Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29058

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 134
  • Gràcies rebudes: 0
Segons la següent definició:

Diferència de potencial, o voltatge
És la diferència de voltatge o tensió, que hi ha entre els dos pols (positiu - negatiu / fase - neutre) a una pila, bateria, xarxa elèctrica de casa, etc. La seva unitat és el Volt i es representa amb la lletra V.
També ens podem trobar altres noms per referir-nos a voltatge: tensió, diferència de potencial, força electromotriu.

Per mesurar el voltatge que té un circuit elèctric farem servir el voltímetre.

Hi ha una pregunta a CCOO que diu:
Amb un voltímetre podem mesurar:
a) força electromotiu
b) tensió / voltatge
c) resistència
d) La a i la b

Dóna com a resposta correcta la B.. no seria la D?? (entenc que força electromotiu és sinónim de voltatge i tensió..)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29060

jo tinc aquest examen i em dona per bona la D

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29062

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member

talaiot va escriure: jo tinc aquest examen i em dona per bona la D

aquesta preguntasurt a un examen?? a quin?? jo el tinc al qüestionari de CCOO (comprat al 2008)..

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29064

Jo no us voldria liar, però FEM no és el matèix que diferencia de potencial (tensió,voltatge). La FEM és el treball realitzat per un generador que provoca una diferència de potencial, però no la diferència de potencial en sí. No obstant, la unitat de mesura de la FEM és el Volt i no el Joule, però no es pot mesurar amb un voltímetre, així doncs, pregunta impugnada i a dormir :)

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29066

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
joder quin cacau..

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29067

perdona, volia dir aixó de comisions.....preguntes varies vamos! :wink:

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29068

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
una definició que tinc als apunt diu que el voltatge és el valor de la força electromotiu o diferencia de potencial expresats en volts.
Per tant, entenc que encara que FEM i tensió o voltatge estiguin estretament relacionats no son el mateix i per tant aniria a la resposta simple que és que el voltimetre mesura la tensió o voltatge.

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29069

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
hmmmm...doncs el meu corrector es correcte encara que el del talaiot digui que FEM·tensió·voltatge es mesuren amb un voltimetre??

vamos vamos, quien más se moja?? :lol:

de totes maneres merci!

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29073

Pots mesurar amb un voltímetre el valor de la diferència de potencial que genera una FEM determinada. Però no la FEM. Jo de vosaltres no em menjaria el tarro amb això ara.

Exemple pràctic cutre i carent de rigor científic: Tú pedales amb la bici i la dinamo genera una diferència de potencial. Pots mesurar aquesta ddp (tensió) amb un voltímetre, però no la força que fas amb les cames. Capice?

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29074

I ja per finiquitar, us diré que la fem es medeix amb un cacharro que es diu potenciòmetre. No confondre amb el mando del volum ni els mugrons de la xicota. Cullons algú m'hauria de donar 0,01 dècimes per aquest esforç intel·lectual!

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29078

feu cas a en joice!!!
teniu raó, la fem es qui produeix la diferència de potencial o tensió, però tot i que la seva unitat són volts, no es mesura amb el voltímetre, si no amb el potenciometre....
al meu corrector si que fica la D, però no li havia donat massa voltes, aixó dels qüestionaris tenen un munt de cagades...però merci, aixó m'ha servit per informar-me millor...

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29079

tot i que he trobat per internet que si que es pot mesurar amb un voltímetre, però és una mica enredat, no crec que arribesin a tant :roll:

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29082

• juanki
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member

Joice va escriure: Pots mesurar amb un voltímetre el valor de la diferència de potencial que genera una FEM determinada. Però no la FEM. Jo de vosaltres no em menjaria el tarro amb això ara.

Exemple pràctic cutre i carent de rigor científic: Tú pedales amb la bici i la dinamo genera una diferència de potencial. Pots mesurar aquesta ddp (tensió) amb un voltímetre, però no la força que fas amb les cames. Capice?

et poso un 10 :mrgreen:

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29443

bones,

el tema de f.e.m. em costa una mica... hi intento amb l'exemple de la bicicleta, però m'estanco!
he trovat una pregunta que diu:
"què produeix un generador?"
a- f. electromagnètica
b- d.d.p.
c- f.e.m.
d- treball

el producte del generador no és la ddp? pffff.

algú s'anima a explicar-m'ho en plan senzillet?

merci!!!!!!! salut

Electricitat fa 16 anys 6 mesos #29445

Un generador elèctric és tot aquell dispositiu capaç de mantenir una diferència de potencial elèctric (voltatge) entre dos punts, anomenats pols o borns.
Els generadors elèctrics són màquines elèctriques destinades a transformar l'energia mecànica en elèctrica. Aquesta transformació s'aconsegueix per l'acció d'un camp magnètic sobre els conductors elèctrics disposats en bobines sobre una armadura de xapes. Si mecànicament es produeix un moviment relatiu entre els conductors i el camp, es genere una força electromotora, tal com va descobrir el físic Michael Faraday.

és de la wiki, però crec que està bé, el generador produeix una força electromotriu que és capaç de mantenir una diferència de potencial...

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.183 segons
Gràcies a Fòrum Kunena