Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28662

• tiby
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 23
  • Gràcies rebudes: 0
Sempre havia fet exercicis com aquest,

· Calcula quina quantitat d'escuma obtindrem amb un escumògen al 5%, si volem barrejar amb 500l d'aigua, i té un cof d'expansió de 40.
a) 21.000l
b) 20.000l
c) 2.000l
d)25.000l

Jo feia:
95 ---- 5
500 -- x

x= 2500/95 =26,3l
500 + 26.3 = 526 l

526 x 40 = 21.040l O sigui la resposta A

Però en aquest exercicis els càlculs no surten, jajaajajajaja

· Quanta escuma obtindré amb 12l d'escumogen al 6% i un índex d'expansió de 7?
a) 720l
b) 840l
c) 1.400l
d)140l

Resposta C

I un altre:

· Quants litres d'escuma obtindrem amb 9l d'escumogen al 3% i un índex d'espansió de 15?
a) 405l
b) 450l
c) 45l
d) 4500l

Resposta D

Merci i gas que falta una setmaneta!! :mrgreen:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28665

crec que no es massa dificil. Si et diu que tens 12 l d'escumogen al 6% vol dir que podras tenir uns 200l d'escumant (per cada 6litres d'escumogen 100 litres d'escumant), si el coeficient d'expansio es de 7; 200x7=1400l d'escuma. I el mateix per l'altre.

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28666

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
En el primero te dan los litros de agua... (La B.)

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28668

• tiby
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 23

outofmeat va escriure: crec que no es massa dificil . Si et diu que tens 12 l d'escumogen al 6% vol dir que podras tenir uns 200l d'escumant (per cada 6litres d'escumogen 100 litres d'escumant), si el coeficient d'expansio es de 7; 200x7=1400l d'escuma. I el mateix per l'altre.

Es que està tirat!! ajajajaaj no ho havia vist! moltes gràcies!!! :D

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28669

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

HurkyPurky va escriure: En el primero te dan los litros de agua... (La B.)

Emmm... La A xD... Perdón. Se calcula el 105 % de 500 y se multiplica por 40.

A menos que esté teniendo otro lapsus. Saludos.

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28674

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
La verdad es que es la única forma de que dé 21000 justo..., pero la forma correcta es considerar los 500 como el 95 %.

¿De dónde es la pregunta Tiby?

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28675

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
A la pregunta....

Calcula quina quantitat d'escuma obtindrem amb un escumògen al 5%, si volem barrejar amb 500l d'aigua, i té un cof d'expansió de 40.

Per a mi es una pregunta incompleta.

Tenim les dades de que disposem de 500 l d'aigua, un escumogen al 5% i un coeficient d'expansió de 40 pero si no ens diuen de quants litres d'escumogen disposem malamen.

Aixi que pregunta mal formulada e incompleta. Jo ho veig així. O has copiat malament la pregunta o s'han deixat d'intruir els litres d'escumogen que tenim.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28678

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Rampaaaaaaaaaaaaa....

si tenim un escumogen al 5%.... vol dir que cada 5l d'escumògen=100l escumant....

Com que l'escumant = escumògen + aigua ... si tenim 100l d'escumant... n hi han 5 d'esumògen i 95 d'aigua... Regla de 3... amb 500l d'aigua ens surten 526,32 d'escumant...x 40 = 21.052,8...

tiu... k no fan falta més datuuuuuuuuuuuuuussssssssss ja taria bé !!!!

Salut

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28680

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

aparellador va escriure: Rampaaaaaaaaaaaaa....

si tenim un escumogen al 5%.... vol dir que cada 5l d'escumògen=100l escumant....

Com que l'escumant = escumògen + aigua ... si tenim 100l d'escumant... n hi han 5 d'esumògen i 95 d'aigua... Regla de 3... amb 500l d'aigua ens surten 526,32 d'escumant...x 40 = 21.052,8...

tiu... k no fan falta més datuuuuuuuuuuuuuussssssssss ja taria bé !!!!

Salut

No se que dir ara mateix aparellador entre el curro, els psicos, l'estudi, l'entreno i tot estic tan agotat que encara que sembli mentida se'm fot una montanya amunt llegir detalladament una pregunta aixi i entener-la , haver si el cap de setmana al no haver de currar descanso i m'ho miro detalladament junt a tots els dubtes del foro.

No aguanto llegir mes de 3 linees. Estic colapsadisim del cap, estic ....

FIIIINS ALSSS KIIIIIIIIIIIIIIIINDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERS!!!!!

Vull que sigui ja 31 de Gener 15:00

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28681

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
P.D. : Ficats a desforgar-nos ...

estic fins als nassos de la puta barra d'equilibri que vaig montar-me al garaig. De fusta feta per un fuste. Tinc el cul pelat i les cames depilades dels dretes i esquerres, cagaun la mare que va parir a les pobres tortugues de madagascar. No sabeu el que es haver de practicar amb una puta barra de fusta quadrada dura com una pedra al no disposar ni de festenforts ni llorenços ni merdes, alli amb 4 barres per improvitar les tanques.

La setmana que be us penjo una afoto del meu remedio casero perque rigueu una estona.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa estic faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart , bueno , vaig a barallar-me un rato amb la geografia catalana, despres amb el pajarito i a la nit amb els efaiiiiiiiiiiiis :twisted:

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28683

Per mi la primera pregunta sí és correcta. No diuen la quantitat d'escumògen perquè l'hem de calcular. Tenim 500 litres d'aigua i escumògen (tot el que vulguem) al 5%, volem saber la quantitat d'escumògen que hem de fer anar per fer la barreja escumant correcta aprofitant tota l'aigua disponible. Suposo que és extrany trobar-se en aquesta situació real però es podria donar el cas, per exemple per fer servir tota l'aigua d'una piscina per fer escuma.

El 105% és correcte perquè al 100% de l'aigua disponible cal afegir un 5% d'escumògen (ja que és un escumògen al 5%) per a que la barreja sigui correcta.

Per tant:
500 litres aigua
100%
x litres (aigua + escumògen) ---- 105%

500x105/100=525 l x 40 = 21000 l

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28684

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

rampanat va escriure: P.D. : Ficats a desforgar-nos ...

estic fins als nassos de la ** barra d'equilibri que vaig montar-me al garaig. De fusta feta per un fuste. Tinc el cul pelat i les cames depilades dels dretes i esquerres, cagaun la mare que va parir a les pobres tortugues de madagascar. No sabeu el que es haver de practicar amb una ** barra de fusta quadrada dura com una pedra al no disposar ni de festenforts ni llorenços ni merdes, alli amb 4 barres per improvitar les tanques.

La setmana que be us penjo una afoto del meu remedio casero perque rigueu una estona.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa estic faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart , bueno , vaig a barallar-me un rato amb la geografia catalana, despres amb el pajarito i a la nit amb els efaiiiiiiiiiiiis :twisted:

"Garaig" :lol: Lo siento, pero me ha sonado a "Coch Amarill".

Cualquier día te pediré consejo para hacerme una y unirme al club de los estériles.

Por cierto... Respecto al problema:

Da lo mismo si un cocinero te dice las recetas dándote una cantidad de un producto y después un porcentaje de otro respecto al total o respecto al primer producto. Por ejemplo:

2/3 de litro de leche y 1/3 de vinagre (qué rico...) o X leche y la mitad de vinagre...

En nuestro problema nos dicen una concentración de espumógeno, pero no sabemos si es respecto al agua o Espumante.

Inducimos que es sobre el espumante porque en los demás problemas se refiere siempre a éste (como en el ejemplo de Adams), pero el resultado es exacto sólo si lo consideramos de la otra forma (el espumógeno es "tanto" respecto al agua).

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28689

rampanat va escriure: P.D. : Ficats a desforgar-nos ...

estic fins als nassos de la ** barra d'equilibri que vaig montar-me al garaig. De fusta feta per un fuste. Tinc el cul pelat i les cames depilades dels dretes i esquerres, cagaun la mare que va parir a les pobres tortugues de madagascar. No sabeu el que es haver de practicar amb una ** barra de fusta quadrada dura com una pedra al no disposar ni de festenforts ni llorenços ni merdes, alli amb 4 barres per improvitar les tanques.

rampa ja o vaig vere a la foto que emb bas pasar
lo que ta fet la barra d'equilibri
els seus efectes secundaris[attachment=0:3bcloa0n]<!-- ia0 -->no-aids-02.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:3bcloa0n]
Adjunts:

SER O MORI !!!!!!!

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28690

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Dons jo estic amb el ratpenat!

Diu de fer la mescla al 5% i tenim 500 litros de aigua. Pero cuants litres d'escumogen tenim? No ho diu per enlloc... L'escumogen es mescla amb aigua i surt l'escumant. Aigua 500l i escumogen?
No se.. potser tb estic fet un lio jo, pero crec q falten dades.... Si tinguesim 27 litres d'escumogen no pasaria res, pero i si nomes tenim 10 q? Perque vols 500 litres d'aigua si no surt la relacio al 5%...
Que dieu?

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Càlcul quantitat escuma resultant fa 16 anys 6 mesos #28691

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ala ebro jajajaj si si que bonic es riure's d'un pobre mursielago, demà que tindré una mica més de temps ja grabaré el meu megacircuit d'agilitat , el penjo al youtube i si de cas faig un zoom extra als morats i a la zona depilada haver si aixi us faig una mica de pena i el 31 hem pagueu el dinar :lol:

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.210 segons
Gràcies a Fòrum Kunena