Bones, al meu grup d'avui a les 13:45, el bomber que ens ensenyava els comandaments del camió al principi, crec recordar que portava galons de Cap de Parc, ens ha dit que era obligatori fer la maniobra de doble embrague, i que si no la feiem, restava.
Jo tenia entès, i de fet he parlat amb companys d'altres grups, que no els hi han dit que fos obligatori, simplement que es valoraria, o que si la feies malament restava pero si no la feies i conduies bé, doncs no passava res...
Jo ja estic una mica fart, ke vol dir aixo del doble embragatge? Ke expliquin pq collons ho fan pq parlis amb ki parlis et diu ke ara per ara es una tonteria, k nomes serveix per cascar el motor. I de on treuen akells examinado
rs? En k es basen? Son els mateixos de sempre? Crec ke de una vegada haurien de dir kines son les errades ke descompten i pq.
sadhana, dues coses. En primer lloc, estic molt d'acord amb tu de que penso que seria positiu per tots que publiquèssin, a les bases, els motius exactes de penalització durant la prova. Suposo que no ho fan perquè volen veure com condueixes el camió "a la teva manera". Només és una suposició, però si fos per mi, tots els motius tant de penalització com de bonificació, haurien d'estar publicats a les bases.
Per altra banda, que no tinguis clar el que és la maniobra del doble embrague, em deixa una mica parat. Per aquí s'ha parlat molt del tema i si escrius "doble embrague" al google surt informació, debats i videos per parar un tren. Sembla clar que els camions actuals, sincronitzats, no ho necessiten i fins i tot és perjudicial pel canvi, però els examinadors valoren que ho sàpiguis fer. De totes formes durant un examen, si no domines la tècnica i estàs nerviós, més val que no facis experiments perquè pot sortir més cara la salsa que els caragols.
Clar que se que és el doble embragament,¨per això mateix, ara amb els canvis sincronitzats no serveix de res, si més no, pot ser perjudicial,i no crec que a bombers quedi algún camió en el qual es tingui que utilitzar. El que vull dir és que pq collons ens el fan fer.
Si diuen que comencem amb 10 punts i es va reduïnt la puntuació segons errades, que vol dir, que compten com una errada no utilitzar-lo? i quan descompte, o.25, 1 o 2 punts??
El que m'agradaria , és que diguessin en que es basen per valorar aquesta maniobra.
Disculpa no t'havia entès. Pensava que no tenies ni idea de què era la maniobra. Al nostre grup el bomber que ens ensenyava el camió va dir que ens recomanava fer el doble embrague pel nostre bé. O alguna cosa així, no ho vaig entendre prou bé, però em va quedar claríssim que ho valorarien i per tant, el vaig intentar fer durant tot el recorregut. De vegades, si estava atabalat, no el feia i a les baixades ni de conya.
Yaaa, a nosaltres no ens va comentar res del doble embragament. I del retarder?? pq a nosaltres ens van explicar al principi, en l'altre camió, que només funcionava la posició 5, i despres resulta que anava en totes les posicions.
Lo del retarder a nosaltres ens van dir que funcionava a totes les posicions, pero que el fiquesim sempre a la cinquena, ja que només en aquesta s'engegava una llum blava al panell i d'aquesta manera l'examinador podia tenir constancia de que l'estaves fent servir, també es veritat que es nota quan l'estas utilitzan encara k no sengegi cap llum, pero aquest es l'argument que ens van donar al nostre grup.
A nosaltres ens va dir de posar el retarder a la posicio 5 porque les altres funcionava només si anaves a velocitats altes ?¿... I despres resulta que a la 5a posició fotia unes estrebades que flipes... Del doble embrague no va dir res...
Quin caos... És un rotllo que no expliquin com es valoren les coses PERO MOLT PITJOR que a cada grup indiquin coses diferents, encara que sigui amb bona voluntat, ja els hi val!