Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28515

• jasonpatatan
  • Avatar de jasonpatatan Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
  • Gràcies rebudes: 0
Bones,

A veure si algú em sap dir quina és la correcta o si és una altra solució de les que explico:

Les pèrdues de càrrega són inversament proporcionals al diametre de la canonada.

He llegit diferents versions sobre aquest mateix tema, i són les següents:

Si mànega B té el doble de DIÀMETRE que la mànega A, les pèrdues de càrrega de a B són la meitat de les de la A. Es a dir, si PCA=10bars => PCB=10/2=5bar

Si mànega B té el doble de SUPERFÍCIE que la mànega A, les pèrdues de càrrega de a B són la meitat. Es a dir, si PC-A=10bars => PC-B=10/2=5bar. Cal recordar qe superfície és diferent a diàmetre.

Si mànega B té el doble de DIÀMETRE que la mànega A, les pèrdues de càrrega de B són les PC de A menys 2 elevat a 5. Es a dir, si PC-A=10bars => PC-B= 10/(2x2x2x2x2)=10/32 = 0.3125bars

Algú em dir quina és la correcta??

Gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28518

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Si no m'equivoco, això s'extreu de la formuleta de Darcy-W¿...?

Hi ha moltes més variables, com la longitud, etc., però si les consideres com una constant i deixes només el diàmetre quedaría: PC = K / D^5 (Crec.)

Hi ha un tópic sobre això.

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28538

jasonpatatan, estas utilitzant fórmules diferents. Per les dues primeres utilitzes l'equació en funció de la velocitat, i per l'última en funció del cabal. Per això a l'última el diàmetre va elevat a la cinquena potència.

Normalment, per calcular relació de pèrdues entre dues mànegues, es divideixen les pèrdues de càrrega d'una entre les de l'altre. És a dir, es busca la relació de cabals o velocitat, perquè recorda que aquestes dues variables estan elevades al quadrat a les dues fórmules, per tant no les podem relacionar directament.

En el segon cas, quan diu superfície, primer hauries de trobar el diàmetre per poder aplicar la fórmula de les pèrdues de càrrega, i després calcular la relació respecte l'altre mànega.

Salut!

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28539

no ho entenc...

les pèrdues són inverasament proporcionals a la superfície i si et donen el diàmetre calcules la superficie a partir d'ell. fins aqui si no? però això que dius de que has de dividir les perdues de carrega d'una manega amb les de l'altra?

beno...a part d'això tinc una pregunta:

les perdues de carrega són pèrdues de presió estàtica o de presio dinàmica?
suposo que ja s'ha dit, però es que avui amb els companys hem estat discutint això i no n'hem tret l'aigua clara, dos opinions diferents explicant coses diferents i jo ja no se què contestar!

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28545

Segur que de la secció? Mira't bé la fórmula fada...

Divideixes unes pèrdues amb les altres per saber la relació entre elles. Això en el cas de cabals o velocitats diferents, si són iguals no fa falta, ho pots treure directament perquè és més fàcil fer el càlcul. Però si les velocitats o cabals són diferents, al estar elevades al quadrat, els càlculs es compliquen. De totes maneres el meu consell és dividir-les sempre per no liar-se. Ara, cadascú... :D

I les pèrdues de càrrega SEMPRE són pèrdues de pressió estàtica. De fet és una pregunta que fa no molt varem estar enraonant en Hurkypurky i jo. Si busques bé trobaràs l'enllaç amb la demostració amb fórmules del per què és així. I fins i tot ho pots imprimir i portar-ho als teus companys per a què es convencin jejeje :lol:

Salut!!

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28546

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
Les perdues de càrrega són Directament proporcionals al quadrat de la relació de cabals
Les perdues de càrrega són Directament proporcional a la longitud de la canonada
Les perdues de càrrega són Inversament proporcional a la cinquena potència de la relació de diàmetre
Les perdues de càrriga son independents de la pressio.

Una més de hidràulica fa 16 anys 6 mesos #28550

• jasonpatatan
  • Avatar de jasonpatatan Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Bones de nou,

Gràcies per contestar però no em queda clar el que expliqueu.

Les pèrdues de càrrega depenents de la velocitat i del cabal? És que no se les fòrmules que les relacionen, tant sols tinc sentit això que he posat. No tinc l'explicació de perque es diu això.

Llavors no entenc que voleu dir-me.

El que si he deduit que el primer punt i el tercer són correctes?

Gràcies de nou.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.151 segons
Gràcies a Fòrum Kunena