Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47242

• hermes
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 0
Doncs si, em porta per el cami de la perdicio! A veure si algu em pot ajudar amb aquestes dos preguntetes:

1- En una instal·lacio de manegues, no augmentara el consum d'aigua si augmentem:
a) La pressio de treball de la bomba.
b) El diametre de les manegues.
c) El cabal mazim de les difusores.
d) L'acceleracio de la bomba.

Em dona com a bona la A, i jo crec que es la B. Si augmentem la pressio de treball de la bomba, aquesta expulsara mes cabal, oi? En canvi, pujant el diametre de la manega tenim menos perdues de carga i per tant menos consum.

2- En una instal·lacio d'aigua amb manegues, quina de les opcions no succeira si disminuim la seccio de sortida.
a) Augmentara la perdua de carrega
b) Augmentara l'abast
c) Augmantara la pressio a la manega
d) Disminuira el consum d'aigua.

La bona es la A, jo havia pensat en la D. La manega en si, a no ser que sigui una selectora de cabal (i aqui no diu res d'aixo) no pot fer disminuir el consum d'aigua, seguira havent-hi el mateix. La A crec que no pot ser perque si disminuim l'orifici de sortida, hi haura mes pressio, mes fregament, i per tant mes perdua de carrega, no?

HELP ME!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47244

• torrens
  • Visitant
  • Visitant
No se si serè de gran ajuda però. I aquí estan els altres "foreros" per rebatrem. ;)

En la 1 crec que es la A com diu, penso que si de la bomba surt un cabal constant per mès que augmentem el diàmetre de les manegues... el cabal serà constant.
En quant a la resposta B que dius tu, jo no tinc clar que al augmentar la pressió de la bomba doni mès cabal, tendeixo a pensar que donara mes "bars"; i serà l'acceleració de la bomba el que donara mes "l/s".

La pregunta numero 2, al meu semblar es com tu dius la D.

Espero haver-te ajudat.

Salutacions

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47246

• capitan america
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 85
  • Gràcies rebudes: 20
Efectivament, la primera pregunta té com a resposta la A.

L'explicació és senzilla, no estàs estudiant un sistema que proporciona pressió i cabals indefinits, sinó què, tens una bomba centrífuga (autobomba) i la potència que subministra depèn del règim de gir i del parell motor; és finita i determinada.

En una corba característica d'una bomba, la pressió proporcionada i el cabal subministrats són inversament proporcionals, fent que el producte H·Q sigui constant, H = altura d'impulsió, Q = cabal subministrat.

Així que si augmentes la pressió, el cabal proporcionat serà menor, ja que s'ha de mantindre el producte Q·H constant, perquè la potència de la bomba no varia.

Els altres casos són obvis, si en una llança augmentes la secció augmenta el cabal. Si acceleres la bomba el cabal augmenta quadràticament (per la corba característica).

La segona pregunta també és immediata, si disminueix la secció de sortida, disminueix el cabal de sortida, augmenta la pressió estàtica de la mànega, i augmenta l'abast de sortida perquè la pressió dinàmica fora de la llança és major per principi de bernoulli.

Les pèrdues de càrrega no variaran, potser poden disminuir i tot, ja que la línia continua essent la mateixa, i l'aigua simplement troba una pèrdua de càrrega local o puntual al final (punta de llança), la quan ja hi era abans de reduir la secció. El fet que la mànega sigui elàstica fa que en disminuir la secció augmente el diàmetre de la primera disminuint les pèrdues de càrrega.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: torrens, Txabi

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47249

• torrens
  • Visitant
  • Visitant
BONISSIM "capitan america".

Gràcies!!

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47255

Jo aquesta no la veig molt clara la veritat, ens diu que NO pasarà si disminuim la secció de sortida i segons les respostes:

a) Augmentara la perdua de carrega: SI perque les pèrdues de càrregas són inversament proporcionals a la secció, per lo tan, com menys secció més pèrdues no? hi ha d'haver-hi algunes pèrdues per força, ja que al trovar a la punta de la mànega una secció més petita de cop, a l'aigua li costarà més pasar per allà i per lo tan perdrà càrrega.

Que en penseu vosaltres?

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47258

No parla de la mànega, parla de la secció de sortida...

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47262

Si, ja ser que parla d'aixó, però no troves normal que si a la punta d'una mànega de 70 i poses un ràcord Barcelona de reducció a 25 no tindrà pèrdues de càrrega? està clar que aqui pasaria alguna cosa

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47264

No has de portar la pregunta a la realitat. Teoricament si tu el que disminueixes és la secció de sortida i no la mànega, no has de tener pèrdues de carrega.

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47265

• hermes
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 0
Gràcies a tots per les respostes.
Capità amèrica, entenc aleshores que si vols augmentar l'altura d'impulsió, hauras d'augmentar al mateix temps la pressió i això farà que el cabal disminueixi per mantenir aquest equilibri, veritat?

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47267

vaig perdut en aquest tema i he trobat alguna gràfica amb aquesta corba relacionant cabal i pressió, pero em sembla ilogic perque quan tu estas a punta dellança i demanes més pressió automaticament tens més cabal. una bomba centrifuga no crea pressió per velocitat? com més regim de motor, més velocitat, més aigua (cabal) i més pressió? ho vaig totalment equivocat¿????

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47268

Posant-se a rebuscar la solucció de la primera pregunta és fins i tot impugnable, ja que en la realitat, si a la bomba d'un camió tu li dones més pressió, i no tens regulador de caudal a la llança, el cabal augmentarà segur no??

Hidraulica un cop mes... fa 13 anys 9 mesos #47270

avore...no us mareeis

a la primera pregunta....(consum d'aigua és igual q cabal)A MES PRESSIÓ DE LA BOMBA MENYS CABAL...tan sols heu de mirar la relació de les bombes d'impulsió.ej(( 16/8 2/30 )) en una bomba d'impulsió si treballa a baixa pressió pot donar 1600lpm A 8 BAR i treballant en alta pressió donara com a maxim 200lpm A 30 BAR.
com diu el capità america LES DEMÉS SÓN OBIES.

a la segona pregunta....si disminuïm l'orifici de sortida, aumentarà l'abast,aumentarà la pressió(independient de les PC)i disminirà el cabal de sortida
això és q les perdues de carrega no augmentaràn

un saludo

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.176 segons
Gràcies a Fòrum Kunena