Fent repassillu de preguntes vàries m'he trovat amb aquesta:
Què són les flames?:
A forma d'emissió de llum de tota combustió
B procés de combustió en si mateix
C manifestació d'energia calorífica
D gasos o vapors en combustió
El corrector marca la D, jo he marcat la C...
al wiki diuen:
"Cuando se produce la combustión de un elemento inflamable en una atmósfera rica en oxígeno, se observa una emisión de luz, que puede llegar a ser intensa, denominada llama. Todas las reacciones de combustión son muy exotérmicas y desprenden gran cantidad de energía en forma de calor. La llama es provocada por la emisión de energía de los átomos de algunas partículas que se encuentran en los gases de la combustión, al ser excitados por el intenso calor generado en este tipo de reacciones"
hola brus, de la wiki t'has d'enrefiar lo justet! els articles els pot escriure qualsevol aqui! per exemple, l'expressió de "son muy exotermicas" sembla molt poc cientifica! (o son exotermiques o no pero no molt exotermiques)
Les respostes C i D semblen correctes pero potser el tema està en que com la C es una consequencia de la D, la D será mes correcta.
putes preguntes que semblen fàcils pero per una paraula com no te les miros amb lupa la cagues...
Què són les flames?:
A forma d'emissió de llum de tota combustió ( No pot ser, diu TOTA combustió i per exemple en una combustió lenta no hi ha flama ni hi ha res de res, apenes s'oxide un metall o una poma i para de contar. )
B procés de combustió en si mateix ( Más de lo mismo, resposta chapucera per foter-ne una i tenir 4 opcions a la pregunta complementar )
C manifestació d'energia calorífica ( Podría ser si especifiqués algo més pero simplement energia calorífica ... queden moltes coses a l'aire )
D gasos o vapors en combustió ( Sembla la més correcta ja que sempre fica per tot arreu que quan els gasos o vapors estan dins els rangs d'inflamabilitat i hi ha aportació d'energia perque es produeixi una combustió ja tenim el ciri montat )
Si la cago o no no ho se, pero la haguessa raonat així i haguessa triat la D
les flames són gasos incandescents que es produeixen quand la combustio s'origina en una atmosfera prou rica en oxigen , ya que la flama es un fenomen lluminos propi de la combustio
Imaginat una BLEVE, just en el moment que es tranca el recipient i baixa de cop la pressió...
Al passar tot de liquid a gas, aquet proces es endotermic... per tant, xupa calor.
Imaginat que al costat del forat de la cisterna, hi ha un petit llumi... o algo que tregui xispes. Els gasos s'inflamaran, pero alla hi fotra fred! pq la reacció de vaporització ha xupat energia...
Ja us ho dic, es un pel raro aixo que dic... pero crec que es aixi.
lluti va escriure: Ara potser la cago... pero bueno...
Imaginat una BLEVE, just en el moment que es tranca el recipient i baixa de cop la pressió...
Al passar tot de liquid a gas, aquet proces es endotermic... per tant, xupa calor.
Imaginat que al costat del forat de la cisterna, hi ha un petit llumi... o algo que tregui xispes. Els gasos s'inflamaran, pero alla hi fotra fred! pq la reacció de vaporització ha xupat energia...
Ja us ho dic, es un pel raro aixo que dic... pero crec que es aixi.
Que allà faci fred no vol dir que el fred el faci la combustió..., el fa la Bleve. La combustió i calor es produeix per un fet secundari, que és el fet de tenir una bleve amb un producte inflamable i les xispes o font de calor suficient por provocar la ignició i bola de foc de Vegeta. La combustió en si genera energia calorífica..., que faci fred en el context només vol dir que no genera la suficient calor com per compensar el que fa la Bleve.
A mi m'agrada més la superbleve de'n SonGohan, la veritat. És més estètica.
ok, pero just en aquell moment... tenim una flama, on no hi ha manifestació d'energia calorifica, sigui pel motiu que sigui... per tant, per mi ja es un motiu suficient com per no marcar la C. Apart, que jo veig clarissim que es la D...
Atenció a Hurky Purky convertit en SonGohan superguerrer 3er nivell per tal de tirar 500 kg al dina i penjar-se indefinidament al pajarito. Cuidao que es pulirà el psico i el teoric en 5 minuts.
Lluti, sí que n'hi ha manifestació, donat que, si no hi fos, faria encara més fred. Es manifesta "portant-li una mica la contrària" al fred... Però bé, jo no estic dient que sigui la C.
Reflexionant sobre la A, penseu que hi ha flames "invisibles" per nosaltres, però, com diu en Rampa, posa "tota"..., i això no m'agrada...
- "Los gases y vapores producidos por la oxidación (principalmente vapor de agua y dióxido de carbono), a alta temperatura por el calor desprendido por la reacción, emiten las llamas (gases incandescentes) que a su vez emiten luz visible e invisible (luz infrarroja), y calor. - "
No totes les manifestacions d´energía calorífica es relacionen amb les flames, però totes les flames, ja siguin de difusió, o prebarrejades son gasos o vapors en combustió.
di2007vad va escriure: No totes les manifestacions d´energía calorífica es relacionen amb les flames, però totes les flames, ja siguin de difusió, o prebarrejades son gasos o vapors en combustió.
La opció C no crec que vulgui dir que tota manifestació d'energia calorífica impliqui flames, sinó que tota flama implica manifestació d'energia calorífica. Si no fos així, de la mateixa forma podries reflexionar sobre la D. No tots els gasos en combustió impliquen flames..., per molt que tota flama impliqui gasos o vapors en combustió.
Jo ara mateix només tinc clar que no és la B i que m'agrada més la D.
Per cert, us heu fixat que estem intentant ser bombers i realment no sabem encara què collons és EXACTAMENT una flama?
La culpa la tenen els del Tribunal que no saben ni lo que volen, con tal de treguer-se gent foten unes preguntes mes rares que pa que.
Mireu que facil es fotre una pregunta toca pilotes...
Podem utilitzar aigua per apagar un pilar de fusta que ha iniciat la piròlisi ???
a) Si , si esta suficientment polvoritzada
b) No, els desprendiments dels vapors a altes temperatures accelerarien el colapse de la fusta.
c) Si, si disminuin el tamany de les gotes a 0,6 mm .
d) No, mai, les termites s'ofegarien i Greenpeace ens ficaria una falta molt greu per oblidar el nostre deure de prioritzar salvar vides.
Ala, haver que contestes, et quedes empanat buscan les 4 potes al gat i si no vigiles et quedes sense temps.
Tactica com als psicos ... provocar que et quedis encallat i uno menos.
Jo diria que la A. De totes formes, la millor manera es aigua a raig no? Crec que va sortir en una opo una pregunta semblant, com atacariem una pila de fustes cremant, i crec que deia que amb aigua a raig....