Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27427

• coke_69
  • Avatar de coke_69 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 35
  • Gràcies rebudes: 0
Una de quimica... a veure com ho veieu!
Segon la norma ITC-MIE
G.comprimits:gas a temp normal i sota pressió,estat gasos i temp critica igual o menor -10ºC
G.liquats:gas a temp normal i sota pressió en fase líquida i parcial gas.la tem cirtica igual igual o major.
G.criogenc, la temp d'ebullició a pressió atm inferior a -40ºC

Preguntes
-1.Un gas q la tem critica sigui de -50ºC, sera comprimit o criogenic??
-2.Un gas k la temp critica sigui de -10ºC exactes...sera????

-3Otra ...un acid fort sera?? jo entenc q 0 ph o aproximat,encara q tmb m'han dit una historia de molecules...no ho sé

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27428

1- gasos comprimits son aquells que la seva temperatura crítica es menor o igual a -50

2- liquat

(els gasos liquats són els que la seva temperatura crítica és major de -50

3 depen com direm un acid ford el
bateria es ph 0
estomac ph1
suc de llimo ,vinagre ph 2
tot ph inferior a 7 es acid i poden ser organics o inorganics ,els mes reactius son els inorganics

no ser si o explicat be pero mes o menos es aixi als meus apuns

SER O MORI !!!!!!!

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27429

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
1. La temperatura d´ebullició d´un gas està per sota de la temperatura crítica, així doncs, si la temp. crítica es de -50ºC, el punt d´ebullició será més baix, por lo tant, criogènic.

2. Busca la ITC-MIE-AP7, vigent fins al 2014...

3. Suposo que si, un àcid té ph inferior a 7, doncs si es fort...

En estos tiempos de crisis...........

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27439

• extintorabc
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 39
  • Gràcies rebudes: 0
1- Criogènic sense dubtes.

2- Liquat.

3- Ph neutre = entre 6-8. <6 = àcids i com més baix més àcid. >8 = bàsics.

I ara que ho penso, encara no hem posat cap enllumenat de Nadal ni cap història. Us deixo un regalet, pero compte, no agafem nosaltres una temperatura crítica i produim una BLEVE.

:lol:

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27441

ei
1- criogènic
2- comprimit o liquad (ja que comprimit es temp igual o menor a -10, i liquad es igual o major a -10) poden ser les dues opcins
3- no hi entenc gaire pero, segons el meu criteri contre mes baix es el ph mes acid és.

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27443

estic goglejant a saco perque aquest tema o tinc una mica verd, i estic trobant definicions de tota classe...

a la segona pregunta, el gas tant pot ser liquat com comprimit, segon veig, ja que a totes dues definicions es troba la igualtat a -10º...
però a la primera ja he trobat massa coses....segons sembla un gas criogènic té una temperatura d'ebullició a pressió atmosfèrica inferior de -40º...però després trobo una definició de gas criogènic que diu que és un gas LIQUAD A MOLT BAIXES TEMPERATURES ( serà un gas amb una temp. crítica major o igual de -10º) amb una temp. d'ebullició inferior de -40º...

segons aixó un gas amb una temperatura crítica de -50º seria un gas comprimit, no¿?¿?¿
després trobo una pregunta en un altre foro que diu aixó....
"3-El amoniaco se suele almacenar en depositos industriales criogenicos.Sabiendo que la temperatura de ebullicion del mismo a presion atmosferica es de -33ºC la temperatura de al macenamiento será aproximadamente:
a)-30
b)-40
c)-60
d)0"
parla de l'amoniac com un gas criogénic quan l'amoniac té un punt d'ebullició de 33º, o-33'5 com he trobat en algun altre puesto...
i gent amb nivell en aquest foro parlen de la pregunta sense estranyar-se, seré jo l'estrany...
vos deixo el link de la pregunta, i no he preguntat allà perque és un debat antic...
www.emersis.org/comunidad/ver.asp?iden=7483
a vera si m'ilustreu que no trobo res en clar en el guguel :wink:
seguiremos buscando 8)

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27446

la principal raó respecte als gasos liquat i criogènics es que els criogenics no poden mantenir-se indefinidament en el recipient que els conté degut a que no es pot inpedir la penetració de calor de látmosfera, i tendeix a puxa la seva pressió fins a peta el recipien

SER O MORI !!!!!!!

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27447

ebro, aixó del -50º que has dit tu o tinc en un temari, segons diu el -10º estava derogat i ara era -50º, peró no trobo res que em confirmi aixó....
respecte al que dius, és part de les característiques de un gas criogènic, o liquat a molt baixes temperatures...

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27449

talaiot lo de -50 es al meu temari i lo que e dit es les caracteristiques dels criògenics o liquats refrigerats que els ting al mateix apartat

jo sol ting 4 classes

1 .- gasos coprimits
2 .- gasos liquats
3 .- gaso griogènics o liquats refrigerats
4 .- gasos dissolts a pressió

SER O MORI !!!!!!!

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27450

es que jo ho tinc escrit a má del company al que fa un any li vaig fotocopiar un temari, tinc taxat el -10º, amb la paraula derogat i un -50º al costat, igual que amb la temperatura d'ebullició, on en lloc de -40º fica -100º, el que pasa es que m'he repassat l'ITC i les seues derogacions varies i no trobo res que m'ho confirmi, a tot arreu segueixo trobant lo de -10º...

...també dir que he arribat a dos conclusion :lol: ....
...un gas será criogenic (aquells que per liquar-los calen temp molt baixes) si la seva temperatura d'ebullició és inferior a -40º, o -100º :roll: ,independentment de quina sigui la seva temperatura crítica...
...i que llavors, un gas amb una temperatura critica de -50º seria un gas criogènic, ja que la temperatura d'ebullició és inferior a la crítica...(salvant derogacions no confirmades :cry: )...

tot i que m'estic fent una mica la pixa un lio m'està servint molt este debat, això ho tenia massa verd :evil:

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27451

...i que llavors, un gas amb una temperatura critica de -50º seria un gas criogènic, ja que la temperatura d'ebullició és inferior a la crítica...(salvant derogacions no confirmades )...no es ben be aixi

pq un gas comprimit la temperatura critica es menor i igual a -50
pero a temperatura ambien i sotmesos a pressio conserven el seu estat gassos

i els criogènics "emb sembla" que son gasos liquats

que per mantenir-los hem de proporciona temperatures molt baixes

SER O MORI !!!!!!!

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27452

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Els gasos no son ni criogenics ni a pressió... aquesta classificació dels apunts és una manera de simplificar com estalviem recursos a l'hora de transportar-los.

L'O2 per exemple te una temperatura d'ebullició (NO CRITICA COM DIEU) de -160ºC aprox... doncs bé quan en volem transportar molt el refrigerem per acostarnos a aquesta temperatura i al aplicar-li pressió es liqüa... ara bé a les bombones per a soldar que contenen 02 l'oxigen està pressuritzat ja que no seria possible mantenir-n'he la temparatura baixa (pel cost que suposa)...

Així doncs, els gasos no son ni una cosa ni l'altre sinó que s'acostumen a pressuritzar d'una manera o altra segons interessi.

És dona la temperatura de referencia de -60ºC per a distingir-los, per la senzilla raó de que si a un gas amb ebullició a -5ªC li apliquem pressió aquesta temp ebullició cambiarà i anirà pujant fins que, per exemple a 30bar sigui de 28ºC i per tant es liqüarà per la pressió!
L'O2 en canvi te tan baixa la temp ebullició que necessitariem massa pressió per fer canviar la temp d'ebullició fins a 15-25ºC... penseu que a 200 bars encara es gasos! PEr això es mçés barat refredar-lo per a liquar-lo!

Força i Constància

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27455

• sadhana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 130
  • Gràcies rebudes: 27
Hei! el tema de Ph és bastant senzill, només saber que és una escala del 0 al 14, pensant que el ph neutre és el 7 a partid d'aqui del 7 cap a munt bàsic fins a NH3(l'amoniac) un dels més bàsics amb 14 i cap a baix més àcids com el HCl(aq) el àcid clorídric que és de ph 0 (em sembla recordar).
També pensar que entre ells es neutralitzan si poses amoniac amb àcid cloridríc s'anulara mutuament passant a un ph neutre, per això quan et pica un insecte et donen after bite o et diuen que et pixis a la ferida pq els dos contenen amoniac, que és molt bàsic, i neutralitzan la picada.

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27457

ebro, ja se que segons tu i el teu temari la temperatura critica, a pressió atmosférica, d'un gas per a poder ser un gas comprimit és -50º, peró tant els companys com a l'ITC aquesta temperatura es fixa en -10º...
i ungoliath, ara dius tu lo de -60º, ni -10º ni -50º¿?¿?....
està clar que un gas és aixó, gas, i del que parlem és de transportar-lo, i depenent dels seues temperatures crítiques i d'ebullició se podran transportar d'una manera o d'una altra....
pel que em sembla, un gas sempre es podrà transportar comprimit (simplement)...
Si la seva temperatura crítica a pressió atm. és superior a Xº (no dic ni menos 10,50, o lo que sigui), podren aprofitar per transportar-lo liquat...
Si la seva temperatura crítica a pressió atm. és inferior a Xº, i la seva temperatura d'ebullició a pressió atm. inferior a Yº (essent Yº inferior a Xº) el podrem transportar com a gas criogènic, liquat a molt baixes temperatures...
Es de suposar llavors que el rang de gasos amb temp. crítica a pressió atm. inferior a Xº però amb temp. d'ebullició a pressió atm. superior a Yº nomes es podran tranportar comprimits en estat gasos...no es podran liquar, no?¿?...
després del toxo que ni tan sols sé si tinc raó, el que vull saber és la X i la Y, quina és la temperatura critica a pressió atm. per sota de la qual un gas no pot liquar-se a pressió, i quina és la temperatura d'ebullició a pressió atm. per sota de la qual un gas pot ser, o considerar-se, criogenic, o sigui, liquable a molt baixes temperatures...

perdó per la rallada :oops: i gracies abançades :wink:

química.3 preguntes fa 16 anys 7 mesos #27469

espero que no us doneu per vençuts amb aquest tema :? ....
de totes maneres, per a qui ho vulgui, aquestes són les definicions que venen al adr 2009, més actualitzades imposible, tot i que no fica res de temperatures d'ebullició per als criogènics...
1. Gas comprimido: gas que, cuando se embala a presión para su transporte, es enteramente
gaseoso a -50 ºC; esta categoría comprende todos los gases que tengan una
temperatura crítica menor o igual a -50 ºC;
2. Gas licuado: gas que, cuando se embala a presión para su transporte, es parcialmente
líquido a temperaturas superiores a -50 ºC. Se distingue:
- Gas licuado a alta presión: un gas que tiene una temperatura crítica superior a -50 ºC
y menor o igual a +65 ºC; y
- Gas licuado a baja presión: un gas con temperatura crítica superior a +65 ºC;
3. Gas licuado refrigerado: un gas que, cuando se embala para su transporte, se
encuentra parcialmente en estado líquido a causa de su baja temperatura;

el company ebro sembla que tenia raó...
apa, sort...

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.187 segons
Gràcies a Fòrum Kunena