Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

ERROR A LA PREGUNTA 10? fa 13 anys 8 mesos #47832

• yvank
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 1
  • Gràcies rebudes: 0
ALGU POT EXPLICAR PERQUE LA PREGUNTA 10 DEL COMPRESOR NO ES LA DE AFAVORIR LA CONDENSACIO, GRACIES

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

ERROR A LA PREGUNTA 10? fa 13 anys 7 mesos #47846

és la bona aquesta....no se perquè dius q no és la bona??

com ho saps??

un saludo

ERROR A LA PREGUNTA 10? fa 13 anys 7 mesos #47847

La resposta la tens aquí:

D'aquí es desprén que la missió del compressor és augmentar la pressió per evaporar el líquid i la missió de l'aire exterior és condensar el gas calent que surt del compressor a alta pressió.

Aquesta pregunta tenia molta mala llet. Potser era la més difícil de tot l'examen, junt amb la dels llums de frè i alguna més, que tenien dos respostes correctes. Jo la vaig encertar perquè, sinzerament, no vaig recordar que el condensador està entre el compressor i l'evaporador. Llavors em vaig veure obligat a raonar. Si arribo a recordar el circuit del refrigerador, l'hauria cagat segur.

ERROR A LA PREGUNTA 10? fa 13 anys 7 mesos #47848

la resposta en la plantilla es la de afavorir l'evaporació.
Hi han dos coses.
La primera és que s'aconsegueix la evaporació gràcies a una disminució súbita de la pressió (més o menys com quan fem servir un extintor de CO2). Així doncs es pot pensar que gràcies al compressor es produeix l'evaporació.
La segona cosa és que al comprimir el gas les molécules d'aquest estan més unides i per tant a l'hora de refredar-lo necesitarem menys energia per liquar el gas.
Així doncs hi han 2 explicacions coherents per a dos respostes del test.
Per cert, jo també l'he cagat aquesta pregunta !!!!!!

ERROR A LA PREGUNTA 10? fa 13 anys 7 mesos #47849

M'he deixat de posar l'enllaç.

Wikipedia: Refrigeración por compresión.

ERROR A LA PREGUNTA 10? fa 13 anys 7 mesos #47850

si, joice. tens raó que la refrigeració es produeix gràcies a que hi han 2 zones del cicle, una amb alta i l'altra amb baixa pressió. Però cal assenyalar que les respostes portaven a conclusions contraries. Segons la responsta correcta, el compressor augmenta la pressió AJUDANT a l'evaporació. Mentre que l'altra posible resposta diu que AJUDA a la condensació.
Aquesta paraula és la que fa trontollar tota l'explicació. Segons el meu punt de vista el compressor no ajuda, és la part esencial per poder expandir el líquid (cal assenyalar que això ho he pensat després de l'examen) mentre que la comprimir el gas sí que ajudem a que l'energia per condensar el vapor sigui menor.
No se, la veritat és que com molt bé has dit, aquesta "senzilla" pregunta tenia molta mala llet (i ademés la tenia amagada desde el meu punt de vista)

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.136 segons
Gràcies a Fòrum Kunena