Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47420

• jonni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 54
  • Gràcies rebudes: 1
Hola a tots...

Algú amb un raonament clar i una mica tècnic podria dir-me per quin mètode PRINCIPAL extingeixen les pols químiques?

INHIBICIÓ O SOFOCACIÓ?

Gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47421

Hola, segons tinc entès, el mètode principal seria sufocació i el secundari inhibició. No recordo ara mateix com explicar-t'ho tècnicament.
Espero haver ajudat dins les possibilitats. Ànims :)

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47422

• capitan america
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 85
  • Gràcies rebudes: 20
Actua principalment per inhibició perquè a altes temperatures es descomposa i neutralitza els radicals lliures.

Per exemple, si tens pols Super K o Purple K, el bicarbonat potàssic o el clorur potàssic en descomposar-se neutralitzen els radicals lliures (O, OH, H, ...) que poden originar les altes temperatures i que participen en la propagació del foc.

A la vegada, en descomposar-se el bicarbonat potàssic s'allibera diòxid de carboni que també ajuda a actuar per sufocació, o bé, si ho mires des d'un altre punt de vista, es produeix l'efecte Debby, que consisteix al procés en el qual, gràcies al petit tamany de la pols (10-70 micres) envolta la flama i evita la renovació d'oxigen en certa manera.

Sempre és prioritza la inhibició perquè és la manera més efectiva i ràpida d'extingir el foc.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: jonni

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47423

• jonni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Em penso que és al revés...no?? (segons el de integral safety)

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47424

• jonni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
capita perdona em referia a la resposta que ha dónat flashover, (segons els de integral safety les pols químiques extingeixen per inhibició principalment)

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47425

• jonni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
per cert capità aquesta explicació és vàlida per les pols especials classe D, i per metalls?

P.D: un apunt el tamany de les pols químiques és de 10-75 micres (però no farem un debat per una diferència de 0,05 micres)
i segons el temari de la adams de 10-20 micres (per certés un temari nefast!)

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47426

m'ha convençut càpita americana, tenia entès que era primer sufocació, ja que el adams diu que actua per sufocació i al final posa que també ho farà per inhibició, la veritat no està massa ben especificat.
s'agraeix la aclariment.

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47427

• jonni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
sí, ben explicat, però és vàlid per les pols especials classe D o metalls?

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47428

• capitan america
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
NO, les pols quimiques són les pols BC i ABC.

Si parles de pols per metalls llavors tindries que referir-te com pols especials, segons tinc entés. Aquestes actuen principalment per sufocació.

Per exemple, la pols Na-X, que si no m'equivoco està composada principalment per bicarbonat sòdic a l'assolir temperatures de l'ordre del 800ºC es fon i crea una capa enganxinosa sobre els metalls i en refredar-se genera una mena de crostra q evita que els vapors inflamables se barregin amb l'oxigen, actuant per sufocació.

PD: L'Adams trobo que és un bon llibre per començar a estudiar. Evidentment, un temari que val 50 euros no és suficient per superar una opo!! La resta l'has de ficar tu. Si fos complet i tingués totes les dades les notes encara serien més ajustades, ja que tothom aniria en igualtat de condicions.

Els tamanys de les pols varien segons el temari que miris, 10-20, 25-30, 10-75, etc....

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47429

El Na-x está formado principalmente por Carbonato sódico,al cual se le añaden aditivos fluidificantes y antihigroscópicos.

Los polvos especiales actuan principalmente por inhibición y alguno de ellos de forma secundaria por enfriamiento.

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47430

• capitan america
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Sí perdona, carbonat de sodi. Però actuen principalment per sufocació i no pas inhibició de la reacció en cadena.
Estic d'acord amb tu que també per refredament aquelles pols especials que continguin grafit o materials termoconductors.

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47431

A veure... No pot ser que amb una cosa TAN BÀSICA estigueu a 3 dies de la opo!!!!!! Les pols químiques treballen per Inhibició amb me mare amb la vostra i amb qualsevol cosa!!!!
Vaaa, que ja queda poc!

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47432

• capitan america
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Ja ja ja Charlies,

molt bé, les pols químiques actuen per inhibició però les pols especials no, és molt diferent una de l'altra.

I coses bàsiques... mmmmmmm jo crec que aquestes coses són del tipus de coses on la gent pot caure més, i que realment no són tant bàsiques com dius.

Jo tinc molt clar per exemple que és la reacció en cadena, o això crec, però no tinc collons a entendre perquè una focs amb brasses no s'extingeix si no hi ha reacció en cadena, o perquè collons els focs de magnesi tenen lloc sense flama, i així infinitat de coses i no acabaria mai.

El primer tall el passaran aquelles persones que no la caguin en preguntes com tu dius que són bàsiques, sinó pregunta a gent on a la última oposició van fallar preguntes pressumptament bàsiques. És més, crec que el temari és d'aquells en que els petits detalls marquen la diferència i on no hi ha res bàsic...

INHIBICIÓ o SOFOCACIÓ? fa 13 anys 8 mesos #47433

Ups, se me fue la pinza al contestar, cierto Capitan...extinguen principalmente por sofocación.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.211 segons
Gràcies a Fòrum Kunena