Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Politges fa 16 anys 7 mesos #27033

• AlexRuizAR
  • Avatar de AlexRuizAR Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
  • Gràcies rebudes: 0
Algu sap a parti de quants graus es quan una politja mobil en comptes de dividir esforços comença a multiplicar-los? 120º? 140º? Tinc entès 120º però he vist en una pregunta que fa referència als 140º i no sé si està malament o que...

es un examen de gene 2003 la cinquena pregunta de reserva... no sé si les respostes estan malament o esque la variació es als 140º...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Politges fa 16 anys 7 mesos #27034

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Benvolgut i estimat amic alexituh

cagum la puta m'he currat una explicació que no veas i se'm penja...

és a partir de 120º, per tema de resultants de forces i trigonometria que fa que a partir de 120 s'anuli l'aventatge de la politja. Fixa't en el dibuix, i imagina't les resultants gràfiques de forces, a menys de 120º encara hi hauria una míiiiiiiiiiinima avantage, i a 180º la resultant de forces seria teòricament infinit.... Si no ho veus clar després et repeteixo la explicació que ara m ha fet ràbia lo puto ordenata.

siaus

[attachment=0:mtmlz6j5]<!-- ia0 -->poleas7.gif<!-- ia0 -->[/attachment:mtmlz6j5]
Adjunts:

Politges fa 16 anys 7 mesos #27037

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Jo en tots els temaris també he vist a partir de 120º.

Haver si la pregunta que has vist anava amb puteria i com que a partir de 120º es quan es complica la cosa, els 140º ja estan dins de la enredada i per aixo donava la bona.

Que no fos que hagues respostes tipo ... als 50º, 70º, 100º i 140º i la més acertada o futuda fos la de 140 i per aixo t'has liat.

De totes maneres tranquil, que si l'aparellador s'inspira ara t'escriura un capítol de la bíblia perque ho entenguis millor i mig codificat amb el seu llenguatge perque de pas practiquis psicos series de lletres :lol:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Politges fa 16 anys 7 mesos #27039

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
AMÉN

Politges fa 16 anys 7 mesos #27040

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Bé, això és el que tinc entès, però aquesta pregunta m'ho fa dubtar, no sé si està impugnada o que trons passa.. mireu la foto

D'aqui podem saber que TA = >10 i TB = 20

1ª Aquesta pregunta és per donar-li als morros, ja que per respondre-la caldria saber les formules i calcular-les i ja te dic jo que calcular això no es pot fer de cap i amb un full necessitaries temps....
2ª Intento fer-ho per eliminació però resulta que només puc eliminar la C.
-imagineu-vos que en comptes de 140º fiqués 120º llavors el resultat seria TB=2TA 20=2x10. Així que si fiquem 140º aquesta resposta ja no pot ser...
-peeeerò.... a) TA=TB? >10=20 (PODRIA SER..) b) TA>TB? >10=>20 (PODRIA SER) c) Hem dit que no.. d) TB>TA? 20=>10 (PODRIA SER).. Així que estem fotuts...

DONCS DONA COM A BONA LA C!!!

Així que hi han dos possibles solucions, 1 que les respostes estiguin malament copiades, o que estiguin bé, que llavors tornem al apartat 1ª
"Aquesta pregunta és per donar-li als morros, ja que per respondre-la caldria saber les formules i calcular-les i ja te dic jo que calcular això no es pot fer de cap i amb un full necessitaries temps...."

Per això em feia dubtar si era a 120º o a 140º, perquè si fos a 140º llavors si que quadraria la resposta... :cry:

Vaja totxo.. jajaj

Politges fa 16 anys 7 mesos #27041

Jo crec q és la B.
A 120º el pes q suporta cada corda és el mateix q el pes total, es a dir, TA = 20kg(cada corda suporta el pes total d la resistència, és a dir, 20Kg). Per contra el pes q suporta TB és de 20Kg, 20Kg cada corda del total de la resistència de 40Kg.
Per tant si l'angle és s de 140º, TA serà superior a 20Kg.
A la quantitat d preguntes q volten per tot arreu, hi ha un pilot d'errors en les respostes q fa por. El famos questionari de seafty hi ha una d'errors, tenes uns collons, pq no els costaria res modificar les errades dels q es venen en anys posteriors!!!!
Apali

Politges fa 16 anys 7 mesos #27042

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
jo penso com l'enrakas, la B

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Politges fa 16 anys 7 mesos #27043

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
jo tinc entàs que a 12º encara te avantatge de 2, és a dir TA=10

Politges fa 16 anys 7 mesos #27044

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
sorry 120º..

Politges fa 16 anys 7 mesos #27045

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Estic d'acord amb l'enrakas... l'ha clavat... és un error fiiiiiiiiiiiiiijo... i si no me la tallo i em faig monja... juasjuasjuas.... uys amb una d'akestes afirmacions ja la vaig cagar però... colta que si que la deducció de l'enrakas és simplificada i perfecte i fent-ho amb sinus i cosinus és de lógica aplastante.

apa salut

Politges fa 16 anys 7 mesos #27046

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
enrakas!! tens raó! estàvem ahir a classe i ningú s'havia adonat (ni tan sols el professor!)
a 120º hi ha un avantatge mecànic de 1 !!! per lo tant TA=20! Tot i que fica que la resposta correcte és la C...

Politges fa 16 anys 7 mesos #27092

a veure si ho liem més encara... jejeje segons tinc entés jo,

amb angle 0º que sería TB(40Kg), l'aventatge mecánic es 2, es a dir, el pes de 40kg es divideix en 2 i en aquest cas cada corda suportaría 20kg
amb angle 120º no hi ha aventage mecànic (AM=1) llavors en el cas TA(20kg) cada corda aguantaría 20kg. en aquest cas podríem dir que els anclatges de TA i TB estàn suportant el mateix pes 20kg

en la pregunta posa que l'angle de TA(20kg) es 140º, llavors com que l'avantage mecànic es negatiu, cada anclatge suportarà més de 20KG, llavors podem dir que TA > TB, la resposta B

veig que coincideixo amb alguns companys! apali a estudiar!

Politges fa 16 anys 7 mesos #27093

Algú em sabria dir on podria trobar un llibre de nomes tests amb preguntes i repsostes del temari?
He sentit per aqui que hi ha un llibre de testos de safety?
gracies pr endavant.

Politges fa 16 anys 7 mesos #27094

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Nanu.... l'únic que jo em sé... el de safety... el pots trincar en aquesta copisteria
Temari i Qüestionari per preparar les oposicions de Bombers de La Generalitat de Catalunya, també tracten el 85% dels temes de Bombers de l'Ajuntament de Barcelona, el 15% restant l'estem preparant en un annexe.

Com adquirir-los:

A la Copisteria CCD, del carrer Sardenya 64 (cantonada amb carrer Llull), de Barcelona. Veure plànol a www.fotocopias.net

Preus:

Temari 40 €

Qüestionari 30 €

A casa vostra via paquet postal:

Instruccions - Temari postal

Preus:

Temari 40 € + enviament 6 €
Qüestionari 30 € + enviament 6

Politges fa 16 anys 7 mesos #27096

adams diu:
"si l'angle de separació dels ramals de la potència és de 30, 60, 90, 120, la potencia de cada ramal s'haurà de multiplicar per un coeficient determinat.
angle de 30 coeficient de 1,04
angle de 60 coeficient de 1,20
angle de 90 coeficient de 1,4
angle de 120 coeficient de 2"

jo dic:
quan multipliquem per dos l'avantatge mecànic desepareix, ja que la politja mòvil divideix per 2 la resistència però després l'hem de multiplicar per dos, estamos en las mismas.
per altre banda, si l'angle és de 120 es multiplica per dos, és a dir que si és superior s'hauria de multiplicar per més, això donaria un numero superior.
és a dir que si l'angle del preoblema fos de 120, la resposta seria TA=TB, però com que l'angle és superior, el coeficient pel qual hem de multiplicar és més gran, per tant un numero superior.

vamos, jo ho veig així, no?
m'explico?

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.301 segons
Gràcies a Fòrum Kunena