Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10683

• max 10
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 8
  • Gràcies rebudes: 0
A veure si em podeu ajudar amb aquets dubtes?1- Un sòlid de grans dimnsions submergit en un fluid en equilibri rep una pressió?a) Igual en tots els punts del sòlid.b) Cap de les respostes és correcte.c) igual al pes del sòlid en tots els punts.d) Perpendicularment a la superficie del cos en contacte amb el liquid. " jo diria que la d, però tinc dubtes "2- Si augmentem les revolucions de la bomba?a) augmentem el cabalb) augmentem la pressióc) modifiquem la corba de caracteristique de la bomba.d) cap correcte." jo diria que és la c, però?[/quote]

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10687

Si. La primera és la d.

i també... la segona és la c.

tens un 10!

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10695

No tinc gaire clar això de que es modifica la corba de característiques de la bomba....ho podrieu explicar una mica?... gràcies per endavant.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10697

La corva característica d'una bomba es la corva formada per els punts (pressió i cabal) de funcionament d'una certa bomba a un règim concret de revolucions.

es a dir, tens a l'eix vertical els valors de pressió i a l'horitzontal els de cabal. si vas augmentant el cabal que es capaç de subministrar, la pressió va disminuint, per exemple.

Ara bé, aquesta corva, si vols calcular el punt de funcionament per a un altre regim de revolucions, no et serveix ja que es desplaça al canviar-li la velocitat. També desplaça la corva si per exemple tens dues bombes d'igual forma però de tamanys diferents. totes aquestes coses el que fan es variar la potencia de la bomba.

com a resum:
- augmentar velocitat de gir = desplaçar la corba cap a dalt i a la dreta
- augmentar tamany = desplaçar cap a dalt i a la dreta
- augmentar la potencia (igual que els altres)

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10698

Gràcies Rob, sabía el què acabes de posar però no recordava que canviava la gràfica al canviar les revolucions de la bomba (em faig gran).
Es pot dir doncs que si augmentem de revolucions la bomba, augmentem el seu rendiment, i per tant si ens diuen que manetnim la mateixa pressió podem dediur que augmenta el cabal, i si ens diuen que es manté el cabal podem deduir que augmenta la pressió , no? (no se si m'he explicat bé).....com que a la pregunta només ens diuen que s'augmenta de revolucions la bomba el correcte es dir que canvia la corva. Gràcies de nou i fins aviat.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10699

Ei! compte, que el rendiment té una corva especifica per a ell!! no es pot dir que augmenti el rendiment al augmentar la velocitat. El que tu vols dir és que al augmentar les revolucions augmenta la potencia. així si que quadra el raonament que fas.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10701

de la primera pregunta, no entenc perquè es la d i no la a?
Un líquid fa pressió de la mateixa forma en tots el punts del sòlid no?

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10702

Jo tinc entés que si augmentem de revolucions una bomba centrífuga, augmenta el seu rendiment...no és així doncs?.
Respecte a la primera pregunta Fada la a no és correcte,ja que imagina que sumergeixes en l'aigua (un fluid) un objecte amb forma de L, la pressió que rep la part de dalt de la L no és la mateixa que cua de la L què es troba a més profunditat.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10703

ei arrauxat, doncs no. el rendiment es calcula com la potencia hidraulica generada dividida per la potencia consumida (per exemple electricitat de la xarxa, o l'entregada pel motor d'una motobomba).

El calcul d'aquestes potencies en funció de la velocitat no es gaire immediat. La corva resultant acostuma a tenir un màxim a un punt de cabal determinat a partir del qual el rendiment comença a baixar. El que tu deies pot ser cert en algunes condicions de funcionament, però no es pot generalitzar.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10704

Aceptamos barco!....gràcies per tot!.

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10710

UN solid de grans dimensions submergit en un fluid no rep la mateixa pressió en tots els punts, com més submergit està el punt més pressió.
Això es calcula utilitzant un mètode que es diu prisme de pressions.

Imagina't una presa, al fons hi ha més pressió que a la superfície perquè hi ha més metres de columna d'aigua.

Pel que fa a la pressió, no tinc clara la resposta, ja que no té una direcció o sentit determinat, simplement es desplaça de menor a major pressió, però és uniforme en totes les direccions en els punts de mateixa profunditat en el fluid...

No tinc clara la resposta..

Varis dubtes! fa 18 anys 2 mesos #10722

Si. Una pressió sempre fa una força perpendicular a la superficie del recipient o dels cossos submergits. Ja pot ser gas, liquid.... sempre perpendicular.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.215 segons
Gràcies a Fòrum Kunena