Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28362

4 bars

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28364

la b pq te d'espenye mes aigua

SER O MORI !!!!!!!

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28366

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
  • Gràcies rebudes: 0
el molt cabron deixa la pregunta i fot el camp.
Jo dic 4bars (o 6bars?) a baix i 2 a dalt (se sumen les 2 columnes?) 2bars pels 20mca del recipient + 2bars per els 20mca de la mànega + 2bars de la pressió adossada. ????
I si treiem el dit... 4bas a baix i 2 a dalt ja que tenim una columna de 20m + la pressió adossada.
:?

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28367

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343

aLeXiTuh va escriure: el molt *** deixa la pregunta i fot el camp.
Jo dic 4bars (o 6bars?) a baix i 2 a dalt (se sumen les 2 columnes?) 2bars pels 20mca del recipient + 2bars per els 20mca de la mànega + 2bars de la pressió adossada. ????
I si treiem el dit... 4bas a baix i 2 a dalt ja que tenim una columna de 20m + la pressió adossada.
:?

quan dic treiem el dit (ja m'estic liant amb el torri... jiasjias) volia dir treiem l'aigua del recipient

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28368

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

ebr0 va escriure: la b pq te d'espenye mes aigua

La presión relativiza la fuerza con la superficie. Tienes más agua, sí, es decir, más masa y, por lo tanto, más peso, lo cual es la fuerza, pero también tienes más superficie sobre la que repartir dicha fuerza.

Aquí hablamos de la presión proporcionada, no de la fuerza que has de hacer para empujarla.

Pienso que es la C, dado que tendremos más pérdidas en la de menos sección.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28371

• ungoliath
  • Avatar de ungoliath Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

chaito va escriure: Sergi tio, a veure si et curres més els enunciats de les preguntes nano. :D "Que menuda esplicasión mas bien dá" la teva jajaja. Jo estic amb l'aparellador, 4 bars. Ara, si hi ha trampa... jo no la veig...

Aquesta pregunta està exactament així a un qüestionari d'hidràulica de l'Escola de Bombers... ja possaré demà la resposta que ara no tinc temps!

Salut

Força i Constància

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28379

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460

chaito va escriure: Tenim dues mànegues, una de 70mm i una altre de 45mm, en les quals circula l'aigua a la mateixa velocitat. A quina de les dues mànegues haurem de donar més PB per complir aquesta condició d'igualtat de velocitats?

a)- A les dues igual PB70 = PB45
b)- A la mànega de 70
c)- A la mànega de 45
d)- No se, no contesto, y me voy al bar a ver el furrrbol.

Salut!

LA D fijoooooooooooo juasjuasjuas

Viam si la encerto... Si no ho tinc mal entès... el cabal és proporcional a l'arrel quadrada de la pressió... per tant tot i que incrementin en menor grau... si incrementa el cabal has d'incrementar la pressió... al ser la velocitat constant en les dues mànegues... i la superfície més gran en la de 70 llavors el cabal és més gran a la de 70 i per tant la pressió que li has de donar a la bomba també és més gran.... QUINS NERVIS.... LA B..... he fet bé el raonament?????

SALUT

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28387

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ja que hi som... que no ho tinc massa clar... si et fan calcular la pressió en punta de llança en funció del cabal... quina seria la fórmula en punta de llança?

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28405

aparellador:

V = K SQR PL

V : Velocitat de sortida de l'aigua
K : Estricció
SQR : Arrel quadrada
PL : Pressió en punta de llança

Si ens donen la PL i la secció de sortida de la llança, ja podem determinar el cabal que surt per la llança, ja que cabal= secció · velocitat.

Respecte a la pregunta...HurkyPurky no vas mal encaminat, però lo de las pèrdues de càrrega... :D Parlem de la PB, aquí no els hi afecten les pèrdues com a la PL.

Salut!

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28408

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

chaito va escriure: aparellador:

V = K SQR PL

Si ens donen la PL i la secció de sortida de la llança, ja podem determinar el cabal que surt per la llança, ja que cabal= secció · velocitat.

Respecte a la pregunta...HurkyPurky no vas mal encaminat, però lo de las pèrdues de càrrega... :D Parlem de la PB, aquí no els hi afecten les pèrdues com a la PL.

Salut!

El raonament consistia en intentar compensar les pèrdues per arribar a la mateixa pressió dinàmica (velocitat), però, certament, aquestes només es manifestaran en l'estàtica...

Llavors, seria la A? La diferència implicaria que la de menys secció tindria menys abast.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28410

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

chaito va escriure: aparellador:

V = K SQR PL

Salut!

La mare que em va parir... jajajaja... merci Chaito... pos no vegis la de rato que he perdut buscant la S la Q i la R... SQR arrel cuadrada... burru burru buruuuuuuuuuuuuuuuuu jajajaja casumjudes

Merci artista

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28423

Vale vale HurkyPurky, ara entenc perquè has dit en un principi la C). Tu et referies a la velocitat de sortida de l'aigua. Però la pregunta diu la velocitat dins la mànega, o almenys era el que volia fer entendre. Sí que és cert que per a que la velocitat de sortida de l'aigua sigui la mateixa, la mànega de 45 ha de tenir més PB, ja que les pèrdues són més grans. D'aquesta manera compensem les PC i aconseguim una mateixa PL a les dues mànegues, que es veurà reflexada en un mateixa velocitat de sortida de l'aigua.

El cas del problema és diferent, parlem de la velocitat dins la mànega, per tant la pressió dinàmica sempre serà la mateixa a diferencia del cas anterior. Llavors la PB també. Tot i que les PB siguin iguals, és el que tu has dit abans, la força feta a la mànega de 70 serà més gran, el que passa que es veu compensada per una major secció, que fa la pressió constant. Per tant la A)-

Per altre banda, pensa una cosa. La velocitat de l'aigua a dins la mànega MAI serà la mateixa que la de sortida, encara que la secció de sortida sigui la mateixa que la de la mànega. Això passa perquè dins la mànega sempre existeix una pressió estàtica, que al sortir es transformarà en dinàmica, augmentant així encara més la velocitat de sortida de l'aigua. I tu et preguntaràs, Llavors no es compleix l'equació de continuïtat a la sortida no? Però sí que es compleix, perquè tot i que sembli difícil d'imaginar, l'aigua a la sortida s'estreny i perd secció en relació a la sortida. D'aquesta manera es compleix l'equació de línia i continuïtat.

Salut nanos

P.D. Aparellador, quan he llegit que has estat buscant el significat de S Q i R per separat quasi em dóna un patatus. 5 minuts m'he tirat rient, ho sento eh, però és que m'ha fet molta gràcia, no és res personal jajaja. I de res, per això estem!

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28425

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

chaito va escriure: ,
P.D. Aparellador, quan he llegit que has estat buscant el significat de S Q i R per separat quasi em dóna un patatus. 5 minuts m'he tirat rient, ho sento eh, però és que m'ha fet molta gràcia, no és res personal jajaja. I de res, per això estem!

Home no n hi ha per menys... a mi de què m'han de fer la RCP quan he vist lo burrot que puc arribar a ser ... juasjuasjuas

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28433

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

aparellador va escriure:

chaito va escriure: ,

Home no n hi ha per menys... a mi de què m'han de fer la RCP quan he vist lo burrot que puc arribar a ser ... juasjuasjuas

A mí también me confundió un poco la primera vez que lo vi.

Es square root, en inglés...

Ahora sólo falta que nos imaginemos fórmulas viendo ESOs, LOGSEs, SIDAs, UEs... :lol:

Chaito-Sensei,

respecto al problema, supongo que no hay premio por acertar a la segunda, pero sólo quería comentar que tenía claro que al final la estática "que queda" después de las pérdidas, pasa a ser también dinámica y la velocidad aumenta; ya no hay una manguera que mantenga "las partículas" o moléculas de agua 100 % juntas para que se puedan ir pasando la presión estática de unas a otras, así que todo pasa a ser dinámica, aprovechando la incercia.

La confusión vino de: PB = PC + PL + AG; AG fuera, PC más grandes en la de menos sección y sólo queda PL que consideré erróneamente igual en ese momento... y aún no sé por qué ("porque eres idiota", dirían muchos), cuando en realidad es menor en la de menos sección justamente por ser mayores las PC...

Lo que no entiendo es por qué el chorro se vuelve más estrecho justo después de la salida. ¿?

Saludos.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28437

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

chaito va escriure: El cas del problema és diferent, parlem de la velocitat dins la mànega, per tant la pressió dinàmica sempre serà la mateixa a diferencia del cas anterior. Llavors la PB també. Tot i que les PB siguin iguals, és el que tu has dit abans, la força feta a la mànega de 70 serà més gran, el que passa que es veu compensada per una major secció, que fa la pressió constant. Per tant la A)-

Però Chaito... viam si ho pillo... (HO FAIG AMB FÓRMULES QUE AL HURKY LI AGRADEN)

PB=PH+PD+PC

on

PB Pressió de la bomba
PH pressió estàtica
PD Pressió dinàmica
PC pèrdues de càrrega.

En una mateixa mànega... en cada punt... (posem cada metre)... tindrem valors diferents... donat que al augmentar la pèrdua de càrrega la equació ens farà variar la Pressió hidrostàtica de la mànega o la pressió dinàmica.... entenc que la pressió que es perd en pèrdues de càrrega és la estàtica per tant PH...

En la mànega de 70

per a un punt X de la mànega....

PB70=PH70(x)+PD70(x)+PC70(x)

però per a un punt X+5 les pèrdues de càrrega seran més grans i per tant

PB70=PH70(x+5)+PD70(x+5)+PC70(x+5)

on

PB70 és exactament la mateixa sempre. Igual que la PD70(x+5) = PD70(x). OI? M'EQUIVOCO?

i

PH70(x+5)<PH70(x) perquè PC70(x+5)>PC70(x)

En la de 45

per a un punt X de la mànega....

PB45=PH45(x)+PD45(x)+PC45(x)

i PC45(x) > PC70(x)

És a dir que segons el raonament d'abans... com que les pèrdues de càrrega i la pressió estàtica es compensen... la pressió dinàmica és sempre constant (per la veolcitat que és el que ens fixa l'enunciat del problema) lo únic que variarà serà la pèrdua de càrrega i la pressió estàtica en cada punt X de la mànega donada la diferència de coeficients entre la de 45 i la mànega de 70.

Aquest raonament és correcte?... i així doncs... queadria també resolt el dubte d'una altra pregunta dels testos que preguntava si les PC's són pèrdues de càrrega estàtica o dinàmica.... Per tant deduiríem (com ja veu explicar en el seu moment) que és sempre estàtica.

Però no tinc clar que hagi fet bé el raonament....

Per altra banda... quan apliquem Bernoulli i quan la equació de la línea i quan la mare ke va parir als eulers torricelis bernoullis pascals i tots plegats beben a galet d'un canti... casumjudesiscarito jajaja

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.182 segons
Gràcies a Fòrum Kunena