Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #2882

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 351
  • Gràcies rebudes: 2
Hola companys!!

Una simple pregunta que sempre he tingut el dubte. A molts llibres quan parla de pressió, ho fa en diferents unitats de mesura. Pero la que correspon a Kg/cm2 no estaria malament? De fet pressió es força entre superfície, i Kg que jo sàpigue no es cap força. Crec que el correcte seria Kgf/cm2, ja que Kgf si que correspon a for en el sistema tecnic. Es que sempre ho e vist a medida que estudiaba, i per a mi això esta malament, no es corresponen les unitats. Que en penseu?

Merci companys!!

Força i constancia!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #2892

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
Kgf ? no ho he vist mai, i em sembla q t'equivoques pq el Kg es la força amb q un cos es atret per el centre de la terra, es a dir, el pes, si no hi hagues gravetat no hi hauria pes. No se si mentens. per cert? la "f" q vol dir??

El que no em mata, em fa més fort

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #2895

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ufff!!Jo penso que no es així.
crec que tu estas equivocat :D El pes es una força, fins aqui correcte. Pero tota força es calcula en Newtons, cuan dic totes es totes. La unitat Kg es per designar la quantitat de massa o materia. El problema es que molta gent assimila els kg amb el pes perque les bascules que tenim a casa funcionen així. Pero realment en una bascula el que es estas medint es una força, el pes, ja que el mecanisme que utilitza es un dinamometre intern, que es amb el métode que també es calculen les forces.

Això de que peso 90 Kg en realitat esta mal dit, seria que tens un pes de 90 Newtons, que es la força amb la qual t'atreu la Terra. Pero l'expressió de Kg esta tan estesa i inculcada que tothom pensa així. Pero el realitat es un error d'unitats.

Per altre banda, el kgf es el kilogram-forza, que es una unitat de mesura del sistema tecnic, que equival a 10 Newtons, i que es la força amb que la Terra atrau un Kilogram-massa a París. Es una altre unitat d'un altre sistema, el tecnic.

Per això preguntaba lo de Kg/cm2, que per mi no es correcte, encanvi amb el Kgf/cm2, la conversió d'unitas si que em quadra. Potser es un error con el del pes i el Kg?

Que en penseu??

Força i constancia!!

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #2896

Ei companys,

efectivament el kg/cm2 és una unitat de pressió i efectivament es refereix al kg(f) o kgf, és a dir el kilogram força que és la unitat de mesura de força en el sistema tècnic o enginyeril (que és un sistema de mesura, com l'internacional o el CGS). El que passa és que sovint s'omet la f de força per a simplificar.

De fet el kg, sense res, no és una unitat de força sinó de massa no de pes. El pes és la massa multiplicada per la gravetat (acceleració), per tant tenim kg·m/s2 , és a dir, la definició de Newton (la unitat de mesura de força en el Sistema Internacional).

Espero haver servit d'ajuda

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #2899

Son solo formas de expresarlo...

pero si no me equivoco :?

kg/cm2 = kgf/cm2= kp/cm2 es equivalente.

La diferencia está en la magnitud que se usa.

Norrr??

a por todas....

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #2998

Una dubte, relacionat amb aquest tema, que sempre he "maltingut" al cap és que: si jo peso 80 kg., que vol dir? que només sóc 8 kg. de massa?¿? Que poca cosa que som no?
Què en dieu? :oops:

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #3003

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ui!!
nose perque dius que si peses 80kg tens 8 de massa.. :lol: Avera, quan parlem de pes, el pes es una força, la que la Terra fa sobre totes les coses que tenen una massa mitjançant la gravetat, per tant una força no es mesura amb kg, sino amb newtons.

Per exemple, si tenim una objecte amb una determinada massa (kg), el pes (Newtons) d'aquesta massa no sera el mateix a la Terra que a la Lluna, degut a que la força d'atracció no es la mateixa. A la Terra el pes sera major ja que la força d'atracció de la Terra es major, tot el contrari que a la Luna, on el pes sera menor ja que hi ha menys gravetat.

Pel que fa a la definició exacta de massa, ja es una mica mes chungo d'explicar. S'han de tenir bastantes coses en compte, de massa molar i mil histories i es un follon.
Des de el punt de vista físic, massa es refereix al coeficient d'inercia que te un cos (llei de Newton). Es a dir, que ens diu la capacitat que te un cos per oposarse a qualsevol canvi, i per tant, quanta mes massa mes inercia.

D'una forma mes convencional la podriem definir com la quantitat de materia. Per això, a l'exemple que te possat abans, tant a la Terra com a la Lluna la massa seria la mateixa, ja que la quantitat de materia no varia.

Una altre cosa es el que normalment es digui al vida quotidiana. Tothom relaciona pes amb kg, pero realment es un error de concepte pel que t'explicat abans. No se si m'entens?? :D Crec que encara t'aure liat mes jajaja

Força i constancia!!

hidraulica fa 19 anys 2 mesos #3010

:) si si, t'entenc i t'has explicat bé. Només exposava la confusió akesta de la que parles... perque en realitat la força que fem és 80 N en akest cas, però la massa es podria dir que és 8 kg(que es poca cosa), això si, en un lloc on hi hagués gravetat 1. És curiós. Almenys ara ja sé que es podria dir que pesem 80 N, i no kg.
Gràcies per l'explicació!

hidraulica fa 19 anys 1 mes #3016

em sembla que no ha acabar de quedar clar.....crec.

a veure...no és que si pesen 80 kilos la nostra massa és 8. no.

el fet és que hem de partir de la base que, tot i que és lo més extés, no és correcte dir: -jo peso 80 kg- Perque el pes mai es deuria expressar en Kg.
el pes és una força i les forces s'expressen el Newtons com bé sabeu.
així o hauriem de dir: - la meva massa és de 80kg- o - el meu pes és de 800N- (sempre parlant en condicions de la terra)

F=m*a

hidraulica fa 19 anys 1 mes #3020

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
mes o menys david, pero no del tot així!!

La massa sera la mateixa amb gravetat 1 que 10. Imaginat que tu tens 80 kg de massa, doncs el teu pes a la Terra sera

Pes = 80 kg x 9,81m/s2 = 784,8 Newtons, ja que aqui la gravetat es 9,8

En el cas de la Lluna, la massa sera la mateixa, pero el pes variara en funció de la gravetat. Si la gravetat a la Luna es de 1m/s2 doncs el teu pes sera

Pes=80kg x 1m/s2 = 80 Newtons

Com be a dit el company es tracta d'un error de concepte, on el pes es una cosa, i la massa una altre. Per això esta mal dit peso 80 kg.

Força i constancia!!

hidraulica fa 19 anys 1 mes #3022

Oka! Així doncs quan calculen, per exempe, en materials d'escalada, el pes que poden suportar els materials, suposo que el nostre pes el contarien com a 800 newtons i no com a 80 N, a part de tots els altres esforços que han de soportar.
Pude estem rebuscan massa pero bueno, el saber no ocupa lugar... :)

hidraulica fa 19 anys 1 mes #3027

• firedepartment
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 425
  • Gràcies rebudes: 1
bufff aixo es una oposicio per bomber??? :shock: quin nivell! amb preguntes com aquesta nomes aprobarien 4 o 5, els coneixements mai sobren, pero millor qualitat que cuantitat.

hidraulica fa 19 anys 1 mes #3033

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
perque no qualitat i quantitat??

una mica de cada fa mes goig jeje

Força i constancia!!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.171 segons
Gràcies a Fòrum Kunena