Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Dubte posició de seguretat

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #63987

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 124
  • Gràcies rebudes: 15
Hola,

Llegint els apunts m'ha sorgit un dubte sobre com actuar en una determinada situació:

Imagineu que trobem una victima estesa a terra (boca amunt) i comprovem que te pols i respira pero esta inconsient. Exemple; un motorista accidentat que pot haver rebut forts cops. Si el accidentat respira i te pols, no farem RCP i prima la maxima de "no moure'l" per evitar lessions a cervicals, etc... PEEERO, no l'hem de posar en posició de seguretat? Tinc entés que si te pols i respira s'ha de posar al accidentat sobre un costat seu (posició de seguretat) per evitar que un posible vomit el pugui ofegar.

Pero al posar-lo en posició de seguretat ja l'estem movent... que hem de fer? Si s'ha fet mal a les cervicals, amb la posició de seguretat ho empitjorarem no? i si té una hemorragia interna al estomac i el deixem tumbat boca amunt potser s'ofega al vomitar no?

En fi...que en penseu? quina es l'acció correcta?

Salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #63988

• lardis
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 71
  • Gràcies rebudes: 18
Bon Dia,
Em sembla molt bona la teva pregunta.
Jo crec que en aquest cas que et trobes un accident de moto, has de tractar a la víctima com a un politraumàtic i en efecte lo més correcte seria no realitzar cap mobilització que no sigui estrictament necessària. Així que jo no aplicaria un PLS.
A més a més en aquesta situació en cap cas hauries de deixar de tenir controlada a la víctima i llavors òbviament en el cas que comencés a ofegar-se amb vòmit i que no tinguessis més remei, doncs prevaldria el criteri del mal menor. Millor salvar-li la vida tot i tenint el risc que tingui altes afectacions motrius....
Jo ho entenc així. Altres opinions?

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #64012

• Holstainh
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 88
  • Gràcies rebudes: 38
Si es traumatic, està inconscient i respira jo faria el sefuent:
Treure casc de manera reglada, asegurar via aérea amb canula de guedel per evitar obstrucció amb la llengua relaxada, respectant alineació cap-coll-tronc faria immobilització acabant al matalàs de buit (amb collaret cervical i "dama d'Elx"). En cas de vomitar, per tal devitat broncoaspiració el lateralitzaria en bloc aprofitant que el tenim "empaquetat".

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #64013

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert

Holstainh va escriure: Si es traumatic, està inconscient i respira jo faria el sefuent:
Treure casc de manera reglada, asegurar via aérea amb canula de guedel per evitar obstrucció amb la llengua relaxada, respectant alineació cap-coll-tronc faria immobilització acabant al matalàs de buit (amb collaret cervical i "dama d'Elx"). En cas de vomitar, per tal devitat broncoaspiració el lateralitzaria en bloc aprofitant que el tenim "empaquetat".

Osti, ara m'has deixat mort, tinc més dubtes....jajaja.

1er. Si anem a un servei on ens trovem la victima estesa a terra, pero no cal mourela per protegir la zona (perque ha quedat fora la calçada i en un lloc pla), tinc entés que no s'ha de fer més que comprovar el protocol ABC. Veiem que respira i que te les vies respiratories obertes es suficient no? Jo no treuria casc ni faria res del que has dit, donat que la victima esá respirant i esperaria als serveis medics.

2on. Si pel motiu que sigui he de moure a la victima, aleshores si veig necesari el collarí obviament. Pero la canula? S'ha de posar sempre que trobem a algú inconcient?

3er. Ok, si s'ha de moure entenc que el mataàs al buit será la opció més segura.

Tot i així, segueixo sense tenir clar en quin cas s'ha de posar una victima en posició lateral... ja que partim de la premisa de no moure la victima fins a ultima instancia. Al final nosaltres no som els metges.

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #64014

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
Be, fent una mica de "google" amb fiabilitat "google", he tret les següents conclusions, a veure que us semblen:
-Només s'ha de fer PLS si la victima esta inconcient i l'oirgen de la inconciencia es NO traumatica. Si es per un traumatisme (exemple del motorista), no hem de movilitzar la victima amb PLS i no l'hem de moure de cap manera a menys que sigui necesari per protegir-lo a ell o per protegir la zona. En aquest cas es farà amb el corresponent collarí.
-La canula de guedel s'ha de posar SEMPRE que la victima estigui inconcient. Si no es per politraumatisme, posarem la victima amb la canula i en posició de PLS.

Que us sembla?

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #64016

• Holstainh
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 88
  • Gràcies rebudes: 38

Elnou va escriure:

Holstainh va escriure: Si es traumatic, està inconscient i respira jo faria el sefuent:

Osti, ara m'has deixat mort, tinc més dubtes....jajaja.

1er. Si anem a un servei on ens trovem la victima estesa a terra, pero no cal mourela per protegir la zona (perque ha quedat fora la calçada i en un lloc pla), tinc entés que no s'ha de fer més que comprovar el protocol ABC. Veiem que respira i que te les vies respiratories obertes es suficient no? Jo no treuria casc ni faria res del que has dit, donat que la victima esá respirant i esperaria als serveis medics.

2on. Si pel motiu que sigui he de moure a la victima, aleshores si veig necesari el collarí obviament. Pero la canula? S'ha de posar sempre que trobem a algú inconcient?

3er. Ok, si s'ha de moure entenc que el mataàs al buit será la opció més segura.

Tot i així, segueixo sense tenir clar en quin cas s'ha de posar una victima en posició lateral... ja que partim de la premisa de no moure la victima fins a ultima instancia. Al final nosaltres no som els metges.

Treuria casc per comprovar estat de consciència i si respira. La A de ABC es garantir la permeabilitat de la via aérea. Si està inconscient boca amunt la llengua ens fara d'obstrucció, al ser traumàtic descartem PLS per tant guedel es una opció per solventar la A (tot i que la guedel no ens salva de bronco aspiració en cas de vòmit).

Dubte posició de seguretat fa 10 mesos 5 dies #64030

• Miki NPK
  • Fora de línea
  • Navegador Gold
  • Navegador Gold
  • Missatges: 275
  • Gràcies rebudes: 116
El problema és q estem acostumats a pensar com a ciutadans normals i corrents i crec q hem de començar a pensar com a bombers. El q vull dir és q els bomber rebem la formació adequada per fer les mobilitzacions necessaries i portem (en teoria) el material necessari per a fer-les. Jo crec q faria el que ha dit el company Holstain, de fer és el que ens han ensenyat a la formació de BBVV.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.126 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok