Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29031

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Si ves es cert el que dius, dependria de qui apliques el CO2...
En cas d'aplicar-ho algu sense equip d'aire... llavors podria ser perillos!
En cas de ser un bomber amb equip d'aire... via lliure!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Força i Constància

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29192

pero esta normalitzar el foc de calsse f o no

si surt a l'examen
que fiquem ??
cla pq ells poder tampoc o saven?

SER O MORI !!!!!!!

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29198

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Tret de Wikipedia.

Norma UNE EN 2/69 :

Fuego de clase F : Combustión generalizada al rozar la vagina con los genitales masculinos a más de 100 revoluciones por minuto ( no confundir con las 100 compresiones por minuto en una RCP )
A causa de la fricción de los miembros, se crea un calor latente por conducción que eleva la temperatura i el ambiente unos 8º , excepto en las parejas peludas que puede llegar hasta 12º .
La palabra F , deriva simplemente del ocasionante, es decir el Folleteo.

Tret dels apunts de no recordo on :

No esta normalitzada la clase F , la clase F fa uns 200 anys abans de crist, pertaneixia als olis i greixos de la cuina i no se que mes fins que al 1994 (hem sembla que era aquest) es va actualitzar les classes de foc i la norma i aquesta va desapareixer ja que ... ja que ... aish com ho explico .... ( Aqui Hurky Purky es l'adequat amb les seves explicacions de la muerte ) ja que ... si una gota d'oli salta bullin sobre el sofa i s'encen el sofa, ja tenim un incendi d'un solid no un incendi de una grassa u oli. O si la gota d'oli salta bullin i ... i.... hi ha una fuga de butano i provoca un incendi o una explosió ja tenim un foc clase C.

Aix, espero haver-me explicat pero els tirons van per aqui.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: PauRodriguez

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29199

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
  • Gràcies rebudes: 0

rampanat va escriure: Tret de Wikipedia.

Norma UNE EN 2/69 :

Fuego de clase F : Combustión generalizada al rozar la vagina con los genitales masculinos a más de 100 revoluciones por minuto ( no confundir con las 100 compresiones por minuto en una RCP )
A causa de la fricción de los miembros, se crea un calor latente por conducción que eleva la temperatura i el ambiente unos 8º , excepto en las parejas peludas que puede llegar hasta 12º .
La palabra F , deriva simplemente del ocasionante, es decir el Folleteo.

.

:lol: :lol: :lol:

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29200

merci estat 3 dies sense entra i estic estresat miran tot el forum .que passa que dingu astudie i tot deu pregunta jajajaj
me quedat sense internen vaig acasa d'un amic i telefone mamare que ja ting internet :evil: :evil:

SER O MORI !!!!!!!

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29202

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
això és per els nervis pre-part!
tothom pregunta, tothom respon, alegriaaaa!!!

aquest matí hi ha hagut un moment que sortien 18 o 19 visitants conectats no enregistrats! ueeeee

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29203

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Jo pensava que la classe F sí que estava normalitzada... La classe E va estar normalitzada i després ja no, perquè van determinar que només afegia una circumstància o complicació al tipus de foc (electricitat), però no en determinava la classe de foc pròpiament. La classe F sí que determina trets característics del propi foc, encara que pugui provocar altres tipus de foc.

Però no sé, ara em fas dubtar, Rampa...

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29205

Aquest és un resum de la norma dels focs de classe F. Va entrar en vigor , crec recordar, que al 2005 mitjançant un annex a la norma de classes de foc. Per tant sí està normalitzada. Si la voleu, quan acabi el teòric us la envio. La vaig penjar fa un mes si fa no fa, però pel que veig l'enllaç ja no funciona. Tot i així és innecessari tenir-la, amb saber que existeix és més que suficient.

[attachment=0:s36uji7z]<!-- ia0 -->Dibujo1.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:s36uji7z]

Salut!!

P.D. Com veus Hurkypurky, de vegades tampoc em puc resistir de contestar :wink:
Adjunts:

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29207

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Al desembre de 2008 vaig deixar d'anar a l'academia que anava aqui a Valencia. La part teorica especifica ens la donaven bombers i sempre ens van deixar ben clar que la clase F ja no existia.
Mai se'n parlava a classe ni es tenia en compte per a res, ni a l'hora de fer suposts practics i exercicis de desarrollament.

Agafes el temari adams , ccoo o safety i en ningun posa que a dia d'avui tenim 5 clases de foc, sempre parla de ABCD , en ningun parla de metodes d'extinció i agents extintors per a tipus de foc F .

Pero bueno , a l'hora de l'examen cadascú es lliure de raonar les preguntes i responer-les en funció d'on hagi estudiat.

Per a mi , la clase F va existir en un temps, pero ha quedat desfasada. Es va moficiar la norma i la van treure. I actualment només afrontem 4 tipus de focs, A B C D .

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29210

Bé, només diré que els temaris poden dir misa, de fet no fa falta que nombri les mil i una errades que tenen, i els bombers de l'acadèmia a la que vas assistir també poden dir el que vulguin. Només dic que existeix aquesta norma d'àmbit europeu, i que de moment NO està derogada per cap altre norma. Hi si ho està, t'agrairia que me l'ensenyessis... més que res per posar-me al dia.

De fet a la EN-3 diu textualment:

"Se considera peligroso que los extintores de polvo y CO2 se utilicen sobre fuegos de Clase F."

No trobaràs molts llocs on es parli d'ella per ser tant recent. Ara, com tu dius cadascú contesta el que vulgui. Només et diré una cosa, si a l'examen hi ha alguna possibilitat de poder contestar que sí existeix, no dubtis que la senyalaré. Que els del tribunal diuen que no... ja et dic jo que amb la norma a la mà tenen les de perdre... :wink: Només és un consell... Ara potser després ells, treuen la norma nova que la deroga, llavors mitja volta i a callar :lol:

Salut nanu!

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29211

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Cagun l'ou Chaito, m'acabes de descolocar, això es de bojos. La primera vegada que ho sento i ho llegeixo. He googlejat i no trobo res de que es reconegui un altre cop 5 clases de focs.

Algu amb algun temari megaactualitzat a la última i ho pugui confirmar ???

Un colega meu es va compar l'adams de 2009 i tampoc surt res. Tot continua igual

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29214

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
com s'acostuma a dir "no hay mas leña que la que arde"

jo tinc el temari de l'adams d'aquest any i no es diu res sobre aquesta classe F
Encara que si es cert que per internet es parla de la clase F en cap lloc consta que sigui vigent. No se... tema per Murder i Scally
Adjunts:

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29218

Fico el nom de la norma al sant Google i ...... Olala!!!

www.construsur.net/index.php/cat ... 94-a1:2005

La segona web que surt, ja parla de la norma.

A veure, però no veieu que aquests temaris estan fets a partir de normatives?? D'on us creieu que copien moltes de les coses que surten als temaris de caca aquests?? Per exemple, el tema d'incendis, sabeu d'on surt?? Us sona el RIPCI? Doncs les classes de foc d'on surten? Doncs de la UNE-EN 2:1994.

Aquest temaris estan fets de fa 10 o 15 anys, i tu creus que un tio de l'acadèmia es ficarà any rere any a normalitzar qualsevol normativa que cambii?? jajajaja, aquesta gent van a recaptar, "punto y pelota". NO els hi surt rentable fer cada any una nova versió, a no ser que siguin modificacions grans com el tema estatut o CTE. A més de que si canvien aquetsa part, a sobre l'utilitzen com a reclam " Nou Adams 2009, pasen i vean, a la última" jajaja. En fi, cadascú que faci el que vulgui, jo ja he parlat massa, i tinc moltes coses que estudiar, així que... :wink:

Salut nanus!

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29222

jo sempre contesto sense citar fonts que m'avalin... però estic 100% amb en chaito....

és més, crec que en vam parlar ja un cop, i algú ho va demostrar penjant el corresponent link (que jo no tinc o no sé a quin cony de carpeta ho puc tenir guardat).

el que està clar és que jo pensava que era àmpliament reconegut entre els que correm habitualment per el foro!!

ara em deixes de pedra rampa....

focs de la clase F fa 16 anys 6 mesos #29223

ups, ja ha aparegut l'enllaç... jejej

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.201 segons
Gràcies a Fòrum Kunena