Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28132

• neli
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 100
  • Gràcies rebudes: 1
Bones,
Hi ha un tema que sempre el passo per alt però que no ho acabo d'entendre:
Quina diferencia hi ha entre elements de maniobra i dispositius de comandament???
Es a dir, tan els interruptors com els polsadors com els commutadors els podem classificar de les dues maneres?? llibre adams pag 13 tema 15
apa a estudiar un xic més

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28133

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Neli... des del punt de vista de la REALITAT... i no sé què diuen els apunts de Adams que tens...

Però per a fer-ho clar i entenedor... un element de maniobra és més general que un de comandament (tot i que pràcitcament són el mateix perquè moltes vegades a un quadre elèctric se l'anomena quadre de maniobra i comandament).

Una maniobra sol estar en el quadre elèctric i sol estar programat (amb automatismes) o bé fixe i només hi accedeix la gent de manteniment, enginyers, caps de producció, ... generalment és per a instal·lacions importants ja que l'equivalent en un habitatge seria el Quadre general i aquest ja es sol considerar de comandament encara que realitzi les funcions "assimilades" de maniobra... (tot i que en realitat ja es tracta de comandaments ja que el nom del quadre en el RBT és Quadre General de Comandament i Protecció)

En resum... com més proper a l'element terminal a controlar... és un comandament (interruptors, polsadors, pia's o magnetotèrmics en determinades instal·lacions...) i les maniobres són els elements complexes de quadres... automatismes, relés, proteccions, on es controlin aspectes GENERALS de la instal·lació....

No sé si m'he explicat gaire bé...

SALUT

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28191

• neli
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
merci aparellador,
Ho sento si abusem dels teus coneixements pero vas de put@ mare noi, aqui en va una altra.
Estudiant d'un llibre em diu que al augmentar la temperatura d'un material augmentem la seva conductivitat (- resistencia). Faig el llibre de tests i em diu que al augmentar la temperatura ni disminuix ni augmenta ni res, cap de les anteriors :? , aleshores busco per internet i em diu que a més temperatura més resistencia JODEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRR.

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28192

bones, segons com ho tinc entes jo, si escalfem ( :oops: ) el conductor (metall, cable...) la intensitat del corrent que circula disminueix (augmenta la resistencia) i si baixem la temp augmenta l'intensitat, a mes si es molt baixa la temp.(pocs ºK ) alguns materials com l'alumini, el mercuri, el plom... pasen a ser superconductors.

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28193

• roks_21
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 596
  • Gràcies rebudes: 5
això passa en els conductors, en els semiconductors com el silici passa al revés

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28194

Ei aparellador, merci per la resposta dels comandaments/maniobra, la veritat és que això està molt mal explicat al temari Adams i mira que vaig estudiar electrònica, però et confonen més que una altra cosa.

Neli, respecte a la resistencia, depén del material al que ens referim. Si és metall, la resistivitat augmenta, en les al·leacions, practicament no varia i en els no metalls i els semiconductors, la resistivitat disminueix. Ho explica aquí www.fisicarecreativa.com/informes/infor_...ncia_temperatura.pdf

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28318

• neli
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Gracies per les respostes companys!!
Aqui va otra, Estic buscant si l'ohmimetre es conecta en serie o en paral·lel...doncs bé com sempre he trobat de tot, uns em diuen serie i altre paral·lel, ho sento si em faig pasat amb el tema electricitat, però és dels pitjors que porto. merci

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28322

L'ohmetre (aparell per mesurar resistència) es connecta en paral·lel amb l'element que vols mesurar. El que és molt important és que l'element (normalment una resistència) estigui aïllat del circuit. Només desconnectant una de les potes de la resistència ja es pot fer una medició correcta.

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28323

Joice, doncs jo tinc que es conecta en serie...

Voltimetre: paral·lel
Amperimetre: serie
Vatimetre: serie i paral·lel
Ohmimetre: serie

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28324

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Jo diria que el ohmimetre es coloca en Serie en la linea o circuit que conté la resistència que volem mesurar... el propi ohmimetre dona un volatge i una tensió a l'altra banda de la resistència i tenint en compte que la intensitat no variarà.. el ohmimetre sabrà quin Voltatge a perdut i calcularà la R. NO?

és a dir en aquesta linia
R
posariem els terminals de l'ohmimetre abans i després d'aquesta
x
R
x

M'equivoco?

Força i Constància

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28328

Fa uns quants anys que no mesuro resistències, però vaja que m'he fet un fart quan estudiava electrònica i també fent els meus inventillos per casa. Veig que parleu d'ohmímetre. Jo no conec cap aparell amb aquest nom, però diria que és una forma incorrecta de referir-se a l'ohmetre, que és un aparell que incorpora una pila que genera una petita corrent que circula per l'element que connectem i del qual volem mesurar la seva resistència. Aquest aparell té dos cables que s'han de connectar a la resistència directament (per tant l'aparell es connecta en paral·lel) i aquesta ha d'estar desconnectada del circuit al qual pertany, per evitar errors de precissió. Si remeneu una mica el google podeu trobar explicacions molt més bones que la meva del tema.

Salut!

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28329

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Joice va escriure: Fa uns quants anys que no mesuro resistències, però vaja que m'he fet un fart quan estudiava electrònica i també fent els meus inventillos per casa. Veig que parleu d'ohmímetre. Jo no conec cap aparell amb aquest nom, però diria que és una forma incorrecta de referir-se a l'ohmetre, que és un aparell que incorpora una pila que genera una petita corrent que circula per l'element que connectem i del qual volem mesurar la seva resistència. Aquest aparell té dos cables que s'han de connectar a la resistència directament (per tant l'aparell es connecta en paral·lel) i aquesta ha d'estar desconnectada del circuit al qual pertany, per evitar errors de precissió. Si remeneu una mica el google podeu trobar explicacions molt més bones que la meva del tema.

Salut!

ok Joice, l'ohmetre i l'ohmimetre es el mateix, i com tu dius jo entenc que es el mateix aparell del que tu parles... però el problema està en que dec fer servir malament la terminologia...
A veure si em pots ajudar a aclarir-me:
un circuit amb 2 resisténcies en serie vol dir una darrera de l'altra no? i 2 en paral·lel vol dir que hi ha una bifurcació del circuit i possem un resistència a cada cantó? oi?
Llavors quan conecto l'ohmetre abans i despres de la resistència, com ho estic fent? en serie o en paral·lel?

Força i Constància

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28330

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Suposo que el meu error era pensar que conectar les dues parts del ohmetre a la mateixa part del circuit es el mateix que conectar-lo en serie... quan és precisament el contrari! Segons els següents esquemes... conectar en Serie vol dir incloure al circuit, mentre que en paral·lel implica fer un "pont" del circuit!

CIRCUIT EN SERIE

CIRCUIT EN PARAL·LEL

CONEXIÓ del OHMETRE (en paral·lel)

CONEXIO de l'Amperímetre (en Serie)

Força i Constància

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28331

T'has respost tú mateix força bé :)

Mira, et posaré un exemple infalible per distingir connexió en sèrie i paral·lel entre elements d'un circuit.

Imagina que agafes un parell de varilles conductores d'uns 3 mm de gruix i un pam de llarg. Prens cada una d'aquestes varilles i les claves a dins dels dos forats d'un endoll, respectivament, de forma que no es toquin entre elles. Ara li demanes a un amic que t'ajudi a fer l'experiment. Ja el tens? Ok. Aviat deixarà de parlar-te, però jo no em faig responsable.

Li demanes al teu amic que toqui amb la mà una de les varilles. Ara tú agafes l'altra varilla. Amb la ma que teniu lliure, us agafeu entre vosaltres. Notareu pessigolles, més o menys desagradables. Esteu connectats en sèrie a una font d'energia.

Si encara esteu conscients, demana-li que agafi una de les varilles amb cada mà i tú fes el mateix, agafa les dos varilles, una amb cada mà. Ara les pessigolles seràn més fortes. Esteu connectats en paral·lel a una font d'energia.

Podeu descansar.

Per mesurar la teva pròpia resistència corporal, cal que no estiguis connectat a cap circuit, és a dir, que al menys una de les teves mans estigui lliure. Cal també que agafis un ohmetre i connectis cada un dels seus borns amb cada una de les teves mans. En aquest moment estàs connectat amb l'ohmetre en paral·lel, de la mateixa forma que en el darrer exemple d'abans estàves connectat a una font d'energia. Si el teu amic i tú us doneu les dues mans, és a dir, esteu connectats en paral·lel entre vosaltres i alhora preneu els borns de l'ohmetre, l'aparell mesurarà la resistència que formeu tots dos en paral·lel (que serà menor que la menor de qualsevol de vosaltres dos per separat). Un altre dia t'explico mesurar la resistència que formaries connectan-te amb el teu amic en sèrie, però és millor que triis algú del sexe oposat.

Capice?

electricitat fa 16 anys 6 mesos #28332

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Tic d'acord ... en serie... de fet funciona com un amperímetre... mesura la diferència d'intensitat d'un costat a l'altre de la resistència aplicant-li una tensió predeterminada que ja porta el mateix aparato.

Salut

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.181 segons
Gràcies a Fòrum Kunena