Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27891

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones, a veure si algú m'aclara aquesta pregunta:

Si definim els meridians com a línies rectes que convergeixen en els pols i els paral·lels com circumferències concèntriques amb el centre al pol parlarem d'una projecció:

a) Cilíndrica
b) Cònica
c) Azimutal
d) Zenital

A primer cop d'ull PAM! Molts marcariem la A perquè entenc que ens parla d'un sistema de referència en l'espai amb meridians i paral·lels que molts associem directament amb la cilíndrica perque es la mes utilitzada

Ara bé, la bona és la B. Jo entenc que la resposta ve donada per aquesta frase:
"paral·lels com circumferències concèntriques amb el centre al pol"

Quan parla de circumferències amb centre al pol és refereix al que sería la punta del con?

Gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27892

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
  • Gràcies rebudes: 0
Hola Romeu22,
molt bona la pregunta. Es de las que fa mal de cap pensar-hi a resposta! ;)

De totes maneres, veig alguna cosa rara en les respostes. Segur que son aquestes les opcions que donen?? No hi a una resposta que sigui CiD son correctes o alguna altre opció??

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27893

Jo crec que la resposta que dóna ès correcte, i crec que tu mateix et contestes. Jo també ho veig així, la clau està en "paral·lels com circumferències concèntriques amb el centre al pol".

Ara bé, aixó ja és una PajaMental meva. Pregunto, podria ser també una Projecció Azimutal/Zenital si agafessim just un pol com a centre de la projecció?? Peró estar clar que no hi ha la possibilitat de triar les respostes c) i d) i la projecció cilindrica tampoc és. Pertant la b)

Espero no fer anar malament amb aquesta PM!!

A muerte....

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27894

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
La cilíndrica seguro que no es, porque en la proyección de este tipo los meridianos y paralelos forman como una "cuadrícula", ¿no? Los meridianos no van al centro... Respecto a las otras opciones, supongo que consideran un caso general, así que quedaría la B.

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27895

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

HurkyPurky va escriure: La cilíndrica seguro que no es, porque en la proyección de este tipo los meridianos y paralelos forman como una "cuadrícula", ¿no? Los meridianos no van al centro (quise decir que no convergen en los polos)... Respecto a las otras opciones, supongo que consideran un caso general, así que quedaría la B.

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27897

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
Impugnada.

La proyecció cònica i la azimutal polar tenen les mateixes característiques.

En estos tiempos de crisis...........

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27899

di2007vad va escriure: Impugnada.

La proyecció cònica i la azimutal polar tenen les mateixes característiques.

a) Cilíndrica
b) Cònica
c) Azimutal
d) Zenital

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

SER O MORI !!!!!!!

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27902

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
ja la tenim liada jo hagués dit la C ... azimutal... concretament gnomònica polar.

enciclopedia.us.es/index.php/Pro ... %C3%B3nica

es.wikipedia.org/wiki/Proyecci%C ... 3.ADndrica

però és veritat que la cònica també ho pot ser-ho per tanta la B tambés es correcte

www.educa.madrid.org/web/ies.vic ... conica.JPG

qui cony es el fill de la mula francis que fot aquestes merdes de preguntes als questionaris???? joder... que pregunten coses que ni ells entenen???? IMBEEEEEEEEEEEEEEEECILS

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27903

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

aparellador va escriure: ja la tenim liada jo hagués dit la C ... azimutal... concretament gnomònica polar.

enciclopedia.us.es/index.php/Pro ... %C3%B3nica

es.wikipedia.org/wiki/Proyecci%C ... 3.ADndrica

però és veritat que la cònica també ho pot ser-ho per tanta la B tambés es correcte

www.educa.madrid.org/web/ies.vic ... conica.JPG

qui cony es el fill de la mula francis que fot aquestes merdes de preguntes als questionaris???? joder... que pregunten coses que ni ells entenen???? IMBEEEEEEEEEEEEEEEECILS

Estaba pensando..., en la cónica las circumferencias no se llegan a cerrar, con lo que no son circumferencias propiamente... Pero entonces sigue siendo "impugnable", porque azimutal y zenital se refiere al mismo tipo de proyección, creo. De todas formas, la opción correcta al 100 % no estaría, dado que tiene que constar que es la de tipo POLAR...

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27909

aquesta pregunta va ser impugnada!!!! es del examen 08. jo tenia un 5.2 i per aquesta quer la tenia b segons el corrector (conica) i una altre que no ser quina era, que tenia en blanc i a mes les dos de reserva que van agafar, malament!!!!1 i a pendre pel cul tot!!!!! 4.9...........
A mes que la definicio era correcte es projecció conica, pero tb era l'azimutal i nyeccc!

Cartografia fa 16 anys 7 mesos #27915

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
Així va passar, si senyor.

En estos tiempos de crisis...........

Cartografia fa 16 anys 6 mesos #28022

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
Torno avivar aquest post perquè tenia un dubte i buscant m'he trobat aquest post.
Lo que diu HurkyPurky té raó.
Jo diria que aquesta pregunta va ser impuganada perque Zimutal i Cenital són el mateix, la Cònica no pot ser per lo lo que no arriba a tancarse la circunferència.

Així que la correcte era la C i la D, així que impuganada!

Cartografia fa 16 anys 6 mesos #28040

• manzanero
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 132
La C i la D???
Vols dir?
Jo crec que era la B, està parlant d'un mapa del pol sud o del pol nord, mapes que només es representen en la projecció cònica, en lo que podria ser la B, però teòricament, també es pot representar en la projecció azimutal, resposta C. Per tant, la van impugnar.
M'equivoco?

Cartografia fa 16 anys 6 mesos #28042

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

manzanero va escriure: La C i la D???
Vols dir?
Jo crec que era la B, està parlant d'un mapa del pol sud o del pol nord, mapes que només es representen en la projecció cònica, en lo que podria ser la B, però teòricament, també es pot representar en la projecció azimutal, resposta C. Per tant, la van impugnar.
M'equivoco?

El que vol dir alexituh, i que ja vaig comentar, és que la B (cònica) no és certa al 100 %, perquè els paral·lels no s'arriben a tancar i, per tant, no són circumferències (enunciat).

Azimutal i Zenital és el mateix, però tampoc són respostas 100 % certes, donat que no ens val qualsevol Azimutal / Zenital i perquè, òbviament, les descartem entre elles mateixes (no podem marcar ambdues i tampoc hi ha cap opció que les doni per bones alhora).

És a dir, resumint, la resposta 100 % correcta és: Azimutal o Zenital Polar.
Però aquesta no hi és...

De totes maneres, la que volien que contestéssim era la B. Només volien posar a provar si sabíem que en la cilíndrica pràcticament tenim una "quadrícula" i els meridians no convergeixen en un punt (imagino)... Com que tenien que posar dues opciones més, van posar Zenital i Azimutal..., però la van cagar, perquè cap és correcta del tot.

Dintre de la cagada de pregunta, jo hagués contestat la B - en aquest context em sembla la menys incorrecta.

Salut.

Cartografia fa 16 anys 6 mesos #28043

• jasonpatatan
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Bones,

Jo donaria per bona la C i la D. Són les que cumpleixen totalment el que demanen a l'enunciat. Es a dir, són les que podrien arribar a ser com explica l'enunciat, amb meridians línies rectes i els paral·lels circuferències. Jo crec que aquí ja està be que la resposta sigui zenital/azimutal i no cal que diguès també POLAR, ja que la cònica.... igualment, es pot fer de infinits punts de referència, i també hauriem de posar CONICA POLAR... per dir algo.

Així i veient que hi ha dos respostes bones, per això potser es va impugnar.

A estudiar!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.238 segons
Gràcies a Fòrum Kunena