Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 11 mesos #13116

• jaq
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 5
  • Gràcies rebudes: 0
Hola, estic molt interesat en accedir al cos de bombers de la Generalitat. M'agradaría tenir informació de quins son els requisits, quan son les convocatories y quin tipus de exàmens/proves es realitzen.
També agrairia si algú em sap dir si existeix algún cos de bombers de PORT, ja que soc ingenier Naval i encara que estic molt interesat en entrar al cos de bombers m'encantaria que fós més relacionat als meus coneixements sobre el món marítim. I en cas que hi hagi un cos especial de bombers de PORT, les proves d'accès son les mateixes que les de bomber bàsic o es requereixen altres coses?

Gracies per la vostra atencio

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 11 mesos #13118

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
Ei Jaq, actualment no hi ha cap cos especial de ports. A catalunya hi ha dos grans cossos, el de l'ajuntament de BCN i el de la Generalitat de Catalunya, que cobreix tota la resta de territori.
Tant en un com en l'altre, els requisits són tenir menys de 35 anys i estar en possessió del carnet de conduir classe C (el de camions). Per a la Generalitat també dónen punts el d'autocar i tràiler.
En els últims anys s'estan ofertant places cada any, de cada cos. A Barcelona són de 45 i a la Gene les convocatòries són d'unes 100 places. Entre pitos i flautes a cada convocatòria ens hi presentem uns 1600-2300(així, en números rodons).
S'ha de superar les següents proves:
Teòrica, dividida entre matèries administratives (constitució, estatut, carta municipal, lleis d eprotecció civil...), i específiques (física, química, teoría del foc, electricitat, primers auxilis, matèries perilloses, etc.)
Psicotècnica: Test d'aptitud
Físiques: Actualment Course Navette, flexió sostinguda, circuit d'agilitat, piscina i tracció general.
Conducció: Prova consistent en un circuit urbà per a Barcelona i en proves conometrades de pericia per a la Gene.
Personalitat: Test de personalitat i entrevista personal.
Mèdiques: Proves per a determinar que l'estat de salut de l'aspirant és compatible amb el lloc de bomber.

No cal dir que la competència és enorme, i que la dedicació ha de ser proporcional a aquest fet. Si necessites més informació ves llegint els fils del fòrum, que hi ha molta info, i sobretot mira les bases de les dues opos, que podràs trobar a la pàgina principal de www.bombers.es
Sort, i salut.

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 11 mesos #13132

• jaq
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 5
M'imagino que el carnet C deu ser imprescindible i el accès molt complicat...

Gracies per l'informació.

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 11 mesos #13134

• sargantilla
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 87
també hi han els bombers d'empresa...
per exemple a la petroquímica de tarragona n'hi han uns quants de parcs.

no sé les condicions en que estàn ni lo que cobren ni res, si algú ho sap.. que ho digui.
també hi han els bombers d'aeroport, que per accedier és requisit el batxillerat.

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 11 mesos #13138

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
Generalment, els bombers d'empresa tenen pitjors condicions (no són funcionaris, sinó que tenen contractes laborals) i sous molt justos. Parlo per exemple dels bombers de la seat i dels d'enagas... Ademés, les feines que fan gairebé sempre són exclusives de prevenció i revisió de material...
Si algú té més info...

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 11 mesos #13175

A tarragona hi ha tres tres parcs que cobreixen tota la zona quimica de tarragona incluit el port ,aquets bombers son a part dels propis de les quimiques, crec que es diuem parquimic si algú te informació la podria compartir.

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 10 mesos #13339

els de enagas i el parc quimic de tarragona son bombers d'empresa subcontractats a la empresa lainsa servicios contra incedios:
www.lainsa-sci.com/
y els de la seat son de securitas....

COSSOS ESPECIALS DE BOMBERS fa 17 anys 10 mesos #13433

Hi ha un conveni entre el port i bombers de barcelona de manera que aquests fan les tasques de bomber a tot el port de barcelona. Pel que fa als cossos especials a barna.... res de res, o gairebe. hi ha un cos de submarinistes però molt deixats de la mà de deu. totes les altres actuacions tothom fa tot.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.145 segons
Gràcies a Fòrum Kunena