Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27462

• extintorabc
  • Avatar de extintorabc Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 39
  • Gràcies rebudes: 0
1.- Quina és la seqüència bàsica després d'haver protegit i avisat?

a) Mirar si està conscient, en cas negatiu mirar si respira normalment.

b) Mirar si està conscient, en cas negatiu mirar si respira.

c) Mirar si està conscient, en cas negatiu mirar si respira i si té pols.

d) Mirar si està conscient, en cas negatiu començar RCP.

No dic quina resposta és la correcta segons el meu qüestionari per tenir més objectivitat.

Gràcies companys!

Pd: en un pacient inconscient, amb aturada respiratòria, però amb presència de pols quina ha de ser la nostra reacció? (Aquesta de regal que el temari que tinc es contradiu :lol: )

A jugaaaar!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27463

jo hi poso la b

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27464

de la primera jo diria que es la b, perque:despres de mirar si esta conscient o no, segons el protocol has de mirar si respira, en cas afirmatiu despres has de mirar el pols, pero en la resposta no diu si respira o no aixi, no pots passar al tercer pas (pols) per aixo jo poso la B.

en l'atre que dius una persona amb parada respiratoria i pols lo primer que has de fer es obrir les vies resp. perveure si aixi respira.

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27465

jo dic que es la...........[attachment=0:2t1zt3nd]<!-- ia0 -->b.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2t1zt3nd]
Adjunts:

SER O MORI !!!!!!!

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27466

• extintorabc
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
Doncs sobre la primera em diu el qüestionari que es la a). Si respira normalment... Jo hi trobu molta semblança entre la primera i la segona, per mi són sinònimes.

La segona la dubto, segons quina font d'informació, em diu que primer has de netejar la via aèria, aleshores efectuar 5-10 ventilacions de rescat o fer la RCP duran 1 minut, ALERTAR i després seguir amb les maniobres...

Estic liadíssim amb això. Tinc una liada parda al meu cap! :lol:

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27467

• extintorabc
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
I segons quina altra font, em diu que primer has d'ALERTAR!!!

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27468

ExtintorABC es la A.
La clave está en el "normalment", porque abarca el "no respira" y otra posibilidades también peligrosas

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27470

Además el temario de la escuela así lo indica.
En SVB habla de deficiencia en la respiración,( "Si no ventila normalment", palabras textuales)no de ausencia

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27474

Jo t'anava a contestar el mateix que t'ha dit el raytv. Aquest "normalment" t'està donant la pista. La víctima podria respirar, però molt malament, en aquest cas no pots passar al següent punt del protocol. Potser té alguna cosa que li obstrueix la via aèria. Si l'opció A no existís, la resposta bona seria la B.

També dius que un altre temari et diu que primer s'ha d'alertar, però és que la pregunta ja et diu que ja has protegit i avisat (avisar=alertar).

Salut!

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27475

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Com rebusquen i rebusquen per enxampar-nos i que ningú tregui un 10. Has de llegir amb lupa i lletra per lletra a pas de tortuga, pero claro ... tic tac tic tac no et donen tot el matí perque responguis el qüestionari, vas amb el temps al cul.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27484

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
ExtintorABCDE el tema de primer ventilar i després alertar va referit a quan pensem/sabem que la victima te un problema només respiratori (tot i que poc després entri en Parada) per un ennuegament o en els cassos dels nadons que se solen quedar sense aire (per causa ja no recordo, crec que era que se'ls oblida respirar o nuseque...) llavors el PRIMER que hem de fer es fer insuflacions, després veure si respira, si no respira apliquem RCP durant X temps i després alertem..
Però, la majoria dels casos la parada no ve deguda únicament a problemes respiratoris, així que el SVB diu que tot i que respiri, però no ho faci NORMAL comencem a aplicar el RCP, ja que no li podem provocar cap mal (a no ser que li trenquis les costelles :mrgreen: )

Es a dir, si saps que el problema ha sigur per un ennuegament o o un problema semblant... llavors fer les ventilacions de rescat aquestes que dius
I si no és exclusiu problema respiratori (que és el 90% de les vegades i aunque sigui exclusiu respiratori segurament no ho sabràs...) llavors alertar i RCP

Això és igual que l'aplicació front-mentó... no sé perquè ens la fan aprendre si en traumàtic (el 90% dels casos dels bombers) no la pots efectuar..

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27491

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
A la segona pregunta jo discrepo. Ja sè que el que dirè ara sembla contradictori pero així m ho han explicat a la creu roja. Ja no has de perdre el temps en mirar si te coses a la boca, buscar amb els dits etc etc... S'ha de fer les insuflacions directament, si te algo gran es veurà directament quan vaigis a fer les insuflacions, i si es petit no serà cap problema. Jo vaig discrepar molt amb aquest tema, pero em van dir que ja no era així el tema de buscar a la boca objectes extranys.
A la primera pregunta tb dir que per a mi la resposta correcta es la a. Una persona inconscient que li miris la respiració i sigui no uniforme, amb sorolls al respirar pauses etc et portara a PCR, per això s'ha de observar que respiri normalment o de una forma segura.
(Ara viene cuando me comen)

Salut

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27493

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
David ... cuando te comen el que ????? ... Per cert, per reis demana una gilete :-p :lol:

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27494

rampanat vec que es tas una mica fort per les fisiques

ves enconte amb el pajarito
que ja te vist com l'entrenes
Adjunts:

SER O MORI !!!!!!!

Una d'atenció sanitària fa 16 anys 7 mesos #27495

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
JJJJUUUAAAJAJAJAJJAJ BONIIIISIM EBRO JAJAJAJAJJAJAJJA :lol:

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.310 segons
Gràcies a Fòrum Kunena