Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68608

• turillu
  • Avatar de turillu Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 14
  • Gràcies rebudes: 2
Bones companys!

Resulta que estic al límit dels valors excluents de la prova de l'agudesa visual de les mèdiques, i per no jugarme-la m'hauria d'acabar operant... Hi ha algú de vosaltres que ho hagi fet i que em pogués recomenar alguna clínica en especial? Veu quedar satisfets amb l'operació?

Salut i força!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68609

Bones!!
Quins són aquests valors excluents? Per què jo tinc miopia i no se ben bé si tambè m'afecta.
Gràcies.

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68610

Jo m'he operat de miopia recentment al IMO, però tinc coneguts que ho van fer a Clínica Baviera i d'altres al Institut Català de la Retina. Hi ha dos mètodes principals: PRK i Lasik. Tot i que el PRK és una operació més agressiva i trigues més temps a recuperar-te, de cara a professions com bomber, policia o si practiques esports de contacte és la que recomanen. Hi ha vídeos pel youtube perque vegis el mètode.

Destacar que el pel PRK t'han de fer un estudi de la densitat corneal (o algo així) perque al cap i a la fi t'estan llimant la còrnea. Si no tens suficient gruix, llavors recomenan l'altre. Però bueno, això t'ho hauran de veure a on vagis, però no tots els llocs fan PRK.

Una cosa has de tenir clara, però ja t'ho diran a la pròpia clínica. Si, imaginat que els teus ulls en 5 anys, per coses de la vida, t'havia de canviar les dioptries de la Miopia. L'operació no evitarà que això passi. Jo ja portava 6-7 anys sense que em canvies res.

Espero que t'hagi ajudat

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68614

Hola,

Jo em vaig operar a la Barraquer fa dos anys i vaig triar PRK. La recuperació post operacio es fotuda, la gent habitualment es fa la Lasik pero per profesions de risc on pots tenir cops, etc... es recomana la PRK aixi que jo et recomano aquesta també. Ara be... post operació una setmana sencera veient molt molt malament i amb molesties (medicació habitual etc...). Jo vaig trigar dues setmanes en tornar a treballar (amb pantalla d'ordinador) i 2 mesos sencers en veure 100x100. Pero si has portat ulleres s'agraeix molt el canvi.

Per altra banda no m'ha quedat cap secuela ni res especial, pero abans d'anar a dormir em posso gotes lubricants. A part d'aixo res més. Avui en dia totes les operacions estan molt mirades i els efectes secundaris practicament eliminats a 0 així que jo em tornaria a operar sense dubte. També com et diuen aixo no evita que amb els anys et surti vista cansada o de nou altres dioptries. Jo feia 8 anys que no variaba la meva graduació així que et recomano que t'aseguris de portar al menys 3 o 4 anys sense variar graduació.

Salut!

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68615

Aprofito que està obert el fil per fer una pregunta relacionada amb aquest tema.
Jo també tinc miopia, no molta, però tinc clar que m'acabaré operant per "assegurar" les mèdiques i no endur-me un disgust.

La pregunta és, pels que han tingut la experiència de passar la operació, quin moment creieu que és el millor per operar-se? Si fer-ho abans d'estar una opo convocada, a risc de passar-te anys estudiant i tornar a perdre vista, o amb la opo en marxa i veient que t'està anant bé i que possiblement arribaras a les mèdiques?

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68617

Crec que això ho has de valorar personalment... com hem comentat, poder la teva miopia ha de créixer encara, i en dos anys d'estudi et passa. Però poder no. Tant Elnou com jo havíem estat molts anys amb la miopia estancada, però això no treu que no es pugui passar més endavant. Són riscos...

Però no apuraria a fer-ho dins de la pròpia convocatòria ja que el PRK té timings llargs de recuperació. Jo porto un mes de postoperatori i encara no vec al 100% i l'ordinador fins fa ben poc no el podia utilitzar bé. Imagina't que t'operes dins de la convocatòria i et presentes a les físiques sense acabar de veure bé... alhora del test d'agilitat i calcular distàncies de salt al potro i baixar d'ell, poder t'afectaria... i poder no estàs al 100% per la prova de vista a les mèdiques...

Jo et recomanaria que ho facis abans... tot i que jo vaig seguir l'altre via i ""sort"" que ha passat el COVID, perque si no m'hauria emportat una bona ensopegada...

I de la gent que conec que s'ha operat, segueixen fent el mateix treball d'oficina i no els hi ha tornat a sortir... així que és una mica com una loteria. Espero que prenguis la decisió encertada!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: lidia.se

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68619

• turillu
  • Avatar de turillu Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 14
  • Gràcies rebudes: 2
Ep!

Gràcies per la info cracks! Valoraré sobre les opcions que heu dit... Fa respecte, pero amb el temps segur que ho acabaré agraint... imagino que la laser deu ser més barata també.

Deixo per aqui la info sobre les exclusions per agudesa visual, (les podeu trobar a les bases):

"L'agudesa visual llunyana mesurada sense correcció ha de ser superior o igual a 0,5 en l'ull millor i superior o
igual a 0,3 en l'ull pitjor (agudesa visual mesurada mitjançant el test de Snellen)."

En qualsevol òptica us faràn el test aquest, ami m'el van fer gratuitament.

Salut!

Operació vista (agudesa visual) fa 6 anys 1 mes #68624

• Isaactirititran
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 0
Bones...quins són aquests límits??
Graàcies!!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.220 segons
Gràcies a Fòrum Kunena