre-ho... pq per a mi realment si posesim el radiador al buit i posesis la ma al costat, no te l'escalfaria, crec baja, pq no hi ha aire que et transmeti aquesta calor... jo crec que la resposta hauria de ser per conveccio ja que el radiador escalfa l'aire i l'aire t'escalfa la mà... encara que estigui molt aprop...

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26121

El radiador, per ejemple el d'aigua, esta calent perque l'aigua de dins el calfa. Per tant, irradien calor (radiacio). Aquesta radiacio calenta l'aire que l'envolta i fa recircular l'aire i bla, bla, bla.
El radiador calenta l'habitacio per conveccio, ja que no irradia prou calor per a calentar-la tota, pero si apropes la ma al lateral del radiador, et calfara per raciacio.
Jo ho veig aixi. Un saludo.

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26123

Se m'acaba d'ocorrer una comparacio que pot ser valga. En la chimenea de casa (qui en tinga), el foc es una font de calor, com la que seria el radiaor. Quan tu et poses prop del foc, te calenta per radiacio ¿no? pero la columna de fum que surt pel fumeral, seria la columna de conveccio de aire que emanaria del radiaor. ¿Pot ser? Un saludo.

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26125

Si mirem definició:

-convecció és moviment d'un fluid per diferència de densitats. És a dir, pel cas del radiador, la calor produïda genera un corrent d'aire calent que puja cap a dalt. En aquest cas, si la ma la possessis A SOBRE del radiador la resposta seria CONVECCIÓ.

-Conducció es produeix per un contacte directe entre cossos a diferent temperatura. Si tinguessis la ma EN CONTACTE amb el radiador (tocant amb la ma el radiador) estaries escalfant per CONDUCCIÓ.

-Finalment, Radiació és la propagació d'energia per ones electromagnètiques. en aquest cas, si la mà està posada lateralment notarem l'escalfor per aquest fenòmen...a més, si descartem que no pot ser per convecció (pq l'aire puja cap dalt) ni per conducció (perquè no hi ha contacte), és per RADIACIÓ.

Desitjo haver-te sol·lucionat el tema.

Salutacions!

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26129

Mireu-vos aquesta pàgina, està bastant ben explicat, a més que surt lo de la radiació pel lateral ...

cbs.grundfos.com/BGE_Spain/lexic ... tor.html#-

La famosa pregunta del radiador! fa 16 anys 9 mesos #26136

Pero la pregunta no especifica si la ma es tocant el radiador o si es a un pam, "posem la mà lateralment a un radiador". Podria ser radiacio o conduccio seguint la pregunta al peu de la lletra

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.188 segons
Gràcies a Fòrum Kunena