Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28932

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 134
  • Gràcies rebudes: 0
Una altre de CCOO que no em queda clara:
Si parlem dels ciments Pòrtland, qué és correcte?
a) S'obtè d'na bareja de bauxita i argila.
b) Augmenta la seva resistència amb el temps.
c) l'inicial C en un sac de ciment Pòrtland vol dir que porta Cendres Volants.
d) Totes són correctes.

La resposta que dona CCOO és la d, i no sé si es racta d'un error, perquè crec que totes són incorrectes..
Post-ser volien dir d) Totes són INcorrectes...??

Resposta a): Bauxita?? La bauxita crec que s'utilitza per a fabricar aluminats. El ciment surt de mescles d'argila i calcari.. Correcte??

Resposta b): La seva resistència bé donada als 28 dies (excepte els ESP, bé donada als 90). Correcte?

Resposta c): No em sona cap inicial C... Els ciments putzolànics (amb cendres volants) són Tipus CEM IV.. correcte??

Arrrggg..algú sabria dir-me???
MERCI!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28935

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Una altra:
Quin d'aquests ciments està indicat per a reparacions d'emergència??
A) Aluminós
B) CEM II
C) CEM V
D) CEM IV

La resposta correcte és la A (segons CCOO)..

Es correcte??
Quin és el ciment aluminós?? Són els expansius (sense retracció)??
Si fos així, que té a veure amb reparacions d'emergència?? Que vol dir "reparació d'emergència"???
:? :? :?

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28936

iep, ara ve l'aparellador i ens carda canya! jaja

de moment... de la bauxita no puc asegurar res, però quan he començat a llegir la pregunta, avans de veure els teus raonaments, jo la donava per bona...

la resistència... fàcil... fins als 28 dies s'endureix força ràpid i a partir dels 28 dies ja es considera que està dur, però tot i que molt més lentament, segueix endurint amb el temps.

el tema de cendres volants.. tú mateix has dit que és CEMIV (jo no m'ho sé) però en tot cas sí que comença per "C" :lol:

apa, salut... com més em miro les coses, més m'adono de tot el que se'm mig-oblida, i em deprimeixo!!!!!!!!!

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28937

Jo hauria marcat la B. El ciment portland te mes resistencia als 28 dies que no pas als 3 dies... per tant, augmenta amb el temps...

Lo de la C inicial, no en tinc ni idea...

I lo de que es una barreja de bauxita i argila, jo tinc "format per un compost de calci". El ciment aluminos tinc que es: material calcari + bauxita + constituits per aluminat monocalcil.

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28938

Per la segona pregunta...

Ciment aluminós: material calcari + bauxita + constituïts per aluminat monocàlcil. En 24 hores te la mateixa resistencia que un portland amb 28 dies. El seu ús està casi prohibit. Amb el temps, perd resistencia. S’utilitza per actuacions d’emergència o reparacions quan es necessita una resistència molt alta en molt poc temps però no és important la durabilitat.

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28939

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

JUANKI va escriure: Una altra:
A) Aluminós
B) CEM II
C) CEM V
D) CEM IV

Es correcte??
Si fos així, que té a veure amb reparacions d'emergència?? Que vol dir "reparació d'emergència"???

Vol dir que ha d'endurir-se ràpidament perquè parlem d'un problema "urgent". El que no em quadra és que sigui II... Jo pensava que era el III xD.

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28942

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

HurkyPurky va escriure:

JUANKI va escriure: Una altra:
A) Aluminós
B) CEM II
C) CEM V
D) CEM IV

Es correcte??

Vol dir que ha d'endurir-se ràpidament perquè parlem d'un problema "urgent". El que no em quadra és que sigui II... Jo pensava que era el III xD.

Veig que no he llegit bé. Et marca la A..., és a dir, l'alumniós pel tema de les 24 hores..., com diu en Lluti.

El problema seria que en la mateixa pregunta tinguessis el III i l'alumniós.

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28943

No no, aixo esta segur... per reparacions d'emergencia, ciment aluminos! confirmat per l'aparellador! jaja

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28944

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

lluti va escriure: No no, aixo esta segur... per reparacions d'emergencia, ciment aluminos! confirmat per l'aparellador! jaja

A l'Adams posa que el tipus III també és de ràpid enduriment.

Jo no dic que estigui malament la info respecte a l'alumniós, estic plantejant una possible pregunta on aparegui el tipus III i l'alumniós...

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28945

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
wenu, x lo menys ja m'ha qedat clar per a que serveix l'aluminós.. 8)

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28946

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Nem a pams....

primera pregunta.... són uns dats pel cul....

A/ Bauxita més argiles = portland? per mi que l'han cagao perquè la bauxita s'afegeix en el ciment aluminós.... si volem definició de portland les argiles són correctes però en combinació amb margues... però ho hauré de repassar per si un cas.... que ja no m'en refio de res jajajaja
B/ El formigó va augmentant la seva resistència (tot i que mínimament a partir de la seva resistència caracterísitica) quasi durant tota la seva vida útil. Si que és veritat que definim que a 28 dies ha d'assolir aquesta resistència característica (és a dir la que li hem demanat a la central de formigons o la que posa al sac del formigó), per exemple a 7 dies ja te practicament un 70% de la seva resistència però la resis´tència que el defineix és a 28 dies i a partir d'aquí segueix augmentant míiiiiiiiiinimament
C/ NO. La inicial C de CEM la tindrà sempre.... osigui que si ho pregunten en plan estúpid.... doncs... CEMI CEMII CEMIV..... ara... si volen saber si porta cendres volants hauria d'anar seguit d'un guionet i una V ex: CEMII-A-V.

Per tant a la pregunta 1 jo hagués posat... la B

A) Aluminós
B) CEM II
C) CEM V
D) CEM IV

La A. Està prohibit en molts usos però quan es tracta de fer una reparació d'emergència (que posteriorment ja ho repararàs com pertoca) es fa servir l'aluminós perquè necessites que adquireixi altes resistències en molt poc temps..... però és molt puntual. El que si que està clar és que tota la resta b c i d són denominacions del mateix tipus de ciment (portland) però classificat per usos amb petites variacions si no hi sumes els additius extres.

L'aluminós NO és el expansiu (de fet és mentida, no és que sigui expansiu sino que té una retracció controlada o aussència d'aquesta)

En quant a lo del CEMIII no ho veig clar... si que es fa servir per el baix calor d'hidratació en masses importants però lo de la rapidesa.... primera notícia...

apa espero ajudar

salut

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28948

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member

aparellador va escriure: Nem a pams....

primera pregunta.... són uns dats pel cul....

A/ Bauxita més argiles = portland? per mi que l'han cagao perquè la bauxita s'afegeix en el ciment aluminós.... si volem definició de portland les argiles són correctes però en combinació amb margues... però ho hauré de repassar per si un cas.... que ja no m'en refio de res jajajaja
B/ El formigó va augmentant la seva resistència (tot i que mínimament a partir de la seva resistència caracterísitica) quasi durant tota la seva vida útil. Si que és veritat que definim que a 28 dies ha d'assolir aquesta resistència característica (és a dir la que li hem demanat a la central de formigons o la que posa al sac del formigó), per exemple a 7 dies ja te practicament un 70% de la seva resistència però la resis´tència que el defineix és a 28 dies i a partir d'aquí segueix augmentant míiiiiiiiiinimament
C/ NO. La inicial C de CEM la tindrà sempre.... osigui que si ho pregunten en plan estúpid.... doncs... CEMI CEMII CEMIV..... ara... si volen saber si porta cendres volants hauria d'anar seguit d'un guionet i una V ex: CEMII-A-V.

Per tant a la pregunta 1 jo hagués posat... la B

A) Aluminós
B) CEM II
C) CEM V
D) CEM IV

La A. Està prohibit en molts usos però quan es tracta de fer una reparació d'emergència (que posteriorment ja ho repararàs com pertoca) es fa servir l'aluminós perquè necessites que adquireixi altes resistències en molt poc temps..... però és molt puntual. El que si que està clar és que tota la resta b c i d són denominacions del mateix tipus de ciment (portland) però classificat per usos amb petites variacions si no hi sumes els additius extres.

L'aluminós NO és el expansiu (de fet és mentida, no és que sigui expansiu sino que té una retracció controlada o aussència d'aquesta)

En quant a lo del CEMIII no ho veig clar... si que es fa servir per el baix calor d'hidratació en masses importants però lo de la rapidesa.... primera notícia...

apa espero ajudar

salut

es veritat, a l'adams posa q el tipus cemm III forja ràpidament..nuxe..
merci pel reste d'aclaracions!

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28952

Forja rapidament... pero diu que es fa servir en cas d'emergencia? diria que aixo nomes ho posa a l'aluminos, no?

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28959

Ahir em vaig estar miran el tema construcció de l'escola i no diu res de q el CEM III i no diu res de rapidesa..... el q si diu és: formigons i morters en general, especialment en ambients moderadament agresius, obres hidrauliques i formigons amb arids reactius....

La inicial C no fa referencia a cap additiu. La inicial de les cendres volants és la L.

A) Aluminós
B) CEM II
C) CEM V
D) CEM IV

Jo crec q encara q en l'opció hi hagues el CEMIII, la bona seguiria sent la A

Per cert aparellador, jo pensava q els ciements aluminosos eren refrectaris!!!! vaig a repassar-els una altre cop....

Per cert, els apunta de l'adams s'els i ha d fotre foc!!!! 55 euros em sembla q mi vaig deixar, quin mal!!! L'unic q val la pena és la part de legislació

Ciments Pòrtland fa 16 anys 6 mesos #28960

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member

lluti va escriure: Forja rapidament... pero diu que es fa servir en cas d'emergencia? diria que aixo nomes ho posa a l'aluminos, no?

sisi, a l'adams només posa q el cemIII forja ràpidament, no diu res d'emergència...

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.191 segons
Gràcies a Fòrum Kunena