Dios DEREK ami hem va passar el mateix amb els pallussos de Master-D , 1600 euros a la basuraaaaaa
Totes aquestes academies d'aket rollo no valen ni una merdaaaaaaaaaaaaaaa, sempre fan picar a pardillos il.lusionats oferinte el oro i el moro.
Pero bueno, no fa falta discutir, ja que per desgràcia un tard o d'hora se n'adona de la gran pifiada que a fet apuntantse a una d'akestes.
Les úniques academies que et pots plantejar anar son les de quota mensual amb classes presencials amb grups de gent donades per psicolegs, advocats, bombers i tota mena de gent professional, la resta ... LLLAAAADREEEGOOOOOOOOOOOOTS !!!
Cullons nois, com està de xungo el tema de les acadèmies... aquí a Lleida, Studium té molt bona fama, però jo no vaig anar perquè quan vaig començar a preparar-me ja no em va donar temps, el curs estava a mitges. Penso que preparar-se en plan autodidacta és perfectament possible, entre els temaris disponibles, la wikipedia, fotocòpies d'amics, aquest fòrum... potser costa una mica més però l'experiència que obtens a canvi és molt bona.
Les físiques, insisteixo en que si no saps perfectament el que et fas, millor amb ajuda professional.
jo crec, com han dit alguns que el que es deixa pasta és perque vol... barra d'equilibris artesanal, local de l'institut (per les tardes) o de l'ajuntament, el temari és fàcil ja que amb els llibres que corren queda claríssim, internet esta ahi per treure informació, la preparació física també és facil, ja que aqui al foro els que som inefos sempre hem col·laborat quan ens han preguntat...
lo unic la conducció, que val pasta llogar camió. Pero no entenc aquesta mania de tocar el camió oficial. Cal practicar per automatitzar unes referencies i uns moviments. pero no cal que sigui amb un camió igual, ja que alla et pots agafar 10 min per adaptar-te al camió. Pots baixar a agafar referencies, apurar una linia i mirar... no hi ha cap problema.
i la prova de conducció que no la toquin, ja que amb el que diuen que fan a barna...
Gràcies a tots per la info sobre les academies. Jo tinc entes que aquí a girona fan les classes uns advocats en dret constitucional i un bomber professional. Mirare de parlar amb gent que hi hagi anat a veure que em diuen.
Moltes gràcies!!!
Nois, em sembla molt bé tot el que dieu respecte a sí es pot preparar tot o no per conta pròpia, és a dir, gastantse el mínim de pasta possible o sí forçosament tots em d'acabar gastant-nos una pasta.
Crec que la opinió que es plantejava per part de idees de bomber i altres com jo, era que malgrat que es evident que es un joc amb unes normes a les que tots estem sotmesos, també és cert que això no hauria de fer-nos perdre la capacitat critica per valorar com esta muntat el joc. I sí realment es poden aportar idees per millorar el joc. I pel que sembla, havent-hi un foro com aquest i una aportació tant gran de idees per part de molts opositors és evident que hi ha aspectes a millorar. I aquestes aportacions estan fetes desde un punt molt diferent al vici de laqueixa permanent que alguns fan referéncia.
I el que és més evident i flagrant en totes les proves és el tema del camió ja que és una prova que evidentment requereix d'un desplegament de mitjants i recursos ecònomics importants alhora de prepara-la. Però d'altra banda també és evident que si cal valorar la capacitat de conducció de vehícles pesats cal fer aquest desplegament, d'una manera o altre.
Però el que no és tant evident és el tema de la no existència de temari oficial, i el fet d'unes proves físiques tant determinades. Un temari oficial acabaria amb académies pirates permeten posar al mateix nivell als opositors autodidactes i als que prefereixin gastar diners. La forma de preparació l'escull cadascú lliurement i per mi, totes són igual de vàlides. Però un temari oficial faria que dues opcions vàlides alhora fóssin justes entre elles. Cosa que avui dia dubto.
De la mateixa manera em sembla que el planteig de les físiques és totalment desafortunant alhora de valorar les capacitats físiques dels asiprants. Insiteixo en que faria més justicia unes proves físiques sorpresa, no conegudes per part dels aspirants fins al dia de la seva realització. Aixó obligaria a que tots entrenesim per assolir un bon estat de forma física a demostrar en el día de les proves, alhora que valoraria la nostra capacitat per actuar de manera inteligent en el desenvolupament de les mateixes (Característica molt valorada en un bomber). A mí tant me fa com preparis la prova de agilitat pagant o fabricant tot el material o com sigui pero el que esta clar es que l'agilitat es té o no es té de manera que preparar-la es una contradicció en sí mateixa. De la mateixa manera que ho son proves com el dinamòmtre, tot i que més acceptable. La navette evidentment és un altre exemple de com la administració promou proves que requereixen d'una infranestructura que cal preparar i pagar d'una manera o altre, afavorint el negoci adjunt a la preparació d'opocisions.
Els meus comentaris (i els d'alguns altres) anaven en la direcció de plantejar que la preparació de les proves implica una despesa important i que l'administració l'afavoreix deliberadament. I això és un fet, cadascú té doncs la possibilitat de segons els seus mitjants preparar-les d'una o altre manera. Però ja que la idiosincràcia de la opo implica una prova de camió que a tots ens suposa una gran despesa, potser valdria la pena replantejar les proves de tal manera que la resta fòssin més senzilles de preparar de forma autonoma. Aquesta és la meva opinió pensant respecte a com igualar les possibilitats de tots els aspirants, evitant el pes que pot suposar la conta corrent de cadascú.
Així que em sembla molt prepotent la opinió deixada per aquí per part d'alguns, als quals també felicito per la seva capacitat d'organització i creativa de fabricació de material i de treball de recerca per obtenir el temari. El que no crec que clagui fer és qualificar de toxo als que han decidit utilitzar altres opcions en la preparació.
Opinions de com muntar la oposició suposo que n'hi ha tantes com opositors.
Ara mateix està muntat d'aquesta manera i jo crec que es força objectiu i just. Veig que la gent que es prepara acaba entrant.
Els que es queden fora en una prova sempre pensen que s'ha comès una injustícia i que aquella prova es podria fer d'una altra manera.
Les proves s'han de preparar i això suposa un esforç. Qui disposa de més mitjans pot preparar-se a llocs que compten amb l'ajuda i qui no disposa d'aquests mitjans es busca la vida. Això no es pot considerar una injusticia perque tothom te dret a preparar-se com vulgui.
A tothom que ha entrat li ha suposat un cost i això es inevitable, no entenc els que busquen una oposició amb proves que no es puguin preparar sense gastar ni un duro (això no passarà mai, ja ho pots fer ara i no entraràs) o proves sorpresa que alguns hem vist fer en el passat i sempre han estat un desastre, perque aquests al final demanaràn que es faci per sorteig.
Així que entra qui més es prepara les proves. Per preparar-les pots fer-ho pel teu compte, amb un grup de col·legues, en una acadèmia o com sigui però el més important es aprendre dels errors i superar-se.
Els que sempre es queixen i reclamen que tot es injust penso que perden el temps que haurien de dedicar a preparar-se.
b-203: és el que intentava dir però més ben expressat gracies! però pel que veig o la gent projecta o no ens expressem gens bé, loki no es quexar-se. A mi les proves m´estan bé, perfecte, però tot i aixì crc que hi ha fases de la opo no molt coherents.... per exemple un certificat medic oficial per a les fisiques i despres una revisio medica ales proves mediques....? o coses per l´estil, i pel que fa al plantejament: mira si miren pels aspirants que he sentit d´algun cas que ha arribat a la revisio medica i li van dir que era daltonic, tota la vida sent daltonic arriba la revisio de la opo i li tiren el somni pel wc, vaig sentir aquest cas fent la opo d´operador, pobre noi, no em vaig atrevir a preguntar-li quan havia invertit en la opo ni m´importava, i no el coneixia, ni el conec de res, però es per intentar almenys canviar-ho, com?....pos millor si fan la revisiò més al principi( dificil per la gentada? ) o facilitar-ho dsd la seguretat social ja sigui revisions més ben fetes i amb validesa per la opo i no cal que siguin sense pagar.
Per cert per a mosso no fan prova de conducció quan crec que es força necessari portar vehicle per a l´ofici i a més és una assignatura a l´academia, i al circuit d´agilitat arrosseguen un sac, tothom te un sac o un pes de 20kg a casa, a bombers una barra d´equilibri(tothom acabarà amb una a casa)! el meu poble no te ni pavello i al poble del costat ja hi ha un q prepara proves amb anim lucratiu.
a mi aquest noi em va saber molt greu , però el tiu intentava entrar al cos per altres vies, increible!
idees de bomber tens tota la raó sembla que no ens entenen quan el que simplement volem expressar la nostra opinió referent a l'elevat cost que suposa la preparació de les proves.
El meu post i crec que els de idees de bomber anaven en la direcció de fer una valoració crítica respecte al planteig que l'administració fa alhora de configurar les diferents proves d'aquesta oposició. Evidentment que com ja hem dit que acceptem que es el que hi ha pero malgrat això tenim tot el dret a expressar de manera raonada, que és al meu veure com ho hem fet, el nostre descontent amb el planteig de la oposició. Només fem referéncia a que aquest tipus de proves potencien el negoci paral.lel a la oposició que hi ha. Simplement és una reflexió des d'un punt de vista que crec que ningú pot criticar-nos ja que l'accés a plaçes públiques hauria de plantejar-se de manera que tothom independentment de la seva capacitat econòmica. Simplement voliem recordar això.
I no crec que per aquest esperit crític calgui tracta a ningú ni de ruc ni calen comentaris de que cada opositor faria les proves d'una manera, simplement donavem la nostra opinió crítica. I evidentment que ens preparem, com tots i cadascú de la millor manera que creu convenient, de que el nostre treball diari enfocat a entrar el cos que no en dubti ningu. Sí algú creu que sóc tan ruc com alguns diuen i que ens queixem per vici, i de que no ens preparem perqué estem queixant-nos que s'oblidi de pensar-ho perque donarem guerra fins al final en la propera oposició. I posats, tinc la sensació que la nostra capcitat crítica amb allò que ens afecta, hi haurà un dia que ens farà millors persones i segurament millors bombers (dic millors bombers en sentit genèric, que ningú ho personalitzi en sí mateix, gest que mostraria molt poca capacitat d'analisi de la situació per part de qui es sentís al.ludit, no va per ningú).
Espero que ara pogueu entendre que l'acceptació de l'oposició tal i com esta plantejada es total per la meva part, una altre posició seria estúpida. Peró el que sí em sembla estúpid és malgrat aquesta acceptació, no mantenir l'esperit crític amb la vida i les seves circumstàncies. Per mí perdre això es perdre els valors, els principis i si no els puc expressar em sembla que recorda a uns temps que millor no citar. Així que a qui li molesti la gent amb capacitat crítica i crec que la que em fet sempre ha estat constructiva aportant opcions alternatives, sempre pensant en la butxaca de l'opositor, si això us molesta i us dóna peu a dir que lo nostre és el vici de queixar-nos, us haurieu de fer mirar la vostra capcitat de comprensió lectora ja que repassant el que hem escrit, no crec que enlloc hagim mai apostat per el No a tot.
idees de bomber tens tota la raó sembla que no ens entenen quan el que simplement volem expressar la nostra opinió referent a l'elevat cost que suposa la preparació de les proves.
El meu post i crec que els de idees de bomber anaven en la direcció de fer una valoració crítica respecte al planteig que l'administració fa alhora de configurar les diferents proves d'aquesta oposició. Evidentment que com ja hem dit que acceptem que es el que hi ha pero malgrat això tenim tot el dret a expressar de manera raonada, que és al meu veure com ho hem fet, el nostre descontent amb el planteig de la oposició. Només fem referéncia a que aquest tipus de proves potencien el negoci paral.lel a la oposició que hi ha. Simplement és una reflexió des d'un punt de vista que crec que ningú pot criticar-nos ja que l'accés a plaçes públiques hauria de plantejar-se de manera que tothom independentment de la seva capacitat econòmica. Simplement voliem recordar això.
I no crec que per aquest esperit crític calgui tracta a ningú ni de ruc ni calen comentaris de que cada opositor faria les proves d'una manera, simplement donavem la nostra opinió crítica. I evidentment que ens preparem, com tots i cadascú de la millor manera que creu convenient, de que el nostre treball diari enfocat a entrar el cos que no en dubti ningu. Sí algú creu que sóc tan ruc com alguns diuen i que ens queixem per vici, i de que no ens preparem perqué estem queixant-nos que s'oblidi de pensar-ho perque donarem guerra fins al final en la propera oposició. I posats, tinc la sensació que la nostra capcitat crítica amb allò que ens afecta, hi haurà un dia que ens farà millors persones i segurament millors bombers (dic millors bombers en sentit genèric, que ningú ho personalitzi en sí mateix, gest que mostraria molt poca capacitat d'analisi de la situació per part de qui es sentís al.ludit, no va per ningú).
Espero que ara pogueu entendre que l'acceptació de l'oposició tal i com esta plantejada es total per la meva part, una altre posició seria estúpida. Peró el que sí em sembla estúpid és malgrat aquesta acceptació, no mantenir l'esperit crític amb la vida i les seves circumstàncies. Per mí perdre això es perdre els valors, els principis i si no els puc expressar em sembla que recorda a uns temps que millor no citar. Així que a qui li molesti la gent amb capacitat crítica i crec que la que em fet sempre ha estat constructiva aportant opcions alternatives, sempre pensant en la butxaca de l'opositor, si això us molesta i us dóna peu a dir que lo nostre és el vici de queixar-nos, us haurieu de fer mirar la vostra capcitat de comprensió lectora ja que repassant el que hem escrit, no crec que enlloc hagim mai apostat per el No a tot.
loki, sento dir-te que tal com està plantejat l'accés al cos de bombers, bastants cops NO entra qui més s'ha preparat! conec bastants casos d'opositors súper vàlids que s'ho han treballat com el qui més i no han acabat entrant, i gairebé tots ha estat per culpa de la conducció. Crec que el factor sort-contactes té massa importància en aquestes opos.