Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

proves mèdiques fa 6 anys 2 mesos #68437

• Aspirante en proceso
  • Avatar de Aspirante en proceso Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 1
  • Gràcies rebudes: 0
hola, recentment me enterat que si tens un petit grau de daltonisme no pots passar les proves mèdiques per ser bomber. Abans de començar a prepararme les oposicions m'agradaria sapiguer amb exactitud com es realitza el test de Isihara a les opos i si son molt extensos. En cas que es faci un parell de plantilles així de manera ràpida no tindria cap problema en pasar-ho, pero si es fa sencer depenent del nivell d'exigència no o pasaría. Qui hagi passat les mèdiques i s'enrecordi li estaria molt agrait si em facilita informació.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

proves mèdiques fa 6 anys 2 mesos #68439

De las de gene no lo se. En bomberos de barcelona se hace con visiometro, es como una caja de zapatos con unos binoculares y ahí haces todo, agudeza y daltonismo. Las fichas son muy pequeñas y sinceramente y sin pretender desilusionarte yo no soy daltónico y me cuesta verlo, es decir te tienes que fijar bien. Además te ponen algunas falsas donde no se ven ni números ni letras ni nada y te quedas pillado unos segundos. Si puedes conseguir hacerte una revisión en algún centro donde hagan revisiones laborales que tengan un visiometro sería genial para ver si la pasas o no. Espero que te sirva! A ver si alguien que haya hecho las médicas de gene te puede decir algo.

proves mèdiques fa 6 anys 2 mesos #68442

• Aaron Fisiomber
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 86
  • Gràcies rebudes: 28
A les mèdiques de Gene per la part del daltonisme et fan visualitzar unes cartes de 20x10cm aprox, en la que hi han números dibuixats i tot de puntets de colors, per a un no daltònic els números es veuen al segon, dependent del grau de daltonisme que tingui cadascú, ja no ho sé dir

proves mèdiques fa 6 anys 2 mesos #68456

• Miki NPK
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 379
  • Gràcies rebudes: 155
Hola aspirante en proceso! Mira't aquest fil que et passo que crec que és de l'any passat.
bombers.es/index.php/forum/2-bombers-gen...tonisme.html?start=0
Jo t'animo a provar-ho!! Sort!

proves mèdiques fa 6 anys 2 mesos #68472

• daniel romero
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 14
  • Gràcies rebudes: 1
Hola Aspirante, te voy a explicar mi experiencia por si te sirve de ayuda:
He aprobado la última opo de Gene, y tengo dificultades con los colores. En Gene se realizan las pruebas médicas en un centro médico enfrente del parque d'Eixample, en Carrer Aragó. La prueba consiste en el test de Ishihara, te lo abren por 3 o 4 páginas, y tienes que identificar la figura (número, letra...) supongo que ya lo conoces.
Yo lo que hice fue intentar preparármelo un poquito, ya que tengo cierta tendencia a no diferenciar algunos tonos ( verdosos, marrones, ...), y me estudié y memoricé las que fallaba ( me confundía un 4 por un 9, o un 6 por un 8 ).
Igualmente detectaron que me costaba un poco, y me pasaron a hacer otra prueba de colores. Consistía en unas fichas de madera, que están pintadas por encima, de diferentes colores. Primero te hacen separar los grises y blancas o negras, de las que tienen color. Luego, te piden que las organices en círculo, siguiendo la secuencia de tonalidades.
A mí me costó un poco y estuvieron a punto de suspenderme. Pero al final lo hice bien y pasé.
Te aconsejo que te lo prepares todo lo posible, no sea que después del esfuerzo/suerte de llegar al final, te chuten por una tontería.
Mucho ánimo que la próxima está al caer!

proves mèdiques fa 6 anys 2 mesos #68474

Fes aquest test (és el que et fan a la opo de Gene però amb cartulines). Jo en principi no sóc daltònic i he fallat 2 de 30, no sé si m'hauria de preocupar. Com pots veure al final en posen una de trampa, que una persona sense daltonisme no veu però una amb daltonisme si.

proves mèdiques fa 6 anys 1 mes #68516

Hola

Algú sap d'algun lloc on et facin un chequeo per assegurar-te el pas a les mèdiques?

merci

proves mèdiques fa 6 anys 1 mes #68594

Per la teva informació, a bombers de Barcelona a l'opo del 18 l'apartat d'oftalmologia hi deia " no tenir alteracions del camp visual ni patologies que a judici del
Tribunal puguin alterar el desenvolupament de la funció de Bomber/a o agreujar-se amb la mateixa."

Però a la opo del 2019 s'especifiquen molt millor totes les patologies excloents, i la discromatòpsia (daltonisme) no hi apareix. Veurem si a l'hora de la revisó fan el test o no.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.122 segons
Gràcies a Fòrum Kunena