Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7796

d'acord. val la pena saber d'on surt tot plegat. però com més aprofundeixis, més coses se t'escaparan i tampoc és plan d'anar a desenterrar el sr. bernouilli, Navier, stokes, von karman, reynolds...

Només volia demanar una mica més d'eficacia a l'hora de respondre preguntes.
Que no vol dir que m'agradi creure'm les coses sense saber el perkè.

de totes maneres chaito, si tot el que saps d'hidraulica ho has après ara per entrar a bombers, té molt de merit! ja es nota que t'agrada, ja! però jo crec que ja tenies (com a minim) una base, no?

ale! SIAU!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7798

Home, Bernoulli i Reynolds crec que tb és important saber com funciona, o almenys saber la idea general. Més que res perque l'equació de línia deriva de Bernoulli, i Reynolds perquè tractem amb conduccions tancades i almenys s'ha de saber quin tipus de règim tractem.

Tampoc dic que s'hagi de ser doctorat en mecànica de fluids, però almenys aquesta sèrie de conecptes crec que són imprescindicles per tenir una mica d'idea de com funciona la hidràulica.

Potser si que és liar la troca una mica utilitzar valors numérics en les fórmules, però si mires el meu primer post primer ho he explicat qualitativament, i veient que encara no es veia clar, ho he intentat demostrar. Demanar disculpes si encara he liat més el tema.

Si t'he de ser sincer l'unic que sabia de mecànica de fluids ho vaig estudiar al batxillerat amb el treball de recerca, en que vaig haber de montar un tunel de vent per estudiar l'efecte de les pilotes de ping-pong. Si algú li sembla gracios o pensa quin flipat, es d'entendre, fins i jo avuí dia penso com nassos s'em va ocurrir estudiar allò jaja. Però la resta que se, he tingut la sort de trobar la persona adequada que em pogues explicar de forma correcte com funciona la hidràulica a bombers, per poder fer-me una base, i partir d'aquí d'edicar-hi hores a relacionar tots els conceptes i acabar de tenir-ho tot clar.

Quan estudiaba, fa un parell d'anys, vaig agafar el camí d'una altre especialitat, i la veritat, tot i que tb són ciencies i m'agrada, cada día que passa me n'arrenpenteixo més de no haber estudiat una altre carrera més relacionada amb mecánica de fluids, com pot ser una industrial. Clar que, per aquelles no sabia que podia ser un tema tant apasionant.

Sort que encara sóc jove, i potser en un futur no molt llunyar, i un cop aconsegueixi entrar a bombers, encara tindré temps de dedicar-hi un cert temps al que no he estudiat en temps passats. Cada dia ho veig més clar.

Sospito Rob, que tu tb deus tenir una base, i així, si me l'hagues de jugar diria que una tècnica especialitazada en mecànica o una industrial potser una bona opció. Tinc premi company??

Salut!

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7800

Hola , entro de nou.
Tal com diu en rob " les perdues de càrrega, són perdues... energia perduda... es calculen a partir del fregament amb la canonada, la velocitat, la secció, etc... "

Tornemi ,tenim una linia de 70 , bifurcacio i dues linies; Ara suposem que tenim dues lineas de 25 en les que en una obrim molt la llança i en l´alte quasi la tanquem.
En una linia tindrem molt cabal( suposem 200l/m) i en l´altre ( suposem 50 l/m) .
Si contem manega per manega , les manegues de la linia per la que circulen els 200 l/m tindram mes perdues de carrega que les manegues de la linia que circulen els 50 l/m.
Pero si contem les pdc totals de les linies seran les mateixes en cada linia.

Rao: la linia per on circulen 50 l/, l´aigua en arribar a la llança es troba un pas mes petit i pert l´energia que l´altre linia a pedut en les manegues perque ha circulat mes rapid.

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7802

No home no. Primer, en el moment que tanques o obres la secció de sortida d'una llança estas modificant la instal·lació, i per tant és un cas diferent al que em tractat fins ara, ja que tb estàs modificant la pressió de bomba(PB).

Si tu tanques la secció d'una de les linies de 25, està clar que estàs reduint el cabal de sortida d'aquesta mànega. Redueint la secció el que estas fent, a part de disminuir el cabal, és aumentar la Pressió en punta llança (PL), de manera que l'aigua sortirà amb més velocitat per la relació que he comentat en un post anterior. Si analitzem l'interior de la mànega, quan aumentem la pressió interior (PL) mitjançant la reducció de secció, la velocitat de l'aigua que circula dins la mànega (no la de sortida) també disminueix (Bernoulli), i com a conseqüencia disminueixen les pèrdues de càrrega, ja que depenen de la velocitat al quadrat.

Vist des d'un altre punt de vista, quan disminueix el cabal per culpa del tancament de secció de la llança, a l'interior de la mànega la secció continua sent la mateixa, i per tant si disminueix el cabal i la secció és igual, per nasos ha de disminuir la velocitatd interior de l'aigua per tal de mantenir l'equació del cabal. Per tant també es demostra que les pèrdues disminueixen.

És a dir, tindrem menys pèrdues en la mànega que tanquem la secció, per tant les pèrdues generals d'aquesta linia desde la bomba també seràn menors, basicament perque la PB és la mateixa per les dues línies. Mai poden ser les mateixes en les dues línies , a no ser que mantinguem la mateixa secció de sortida.

Això que dius de que les pèrdues a la llança amb menys secció (pèrdues puntuals) seran les mateixes que les que tenim al llarg de l'altre mànega(pèrdues linials) no és correcte. Aquestes pèrdues puntuals seran mínimes en comparació a les linials. Per això com t'he dit abans les pèrdues puntuals no es tenen en compte, només ens centrem en les linials.

Salut companys!

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7804

• son goku
  • Avatar de son goku Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 13
  • Gràcies rebudes: 0
com surti aquesta pregunta al examen, me'n recordare de vosaltres.
Salut i a estudiar! "Hay que estudiar mucho para saber poco" (Charles de Montesquieu)

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7814

Definitivament chaito, no ens entendrem.

Com que veig que vas a muerte amb l´estudi i jo crec que es la prova mes important, ja ens vurem en algun parc fent de bombers properament.

Veig que ho tens tot molt clar , pero quan vagis a l´escola entendras el que jo et volia explicar a la meva manera.

Per cert , i no es per ferme el chulo pero soc de la promo 65/05 i vaig treure mes d´un 8 al teoric i a l´escola mes d´un 8,5.

Apa, espero veuret aviat fent de bomber i discutin d´aquests temes o d´altres.

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7818

Potser entenc malament el que dius nafent, però com jo ho interpreto veig claríssim que el que dius és erroni.

Espero que tinguis raó i que properament ens veiem fent la mateixa feina i discutint altres temes, tot i que de moment ho veig dificil per com em van les coses. Més que res perque porto gairebé 8 mesos lesionat de l'esquena i no trobo cap metge que m'acabi de dir realment el que tinc. I així s'em fa imposible entrenar con deu mana.

Per cert, molt bones notes, si senyor. Jo les firmava ara mateix company.

Salut!

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7831

Espero anar concloent el tema, a veure si me'n surto.

Nafent, ja et vaig veure que sorties en una foto a punt d'entrar a no se on en flames. A veure si algun dia jo també ho aconsegueixo. De totes maneres, el chaito té raó. No tot, però algunes coses que dius no son correctes.... també tu chaito algunes altres son imprecises.

Una disminució de secció bestia a la sortida pot actuar com un estrangulament i provocar grans perdues de pressió (perdues de carrega singulars = perdues puntuals). no son negligibles. tot i que tampoc no crec que per al temari de bombers s'hagi d'aprofundir en el tema.

La clau, jo crec, es plantejar-se un balanç:

per un cantó Balanç de massa: tota l'aigua que surt per un cantó, està entrant per l'altra (incompressible).

per l'altre Balanç de Energia: Equació de bernouilli
s'ha d'igualar l'energia potencial, cinètica, de pressió i les possibles pressions aportades per bombes en un canto... = i a l'altre punt energia cinètica, potencial, pressió i les perdues de carrega. Això, substituint les dades, pots trobar el que vulguis: velcitat a la sortida, altura a la que pot arribar l'aigua....

així per escrit se m'està fent dificil d'explicar-me, si voleu podem quedar i en parlem... ui ui ui! ke friki!
Ja seria hora de que em compri el temàri i vegi exactament que es el que es demana.
ah... chaito, no anaves desencaminat. Enginyeria superior industrial, però encara em keda un anyet.

venga, SIAU!!

pregunta d'hidràulica fa 18 anys 4 mesos #7833

El famós cop d'ariet, si senyor Rob. Tot i que torno a repetir, el que he explicat és una aproximació de la realitat per tenir uns calculs en el menys temps possible, per tant les pèrdues puntuals es deprecien. Dubto molt Rob que puguis tancar una llança en un temps de 0 segons per tenir unes pèrdues puntuals que s'hagin de considerar en relació a les linials. A part de que el cop d'ariet considera el fluid compresible i l'equació de línia incompresible.

Del cop d'ariet, només ens interesa el fet de que la llança s'ha de tancar quan més progresivament sigui possible per no crear sobrepresions a la sortida de la bomba, i així millorar el funcionament del conjunt de la instal·lació. No per les pèrdues.

Ahir no volies entrar en Bernoulli i ara em fas un breu resum de balanços d'energies. Si al final acabaras donant una conferència sobre mecànica de fluids company ;)

Et prepares les opos d'aquest any, o de moment només et dediques a acabar l'anyet que et queda de carrera?

Si quedem per parlar d'aquest tema la novia em mata company jajaja. Ja gairebé no la veig, per dir-li que vaig a pendre algo amb un del foro per intercanviar idees de hidràulica. Mare meva ni m'ho vuill imaginar!! A veure si hauré de quedar a amagades, ja sería , amb perdó de l'expressió "la ostia" i com tu dius, friki, friki!

Deixant les bromes a part si t'interesa el tema i tant que podem parlar. Enviam si vols un missatge privat aqui al foro amb el teu correu i en parlem.

Salut company!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.157 segons
Gràcies a Fòrum Kunena