Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6394

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
  • Gràcies rebudes: 0
Molt bé companys,
Aquí hi ha el link de la European Resuscitation Council, amb el nou protocol del 2005. (El que actualment és vàlid, doncs es revisa cada 5 anys). El que diu el ERC va a missa, i es considera la guía vàlida per a tota Europa.
www.erc.edu/index.php/guidelines_download_2005/en/ ?
Descarregueu-vos-ho i apreneu-vos-ho si voleu. L'any passat les preguntes ja es van basar en aquests protocols.
Apa, salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6445

A mi no em queda clar el tema amb nadons de menys d'un any. Jordy_Stower dius: respiració boca-nas. El meu dubte és. No hi ha compressions toraciques ?

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6447

sisi, hi ha compressions, pero em sembla que són més compressions (100 per minut, si no m'equivoco) i en comptes de pressionar amb les mans ho has de fer només amb dos dits. És el que em sembla recordar, que algú em corregeixi si no és aixi...

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6451

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Efectivament outofmeat,
però es tracta de respiració boca-boca/nas, no boca-nas. Al ser tant petits segellarem la seva boca i el seu nas amb els nostres llavis. Confirmat que el massatge s'efectua amb dos dits, amb el nadó reposant sobre el nostre avantbraç. ERC aconsella 30:2 per a resuscitadors "legos", sino 15:2. 5 insuflacions abans de RCP i avisar passat un minut d'RCP (no com en adults, que s'avisa abans de començar. Us linko l'algoritme.
Apa, salut

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6452

Bon dia,

Llegia això de que primer 30 compressions i després 2 insuflacions.

En el títol de socorrisme ens ho van ensenyar al revés, primer es fan dues insuflacions "de rigor" per veure que l'accidentat no tingui les vies respiratories OBTURADES.

Ara bé, feu cas dels llocs oficials que es comenten, potser aquestes insuflacions de rigor no entren dins el massatge cardiac sino en un apartat "analisi de l'acciedentat" per anomenar-ho d'alguna manera, i despres de les 30 compressions, venen les 2 insuflacions que comenteu.

Au

(Es nota que tenim poca feina i ganes de xerrar eh... tots!)

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6455

Jo tinc un dubte:
M'han comentat que sogons el Concili Americà aquest son 30/2, segons els estudis Australians que diu que és millor primer fer circular la sang que l'aport d'oxigen inicial.
Però també m'han comentat que segons el Concili Europeu és convenient abans de fer 30/2 fer de dues a cinc insuflacions inicials... Això són paraules d'un metge del SAMU, cosa que em va liar prou per cert.
Però el que ens interesa és el que pugui sortir a exàmen,no? És a dir 30/2,no?

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6462

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
em sembla turu q tens un petit error. segons tinc jo entens, el 15:2 es fa només per els nens i amb la pracencia de dos legos i per la resta es sempre 30:2 amb les 5 insuflacions del començament.

Pompeir, al examen es regiran per el Europeu q es 30:2 directament, exepte en nens i nados q es feran les 5 insuflacions primer. a lo millor es això el q et va dir el metge del samu

El que no em mata, em fa més fort

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6463

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Segons L'european counscil aquesta,(o com carai s'escrigui) amb adults siguin les persones que siguin serà sempre 30:2, i amb nens també, exceptuan cuan siguin 2 reanimadors que serà 15:2. Això és el que diu L'euroean concil aquest, i és el que va a misa.
De tot aixó també surt una variant que ens diu que ara a l'hora de fer el massatge cardíac ja no es valora tot el rotllo aquell de 2 dits per damunt de l'externon y coloquem el puny y bla bla bla... ara directament es fa el massatge cardiac a la alçada que formaría la linea entre mugró i mugró o dit d'un altre manera, entre pit i pit. Tot aixó es fá per no perdre tant de temps per trobar on colocar el puny.
També hi ha un altre cosa,pero no és oficial, que si una persona está incoscient i no respira s'aplica direcament el massatge cardiac. També és fá perque la gent, a no ser que sigui molt experimentada els hi costa molt trobar el pols i es perd moltissim temps. Una persona que estigui inconscient i no respiri, dificilment tindrá pols. Pero això últim que he comentat no és oficial, osigui que a la teoría si que se ha de trobar el pols.
Salut

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6468

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ho sento kikys, però no.
Com diu al poster que vaig linkar (copy-paste de la ERC), l'algoritme és per a "healthcare professionals with a duty to respond", o sigui rescatadors professionals. Per a legos és 30:2. I si, es tracta d'una RCP pediàtrica (o d'això creia que estàvem parlant).
I no, les insuflacions inicials només es fan per a pediàtrics, o per a adults amb possible origen hipòxic de l'aturada (asfixia, intoxicació, ofegament).
Aquí teniu l'algoritme per a adults.

David-BMB, tens raó. De fet, el que comentes de no buscar el pols es va fer perquè FINS I TOT amb personal sanitari es va descobrir que sovint no identificaven pols tot i que en tingués. En situacions d'aturada, fins i tot per a professionals, es recomana fer RCP en cas de presència de respiració agònica o inefectiva, sense mirar pols, o sigui que no en dubteu: No es comprova pols en cap cas.
Apa nois, si teniu dubtes insisteixo que us remeteu aquí, que està en anglès, però va a missa i és oficial i està molt ben explicat i ens estalviarem discusions.
www.erc.edu/index.php/guidelines ... d_2005/en/ ?
Les seccions 2 i 6 són les que més ens influeixen. Si teniu curiositat per a veure les actuacions en RCP Avançada, secció 4.
Apa, Salut, batecs i respiració per a tots.

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6473

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
doncs Jo estic amb el david-DMB dos socorristes (en pediatric) 15:2, per la resta 30:2.

i no es a l'altura dels mugrons (en nens poder si pq coincideix) pero en adults no coincideix, es te q fer justament en el centre del esternon, pq ara imagina q et trobes una vella amb els pits als genolls... :D es broma :wink: era per exagerar-lo per a que m'entengueu.

El que no em mata, em fa més fort

Massatge cardiac fa 18 anys 6 mesos #6493

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
jajaj kikis, amb això de la vella tens raó, pero fora bromes, ara es mesura entre mitg del pit per no perdre tant de temps. Es calcula aproximadament, no cal q sigui mil.limetric. Com comentaba avans, i segons el q ens van explicar a un curset tot això es per fer via. Això ens ho ha comentat un bomber del grae amb algun titol relacionat amb això. Pero bé cadascú te les seves fonts.

Salut!

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.172 segons
Gràcies a Fòrum Kunena