El famós cop d'ariet, si senyor Rob. Tot i que torno a repetir, el que he explicat és una aproximació de la realitat per tenir uns calculs en el menys temps possible, per tant les pèrdues puntuals es deprecien. Dubto molt Rob que puguis tancar una llança en un temps de 0 segons per tenir unes pèrdues puntuals que s'hagin de considerar en relació a les linials. A part de que el cop d'ariet considera el fluid compresible i l'equació de línia incompresible.
Del cop d'ariet, només ens interesa el fet de que la llança s'ha de tancar quan més progresivament sigui possible per no crear sobrepresions a la sortida de la bomba, i així millorar el funcionament del conjunt de la instal·lació. No per les pèrdues.
Ahir no volies entrar en Bernoulli i ara em fas un breu resum de balanços d'energies. Si al final acabaras donant una conferència sobre mecànica de fluids company
Et prepares les opos d'aquest any, o de moment només et dediques a acabar l'anyet que et queda de carrera?
Si quedem per parlar d'aquest tema la novia em mata company jajaja. Ja gairebé no la veig, per dir-li que vaig a pendre algo amb un del foro per intercanviar idees de hidràulica. Mare meva ni m'ho vuill imaginar!! A veure si hauré de quedar a amagades, ja sería , amb perdó de l'expressió "la ostia" i com tu dius, friki, friki!
Deixant les bromes a part si t'interesa el tema i tant que podem parlar. Enviam si vols un missatge privat aqui al foro amb el teu correu i en parlem.
Salut company!