Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30051

• lmpl
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 11
  • Gràcies rebudes: 0
Hola les xarxes hidrografiqus de Catalunya segons els apunts de CCOO son conques internes e intercomunitaries es cert que existix tambè les internacionals o es un error de cporrecció gracis

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30052

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
El Garona va cap a França, i forma part d´una conca internacional.

En estos tiempos de crisis...........

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30053

el segre neix a sagallosa fransa

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30057

òstia, el Segre lo ho sabia (sóc un incult), i el Garona... doncs és la típica cosa que penses el dia de l'exàmen, però com que no ho havia vist mai (jo tb amplio en base a CCOO/Safety) no vaig marcar-la,
casum l'ou!

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30111

DONCS JO CREC QUE AQUESTA PREGUNTA ÉS TOTALMENT IMPUGNABLE. VAIG VEURE LA DIFERÈNCIA ENTRE EL QUE POSAVA ALS APUNTS DE CCOO I ALS DE L'ADAMS I VAUG BUSCAR LA LLEI 6/1999 QUE REGULA AQUEST TEMA I MIREU EL QUE DIU:

Article 5
Conques hidrogràfiques i Districte de Conca Fluvial de Catalunya
1. Als efectes d’aquesta Llei, el territori de Catalunya es divideix en:
a) Conques hidrogràfiques internes, que són les corresponents als rius Muga, Fluvià, Ter, Daró, Tordera, Besòs, Llobregat, Foix, Gaià, Francolí i Riudecanyes, i les de totes les
rieres costaneres entre la frontera amb França i el desguàs del riu Sénia.
b) Conques hidrogràfiques intercomunitàries, integrades per la part catalana de les conques dels rius Ebre, Garona i Xúquer, en els termes establerts per la legislació vigent.
2. Les conques hidrogràfiques internes constitueixen el Districte de Conca Hidrogràfica o Fluvial de Catalunya.
3. S’han de determinar per reglament els límits geogràfics de les conques i les subconques hidrogràfiques.

EN RESUM NOMÉS CONQUES INTERNES I INTERCOMUNITARIES

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30114

Jo ho tenia entès igual...

Salut!

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30115

jo també, entès i estudiat així. Si tinc un mapa imprès i tot on surten tots els rius i només indica les dues conques internes i intercomunitaries!

cucafera (es bo aquet nick he jejeje) estas segur que es aquesta llei la que regula les conques i es actual? perquè si es així em sembla que serem molts els que estem disposats a reclamar.

salut

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30118

impugnarla k yo la he cagao en esa y la 71,72,73 las tengo bien :D

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30122

la llei que comenta el cucafera

www.gestion-ambiental.com/norma/ ... 6-1999.htm

on regula la ordenació, gestio i tributacio de l'aigua per part de la generalitat, i si, en l'article 5, només considera conques internes i intercomunitaries, però llegint al principi de la llei, també parla del Garona, ebre i xúquer, on entenc que diu que aquets rius, tenen competencia compartida amb altres CCAA o administracions...

si mirem la web del aca:

aca-web.gencat.cat/aca/appmanage ... 8201733538

toquet els ous.

ara no recordo que deia exactament la pregunta. Pero crec que si només deia quins tipus de conques hi ha a catalunya dons potser si que son 3. Si digues quines gestiona la Generalitat o son competencia de catalunya o alguna cosa així serien les 2.

que i dieu? algú que tingui la pregunta a mà...

put_es preguntes de m_erda

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30129

Aviam companys,

Jo també estic força indignat amb aquesta pregunta, que crec mal plantejada. He estat buscant sobre legislació a Catalunya sobre matèria de gestió de recursos hídrics. He trobat 3 decrets els quals suposo són modificacions i refosos i el que deu ser vàlid suposo que és l'ultim:

1 LLEI 6/1999, de 12 de juliol, d'ordenació, gestió i tributació de l’aigua
2 DECRET LEGISLATIU 3/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la legislació en matèria d'aigües de Catalunya (DOGC 4015 de 21.11.03)
3 DECRET 380/2006, de 10 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de la planificació hidrològica.

En fi el cas és que en cap d'els parla de conques internacionals, i sí de conques internes i intercomunitàries. Incloent garona com a conca intercomunitària.

Buscant per internet, he trobat :

Dret a conques internacionals

Al 1997 Nacions Unides aprova la primera legislació d'àmbit mundial sobre les conques hídriques internacionals.

Fruit d'aquesta inquietud, al 1970 l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Resolució 2.669 mitjançant la qual encarregava a la Comissió de Dret Internacional "l'estudi del dret sobre els usos dels cursos d'aigua internacionals per a fins diferents de la navegació, amb vistes al seu desenvolupament progressiu i codificació".

Vint-i-set anys més tard, Nacions Unides assoleix la Convenció per a la regulació dels cursos d'aigua internacionals per a fins diferents a la navegació, també coneguda com a Convenció de Nova York. Aquest llarg procés d'elaboració reflecteix la gran quantitat de controvèrsies que van haver de resoldre's fins a la seva adopció al 1997.

També parlen de xarxes hidrològiques internacionals a
DIRECTIVA 2000/60/CE DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO
de 23 de octubre de 2000

Però clar estem parlant de legislació internacional. En fi que jo crec que el que ha plantejat la pregunta deuria rondar per la web de l'ACA i al veure que parlaven de de que Catalunya es composa de conques internes, intercom. i internacionals va pensar: calla! ja els he fotut. Aviam a quants n'enganxo. És de ser inútiles. Mira que és mala persona.

En fi que la pregunta està mal plantejada perquè hauria d'esmentar en quin reglament, decret o llei es basen a l'hora de classificar la xarxa en aquests cas de catalunya. Juguen sempre amb l'ambigüetat, això no és just. Jo crec que hi ha motius vàlids per ser impugnada.

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30130

Jo ja veig aquesta com a ferm candidata a ser impugnada i mira que la tenia bé de casualitat!!

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30138

Em sap greu dir-vos que els apunts que teniu no son la Biblia i molts tenen errors...Per mirar una resposta, sempre cal mirar les lleis i el que diuen les pàgines oficials.
Sobre els rius, no cal que impugneu aquesta pregunta, ja que és de lògica...
el Garona? On neix? A Catalunya. On va? Cap a França! Per tant és una conca internacional.
Pq? És queda a Catalunya? No, per tant, no és interna. Travessa altres comunitats espanyoles? No, per tant, tampoc és intercomunitaria...I si no és ni interna ni intercomunitària, què ens queda? Internacional! És la única definició vàlida pel riu Garona, que neix aquí i sense travessar cap més comunitat se'n va a terres gabatxes...
Sap greu, pels que voleu buscar tres peus al gat, però en aquest cas, si que en té tres, i en lloc de peus, tres conques. A Catalunya les conques son internes, intercomunitàries i conques internacionals.
I un consell, no us quedeu només amb els temaris que us donguin o us aconsellin. Tireu sempre de molta més informació. Cal buscar, buscar i buscar...i estudiar, estudiar i estudiar.

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30150

Bailet, estic amb tú. Penso que es pot impugnar...

Haurien d'especificar la llei que la regula i així no hi haurien ambigüitats. En aquesta pregunta pots triar resposta depenent de la font on s'hagui extret. Com tu molt bé dius, si vas a mirar la llei 6/1999, el decret legislatiu 3/2003 i el decret 380/2006 pots extreure que les conques hidrogràfiques de catalunya es composen de dos (internes i intercomunitàries).

Sempre és convenient mirar varies temaris per unificar i corroborar les respostes, però en aquest cas, repeteixo, la resposta varia segons la llei o l'organisme que la regula.

salut!

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30152

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
Por mi parte, también impugno ésta. Si hay una ley que dice una cosa y otra otra, y en la pregunta no se especidica a cuál hacen referencia, entonces hay 2 respuetas válidas, con lo cual impugnación al canto.

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

xarxa hidrigràfica de cataluya fa 16 anys 6 mesos #30166

però això d'impugnar com va? perquè a mi també m'agradaria reclamar per impugnar aquesta pregunta però no se com ho feu això? suposo que enviant una queixa o reclamació al tribuna, però tenen algun full normalitzat o tenen direcció de msn, t'agreguen i es fa petar la xerrada? jejej

salut

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.214 segons
Gràcies a Fòrum Kunena