Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30268

arn1 va escriure: la de el DL50 esta bé...24h per exposició cutanea...si busqueu una mica ho trobareu

heu vist que fica LD50 en lloc de DL50¿? jo es que mai ho havia vist com LD50 :cry: :evil:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30270

In toxicology, the median lethal dose, LD50 (abbreviation for “Lethal Dose, 50%”), es la abreviatura en inglés ,está así internacionalmente denominado LD50.

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30272

arn1 va escriure: In toxicology, the median lethal dose, LD50 (abbreviation for “Lethal Dose, 50%”), es la abreviatura en inglés ,está así internacionalmente denominado LD50.

ok...jo amb el català i el castellà ja ho paso malament, com per ficar-me a l'anglés jejeje :wink:

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30274

tranqui talaiot, jo tb tinc atravessat l' anglés... :D

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30282

així que? impugnable totalment no? ningú a trobat res de vent topografic ? perquè jo no...

algú a fet "el full" per reclamar ja o ja l'ha presentat?

salut!

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30301

La resposta A ES CORRECTA!

Vents locals són terral i marinada com tots sabeu i els TOPOGRAFICS!!

dINS ELS TOPOGRÀFICS SÓN ELS VENTS DE VALL I DE VESSANT. Els podeu trobar a qualsevol lloc especialitzat en meteorologia i en temaris d'algunes acadèmies..

Salut!

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30322

He llegit per algun lloc que els topogràfics són els famosos catabàtics i adiabàtics, no?

Llavors no es pot impugnar de cap manera aquesta pregunta suposo.

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30323

Bueno, yo voy a aportar mi visión.
Creo sinceramente que vientos locales si que se pueden considerar la marinada y el terral (en los apuntes y muchos sitios ya lo comenta así, que son los vientos que soplan de llevant y ponent). Yo el problema lo veo en el viento topográfico. Señores, esto no es un viento local de Cataluña, porque siendo un viento catabático o adiabático, también se puede dar en Castilla y León, en Albacete, La Coruña o en La Pampa. La única condición viene dada por la orografía del terreno, no por ser Cataluña. Es más, yo tengo entendido (y lo he estudiado), que no son tipos de viento, si no PROCESOS que padece un viento en el ascenso o descenso por una ladera.
Creo que para responder correctamente la pregunta, tenemos los 8 vientos de la rosa de los vientos (coño, como Carles Busquets, los guantes de la casa de los guantes), más la marinada y terral (también llamados así a los vientos llevant y ponent). Por ejemplo, fuera de Cataluña tenemos el Cierzo (en Cataluña seria Mistral, que es el que soplaría por el valle del Ebro cuando se sitúa un anticiclón en el Atlántico y tenemos una depresión en el Mediterráneo) que no sería un viento local catalán.

Lo veo así.

Vents locals catalans???? fa 16 anys 6 mesos #30328

• manzanero
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 132
  • Gràcies rebudes: 0
El fogony és un vent topogràfic, no? És català.
El mestral al quadrat que bufa a la vall de l'Ebre tot canalitzat per la topografia del terreny esdevenint d'un tramuntana, també, no? També és català.
No li busqueu 3 peus al gat.
La setmana que ve, està aquí davant, a la cantonada mateixa, i surtirem de dubtes...
Ànims companys!!!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.156 segons
Gràcies a Fòrum Kunena