Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28453

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
Hola companys, una mica d'ajuda...

Segons la direcció d'una esquerda la lesió serà preocupant si?
a) és paral·lela
b) és perpendicular o obliqua
c) l'esquerda es troba en un element de tancament
d) una esquerda no implica cap tipus de perill

La a i la c segur que no són. Jo creia que la bona era la B però resulta que em dona com a correcta la D, alguna explicació??

Moltes gràcies!

Ja queda menys!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28455

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Hola assis!

Et contestaré de memoria i segur que no gaire bé, però ja saltarà el nostre company aparellador que de tot això en sap una estona i si no es ell algun altre que ni han de molt bons.

Pel que jo he llegit i estudiat ja fa mesos, vaig llegir, que d'esquerdes hi havien de varies maneres. Fisures: No superen 1 mil.límetre.
Esquerda: (Viva i morta)
La morta es una esquerda q amb el pas del temps segueix am la mateixa dimensió.
I evidentment la viva és una esquerda que amb el pas dels dies setmanas etc va prenen dimensions.
Per saber la magnitiut d'aquesta esquerda coloquen una mena de senyal i així saben amb kina velocitat avança al cap de les setmanaes o dies i la direcció.
Les esquerdes més perilloses són les perpendiculars u obliqües a la biga.
Les esquerdes en finestres normalment es formen als angles i en forma diagonal.
Espero haver ajudat una mica.

Salut.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28456

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Ha! m'havia oblidat. La resposta correcte, és sense dubte la B. Deui estar malament el corrector. Aixó de q les esquerdes no porten perill.....

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28462

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Es la B , no recordo on vaig llegir que les obliqües i tortes eren les pitjors i si a sobre anaven creixen ... malament. :wink:

El corrector estarà malament.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28469

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
David bmb... on ho diu que és una esquerda en una biga? I escolta per la resta del que has explicat... xapó... realment és així.

Aquesta pregunta es una merda.... ni jo sabría que respondre perquè si no et diuen l'esquerda on és, la forma, situació, ect... és una xorrada de pregunta... per tant... de totes les respostes... em quedaria amb la D, perquè pot haber-hi esquerdes que no siguin gens greus, que siguin tansols per efectes reològics dels materials o males execucions però que no impliquin riscos.

Ara... per exemple... una esquerda perpendicular a una biga com ha dit el David bmb... és moooooooolt xunga... ja podem córrer.... però igualment unes esquerdes horitzontals en un pilar pot ser també xunguíssima (fallo de compressió del pilar... osea... k se cae). Així mateix la mateixa esquerda en una paret ceràmica de càrrega o en una paret ceràmica de divisòria pot ser una xorrada o hem de tornar a apretar a córrer... és absurda la pregunta. M'indigno.

Per a que aprengeu en plan ... truco mágico... a identificar esquerdes i intentar avaluar la seva gravetat o no... els esforços que provoquen les esquerdes sempre són perpendiculars a elles... és a dir (divergents o convergents)... si hi ha una esquerda vertical... és que s'estan produint esforços horitzontals... i asíiiiiiiiiiiiin sussessivamente....

La veritat? donat que cap seria correcte... la que diria que poden intentar que diguis donat el raonament d'abans podria ser la D... pero vaya merda pregunta...

ja em cardaria ja que em fotin una pregunta d aquestes a l exàmen i fallar una de construcció després dels anys estudiant i treballant d'això perquè hi ha algún borinot que no sap redactar ni plantejar preguntes... en tot cas em sembla que en el jurat hi ha un aparellador aquest any... així que segur que serán coherents almenys les de construcció.... RESEMUS....

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28472

Per a veure,

Aixo entra a les bases d'enguany? No estaria relacionat en apuntalament?

Salut!

Construcció fa 16 anys 6 mesos #28521

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
Moltes gràcies per les aclaracions.

Això està extret d'una qüestionari del 2000, per tant, és molt possible que estigui desfassat.

Bé, m'ha quedat molt clar.

Salut i a per totes!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.146 segons
Gràcies a Fòrum Kunena