Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26976

• coke_69
  • Avatar de coke_69 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 35
  • Gràcies rebudes: 0
Algu hem pot explicar,de manera entenedora la diferencia entre instalacions interiors domestiques i instal.lacions de comandament i maniobra...las instal.lacions interiors més o menys se el q són x lo k he studiat...xro les instal.lacions d comandament i maniobra,es refereix al cuadre general de distribució en vivenda????

I un apunt...tinc entés k unicamnt hi ha baixa i alta tensio....i en baixes tensions les utilitzades són:
-127V entre fase i neutre i 220 V entre fases
-220V entre fase i neutro i 389 V entre fases.
Vaig bé????q opineu...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26977

Jo també crec que actualment només hi ha alta i baixa tensió.

De 1kv cap amunt = alta
De 1kv cap avall = baixa

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26978

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Hola coke,

Les instal·lacions de comandament i maniobra poden ser tan domèstiques com industrials, no deixa de ser sempre el mateix, un quadre (de comandament i maniobra jejeje) amb tots els embarrats, fusibles, magnetotèrmics, seccionadors, diferencials, relés, ect... ect... ect... que serà més complicat com més ho sigui l'edifici o indústria... i menys com més t'acostis a una instal·lació domèstica.

Instal·lació de comandament i maniobra per dir-ho d'alguna manera ho és qualsevol quadre al que hi arribi la xarxa de distribució i pot ser en una casa, una indústria, una màquina (ex... grues d'obra), un transformador (ex... estacions transformadores ET)... ect...

Ara... jo fins ara tenia entès que la baixa tensió era fins a 1 kW, la mitja de 1 a 66 kW, i la alta a partir de 66kW (que diria ke és el que vaig estudiar jo però no m'en recordo massa eh), però amb el reglament del 2002 ja només es parla de baixa i alta com heu dit a partir de 1kW.

Tot i així ... la gent que correm per aquest món ... encara es parla de la mitja tensió tot i que normativament no existeixi... per si un cas... per a que no la oblideu del tot....

Apa salut i força al canut i a la mà per poder-se-la pelar.

siaus

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26979

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Jo tinc memoritzat a la closca el que ha dit l'aparellador, sobre tot lo de ..

Ara... jo fins ara tenia entès que la baixa tensió era fins a 1 kW, la mitja de 1 a 66 kW, i la alta a partir de 66kW

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26981

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
si rampa però el reglament de 2002... jo vaig acabar d estudiar al 2000... ja no diferencia la mitja tensió així que NORMATIVAMENT tenen raó i la mitja ja no existeix

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26982

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
per cert... abans la diferència entre mitja i alta tampoc estava molt clara en funció de diferents fonts autors o se puuuuuu... mare... perquè n'havia trobat: alta a partir de 35, o a partir de 70 a més de la que jo tenia a la closca d'apartir de 66.... bé no sé si val la pena liar-s'hi a perdre temps doncs ara ja no existeix la mitja segons el reglament aquest si no vaig errat

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #26999

• coke_69
  • Avatar de coke_69 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 35
a veure si ho entenc aparellador, el quadre de maniobra,és ón s'obre i es un panell que hi ha de qualsevol industria,on són totas las palancas petitonas....més o menys....xrdona x la meva ignorancia,tan aki com mecan vehicles,mira k estudio pero hem costa....

Respecte a la mitja i la alta
-Alta=tensió nominal superior a 1kw en alterna i 1'5kw en continua
-Baixa=igual o inferior a 1kw en alterna i 1'5 kw en continua

una pregunta més....dubte sobre el efecte joule

En CCOO la formula sobre el quantitat de calor era.... Q=0'24 . W On W és potencia x temps...o potencia entre temps....

Tinc també dues formules més de llei de Joule q sn Q=I.I.R.t o Q=V.I.T

-Quina és la correcta de totes??????

:roll: Gracies x les repostes!!!!!

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27001

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Salut Coke,

Viam... a toooooot arreu hi ha un quadre elèctric que de moment no li posem nom.... és exactament el mateix concepte a tot arreu... indústries, màquines, cases..... en una casa és el que anomenem la CGP (caixa general de protecció) i només te elements d protecció de circuits i persones (Fusibles magnetotèrmics o Interruptors diferencials) perquè en realitat no fa falta gaire més complicació a no ser que llavors hi afegim temes com per exemple un quadro per la maquinària de la piscina.... aquest quadre que tindrà relés, temporitzadors, interruptors, selectors .... per a activar o desactivar circuits en funció de les hores, la neteja, la època de l'any, la il·luminació.... aquest quadre (que penjaria de la CGP) s'anomenaria quadre de maniobra de la piscina.... doncs en edificis complexos, indústries i maquinàries TOT està fotut al mateix quadre que sol ser el de protecció i maniobra... però tú queda't amb el concepte del que és la maniobra, és a dir els aparells que obren i tanquen circuits per a les funcions que es requereixin.

Alta tensió i baixa tensió ho dius bé.

La potència elèctrica és la energia elèctrica (o treball) consumida en una unitat de temps. Per tant la energia elèctrica a considerar en l efecte joule es la potència multiplicada pel temps. En resum quantitat d calor.

P = W / T la unitat són els watts = 1 joule/ 1 segon

Per tant W = P x T ...... i la constant 0,24 es fa servir per a calcular la calor EN CALORIES ja que ho tens en joules (que també és una unitat de claor i és la del SI, a més de treball i energia)

Les formules que tens de més .... la Q (quantitat de calor) si no apliques el 0,24 serà en joules ... equivalent a W

Q = V x I x T ja que en la formula que tens a dalt si substituim P = V x I (oju els k tingeu safety k esta malament la formula posa... W = V x I NOOORRRLLLLL)

La formula Q = I x I x R x T ..... també seria correcte sempre en funció de les dades que et donguin ja que si Q = P x T ....... P = V x I .... llavors Q = V x I x T .... si V = R x I .... ergo....
Q = R x I x I x T ... si la veus així és més endreçadeta que la teva i més fàcil de seguir la formuleta matemàtica.

Apa... salut... i veus... va de conya això per repassar.... SI HE FET ALGUNA CAGADA SISPLAU DIGEU-M'HO EH... NO SIGEU PUTILLES JUASJUASJUAS

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27002

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Davant aquesta explicació , algú s'acaba d'electrocutar

Com es nota els que tenen carrera , macasum l'ou com controlen aquests temes tant pofesionals.

Aparellador, tu et fiques al meu costat el dia de l'examen i aixi podrem copiar i beneficiar-nos mentre ens toquem una mica les cames per motivar-nos jijiji

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27003

rampanat no ser on traus les fotos, pero jo crec que podries anar a vuscar feina al APN de TV3

si entres a ket any continua entran al forum que sino quedaria soso sense tu i les teves fotos

SER O MORI !!!!!!!

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27004

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
:D Gràcies Ebro , les fotos les trec del google jejeje, no hi ha secret, només s'ha d'estar una mica tocat de mèdula i les idees venen soles.

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27005

ja o faig , faig una mica de yoga per teni idees pero no men surto diuen que es la pose no ser
[attachment=0:1fd0l8fa]<!-- ia0 -->yoga per pensar.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:1fd0l8fa]
Adjunts:

SER O MORI !!!!!!!

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27006

En referencia al efecte joule, en un conductor com per exemple el metall, la resistencia augmenta o disminueix amb l'augment de temperatura? ho dic perque tinc algunes contradiccions en els temaris amb aquest tema...

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27007

a mes temperatura mes resistencia
a menos temperatura menos resistencia

emb sembla que es axi
no e comprobat si l'electrocutada es igual a l'estiu que a l'hivern
lunic que ser que pica molt

SER O MORI !!!!!!!

Instalacions domestiques i altres fa 16 anys 7 mesos #27008

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Nanus... quan s'augmenta la temperatura si estem parlant de la majoria de conductors metàl·lics, també augmenta la resistència. Ara... vigileu perquè hi ha algún qüestionari com a safety que pregunta sobre l'incremente de temperatura dels materials en general.... llavors no conta perquè el carboni per exemple quan s'incrementa la temperatura disminueix la resistència.

Altra cosa són els famosos superconductors... no... no són conductors que porten els calçotets per fora com tots els superherois (superman, spiderman, suprunaman, y musulman), són materials que al disminuir la temperatura a lo bèstia arriben a perdre tota resistència, és a dir són superconductors.

apaaaaaaaali.... a seguir estudiant... i oju els k tingeu el temari safety eh

rampaaaaaaaaaa això de tocar-nos pels ànims quan vulguis eh !!!!! juasjuasjuas... unas pajillas però sense mariconades per agafar l'exàmen relaxats.... txxxxtttt... no li diguis la climber k segú que ho ha somiat això.... juasjuasjuas

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.198 segons
Gràcies a Fòrum Kunena