Hola, fa molt temps que no entro al fòrum i la iniciativa de treure el limit d'edat és una proposta molt justa.
Per tant el fet d'aderir-nos a una iniciativa està molt bé, pq la gent sàpiga de no som quatre gats defensat lo més just (i no vol dir que tingui 35 anys, pq en tinc 25 ehhh).
M'ha cridat l'atenció que estudiant pericie forense, i la jurisdicció en contenciós-administratiu.
En que l'ACTE ADMINISTRATIU és un acte jurídic que conssiteix en una manifestació de voluntat, de desig, de coneixement o judici d'un òrgan de les Administracions Públiques en el exercici de les funcions per les que és competent.
Per exemple el DECRET pue aproba l'oposició és un acte administratiu general.
I en que existeix RECURSOS ADMINISTRATIUS. és acte jurídic pel mitjà del cual, un particular sol·licita a un òrgan de l'Administració que revisi, i en el seu cas, anul·li, un acte administratiu concret que afecta als seus interesos legítims, per considerar que és nul, o anulabe, o està dictat contradient una disposició legal.
Són NULS DE PLE DRET:
-Lesionin el contingut esencial dels drets i llibertats susceptibles d'amparo constitucional.
etc. (tots els altres no cal nombrar, pq ens trobem en el primer cas)
Tots els actes que no estiguin an la llista de NULS DE PLE DRET, no son radicalment nuls, sinó ANULABLES. és a dir, l'Administració els pot corregir.
Per tant només cal presentar un RECURS ORDINARI que s'ha de dirigir al superior jerarquic de l'òrgan que va dictar l'acte.
L'interesat en presentar-lo disposa de plaç d'un mes interposar el recurs, a comptar desde la data en que es va notificar l'acte que recorre, o desde en que la seva solicitut va ser desestimada per SILENCI ADMINISTRATIU.
En aquest cas el silenci es de 3 mesos.
Per tant si es presenta crec que per estar fora de plaç es produirà silenci negatiu, i després si poder presentar-lo.
No ho tinc del tot clar. Si algú fós llicenciat en dret que ho aclareixi. Siusplau.
Si finalitza la via administativa, només es pot interposar el recurs extraordinari de revisió.
També hi ha el recurs contenciós-administratiu, però crec que no és necesari fer un judici per això.
Sort