Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27667

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones nois,

En un post anterior he llegit lo de la famosa pregunta del M-20 i jo busqui on busqui dono com a bona la B. No veig enlloc lo de les dosificacions!!! Si algú es tan amable de dir on es pot trobar s'agraeix (va que es nadal! jajaja)

Aquí unes quantes més que no acabo d'entendre:

Quina de les segúents característiques del guix no es correcta:

a) Poc resistent i de forjat ràpid
b) Adherent
c) Corrosiu amb el ferro i l'acer
d) Idoni per ambients humits

Jo he marcat la B i en definitiva es la correcta. El que no acabo d'entendre és la resposta D. El guix absorbeix aigua i la transmet al ferro si es el cas per això no es recomanable...llavors perquè utilitzarlo en ambients humits? Al absorbir aigua no crearía humitats i aquestes coses?

I una altra, Quins d'aquests ciments està indicart per reparacions d'emergència?

a)Aluminós
b)CEM II
c)CEM V
d)CEM IV

Dóna com a bona la A. Jo entenc que l'unica varietat denominada aluminós és un tipus de guix utilitzat per prefabricats i no un ciment. Si de cas el ciment seria aluminat de calci no? De totes maneres, es correcta la resposta?

Gràcies a tots i intenteu passar unes bones festes jejeje! :mrgreen:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27668

les dosificacions jo les ting al temari

la primera pregunta jo diria la

SER O MORI !!!!!!!

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27669

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
El guix si que és adherent, excepte a la pedra i a la fusta. No es bo per ambients humits, ja que absorveix la humitat i oxida els materials ferris.

El ciment aluminós està prohibit, ja que té una estructura singular, que fa evaporar massa aigua de l´interior i es creen esquerdes, amb la conseqüent pèrdua de resistència. En canvi endureix molt ràpid, i es feia( no sé si es fa servir encara per alguna cosa) servir per reparacions d´emergència.

En estos tiempos de crisis...........

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27670

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
Llavors la resposta del guix sería la D? Clar jo entenc que si et pregunta quina afirmació es incorrecta jo posaria la D però m'ha fet dubtar amb lo de l'adherencia i suposo que amb això juguen!

I el tontet de turno (o sigui jo) ha picat jejeje

Gracies per la resposta

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27671

volia respodre mes o menos igual que el di2007vad pero la primera e apretat tramet sense voler i cuan tenia tota la explicacio

amarxat la llum!!!!!!!! macagon els de fecsa endesa :shock:

el cimen aluminos encara es fa cervi pero sol encasos exclosius

regulat per la norma UNE 803 10:96

son utilitsables :
.- formigons i mortes refractaris
.-obres en terrenys amb gran cuantitat de guix i medis lleugerament àcid
.-fonaments, banquetes irecolzament de maquinaria de rapida entrada en servei
.-reparacions d'emergencia
.-tapament de vies d'aigua (barreijat amb ciment pòrland)

la normativa proibihit l'us en prefabricats

SER O MORI !!!!!!!

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27675

A falta del señor Jesús Puente... Bueno, no. Ese que busca pareja... ¿Como se llamaba?... Mmmm... Ah, sí... APARELLADOR!!! Juas juas juas. Ya contesto yo, que soy casi del mismo ramo, más o menos.

El hormigón aluminoso es muy recomendable para reparaciones de emergencia puesto que su resistencia inicial es muy alta. Es decir, en la teoria de construcción leéis que el hormigón llega casi a su 100% de resistencia a los 28 días. Pero hay algunos que a los 7 días ya tienen una resistencia muy alta. El hormigón aluminoso, a las 24 horas de su vertido, ya tiene casi el 100% de su resistencia, es por eso que es totalmente recomendable en reparaciones de emergencia.
Eso sí, no es recomendable para estructuras (problema de aluminosis).

Salut i força!!

Més construcció fa 16 anys 7 mesos #27679

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Per aclamació popular voy a proceder...... A JUGAAAAAAARRRRR juasjuasjuas

Company Romeu22,

El tema de la dossificació de morters és la que extreuràs de l'altre post, i es basa en la NBE FL-90. (Fábrica de ladrillo.... que es lo que estás tu fet... totxot més que totxot juasjuasjuas... es conya eh pero venia a guevo) Allà es defineixen els de cimen, calç hidràulica i calç aèria, mira't-ho allà i fes-te els apunts... no hay mas cera que la que arde.

El tema del guix... ja es va tocar... i evidenment la única incorrecta és la de ADEQUAT PER A AMBIENTS HUMITS.... norrrrlll... es rehidrata i la parim... kita kita guix en llocs humits mai.

El tema del ciment aluminós... me gusta que me hagas esa pregunta... juasjuasjuas, resumint SI ES FA SERVIR PER A REPARACIONS D'EMERGÈNCIA (TOT I QUE EN LA REALITAT POKIIIISSIM ES FA SERVIR MÉS EL RÀPID K ES UN MORTER NATURAL). Es va fer famós perquè fraguaba molt ràpid com t'ha explicat l'etop i per tant econòmicament era molt viable... amb el temps van descubrir que no passibava el ferro i en presència d'humitat s'oxiden els armats a lo BÈSTIA i apareix la aluminosis.....

apaaaaaa a cuidar-se-la.... 25 de desembre apunts apunts apunts... o era fum fum fum???

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.135 segons
Gràcies a Fòrum Kunena